“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση για την Κοινωνιολογία στη Βουλή: Θα μπορούσε να παραμείνει στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα;

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση για την Κοινωνιολογία στη Βουλή: Θα μπορούσε να παραμείνει το μάθημα της στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα; – Από την Βουλευτή της Ν.Δ. Ελενα Ράπτη.

Ερώτηση για την Κοινωνιολογία

Σε Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα ”Ενταξη της Κοινωνιολογίας στα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων” προχώρησε η Βουλευτής της Ν.Δ Ελενα Ράπτη στο πλαίσιο των εργασιών κοινοβουλευτικού ελέγχου.

“Θα μπορούσε να παραμείνει το μάθημα της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, έτσι ώστε να δημιουργηθούν, κατ’ αναλογία της δεύτερης ομάδας προσανατολισμού, δύο κατευθύνσεις σπουδών στις Ανθρωπιστικές Σπουδές, η μία με εξεταζόμενο μάθημα τα Λατινικά και η άλλη με εξεταζόμενο μάθημα την Κοινωνιολογία;”, ρωτά η Βουλευτής την Υπουργό.

Αναφέρει δε πως στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», προβλέπεται σε διάταξη του άρθρου 7 η αντικατάσταση, από την επόμενη σχολική χρονιά, του μαθήματος της Κοινωνιολογίας με το μάθημα των Λατινικών στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Δείτε αναλυτικά την Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας

ΘΕΜΑ: «Ενταξη της Κοινωνιολογίας στα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων»

Κυρία Υπουργέ,

Στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», προβλέπεται σε διάταξη του άρθρου 7 η αντικατάσταση, από την επόμενη σχολική χρονιά, του μαθήματος της Κοινωνιολογίας με το μάθημα των Λατινικών στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Ταυτόχρονα, το νέο νομοσχέδιο στο άρθρο 7 παρ. 3 προβλέπει τη μείωση των ομάδων μαθημάτων προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου από τέσσερις σε τρεις, διαχωρίζοντας, ωστόσο, τη δεύτερη ομάδα, σε δύο κατευθύνσεις, μια κατεύθυνση θετικών σπουδών με εξεταζόμενο μάθημα τα Μαθηματικά και μια κατεύθυνση σπουδών υγείας με εξεταζόμενο μάθημα τη Βιολογία.

Είναι κοινή διαπίστωση πως το μάθημα της Κοινωνιολογίας είναι εξίσου σημαντικό με τα άλλα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αφού αφενός ένα μεγάλο μέρος κυρίως των ανθρωπιστικών σπουδών, είναι σπουδές κοινωνικών επιστημών, ενώ δεν μπορεί να αγνοηθεί και το γεγονός πως η κοινωνιολογία ως μάθημα συμβάλλει στη γνώση, αναλυτική σκέψη και ερμηνεία κοινωνικών συμπεριφορών και φαινομένων, καθώς και στην κριτική σκέψη και ανάπτυξη της κοινωνικής ευθύνης των παιδιών.

Επιπλέον, διδάσκεται σε πολλές πανεπιστημιακές σχολές, ενώ και οι περισσότερες εκδηλώσεις της καθημερινότητας έχουν σχεδόν πάντα μια κοινωνιολογική προσέγγιση.

Με δεδομένη λοιπόν της αξία της επιστήμης της Κοινωνιολογίας,

Ερωτάσθε κυρία Υπουργέ:

Θα μπορούσε να παραμείνει το μάθημα της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, έτσι ώστε να δημιουργηθούν, κατ’ αναλογία της δεύτερης ομάδας προσανατολισμού, δύο κατευθύνσεις σπουδών στις Ανθρωπιστικές Σπουδές, η μία με εξεταζόμενο μάθημα τα Λατινικά και η άλλη με εξεταζόμενο μάθημα την Κοινωνιολογία;

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση