Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχολεία-Ερώτηση στη Βουλή για υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχολεία-Ερώτηση στη Βουλή για υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τη Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου με θέμα “Στενάζουν τα σχολεία από την υποχρηματοδότηση”.

Η Βουλευτής αναφέρεται σε ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών της Π.Ε. Λήμνου, “ΑΡΓΥΡΙΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗ”, σύμφωνα με την οποία υπάρχει χρόνια υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από όλες τις κυβερνήσεις και ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘ για το πως θα μεριμνήσει ώστε να καλυφθούν όλες οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων,, να χρηματοδοτηθούν οι σχολικές επιτροπές στο ύψος των πραγματικών τους αναγκών και να μηδενιστεί ο ΦΠΑ στους λογαριασμούς και στις δαπάνες των σχολικών επιτροπών.

Ακολουθεί η Ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 22-03-2022

Της: ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ Βουλευτού Β’ Πειραιώς

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: “Στενάζουν τα σχολεία από την υποχρηματοδότηση”

Κυρία Υπουργέ,

Όπως προκύπτει από δημοσιεύματα και σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών της Π.Ε. Λήμνου, “ΑΡΓΥΡΙΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ”, είναι γνωστή η χρόνια υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από όλες τις κυβερνήσεις, με τους προϋπολογισμούς, κυρίως από το 2011 και έπειτα, να έχουν μειωθεί, περίπου στο 40% και να διατηρούνται μειωμένοι, έως και σήμερα.

Η κατάσταση στα σχολεία, τα τελευταία χρόνια, έχει φτάσει στο απροχώρητο.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί:

“Διευθυντές και σύλλογοι διδασκόντων προσπαθούν να «βγάλουν και απ’ τη μύγα ξύγκι», όπως λέει ο λαός μας, προσπαθώντας να καλύψουν τις αυξημένες λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, καθώς, ο εξοπλισμός (παιδαγωγικός, ηλεκτρονικός κ.τ.λ.) είναι πεπαλαιωμένος και σε αρκετές περιπτώσεις ανύπαρκτος. Επίσης μια σειρά από έξοδα συντήρησης των «γερασμένων» πλέον σχολικών κτιρίων βαραίνουν το ταμείο της σχολικής επιτροπής.

Οι δήμοι που έχουν πλέον την αποκλειστική ευθύνη για τη συντήρησή τους, είτε αδυνατούν να το κάνουν, καθώς ούτε οι δικοί τους προϋπολογισμοί έχουν γλιτώσει από τη υποχρηματοδότηση, είτε δεν αξιοποιούν τα ελάχιστα κονδύλια που τους διατίθενται για την συντήρηση των κτιρίων (ΣΑΤΑ σχολικών κτιρίων)”.

Στα παραπάνω προστίθεται η εκτάκτως προκύψασα ενεργειακή φτώχεια, που θα έχει ως αποτέλεσμα να υπάρξουν σχολεία, που θα επιλέξουν το αν θα λειτουργήσει ή όχι η θέρμανσή τους, εν έτει 2022.

Τονίζουν, δε, τα ανωτέρω μέλη του ως άνω Συλλόγου ότι, με την Εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων υπ’ Αρ. Πρωτ. 27633/ΓΔ4/11-03-2022 με θέμα: «Διευκρινίσεις για τη χρήση-αξιοποίηση σχολικών κτιρίων» ότι:

“Το Υπουργείο “κλείνει το μάτι” στα σχολεία “να βγουν παγανιά” για την εμπορική αξιοποίηση των κτηρίων τους, αναζητώντας έσοδα από πάσης φύσεως εκδηλώσεις, συνέδρια κλπ”.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

Σκοπεύετε να μεριμνήσετε, άμεσα, ούτως ώστε να καλυφθούν όλες οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων με ευθύνη του κράτους, να χρηματοδοτηθούν οι σχολικές επιτροπές στο ύψος των πραγματικών τους αναγκών και να μηδενιστεί ο ΦΠΑ στους λογαριασμούς και στις δαπάνες των σχολικών επιτροπών;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Δείτε επίσης

Κενά εκπαιδευτικών στην Αίγινα: Παραμένουν παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών-Ερώτηση στη Βουλή 

Από 1η Απριλίου 1 σελφ τεστ στα σχολεία αποφάσισε η επιτροπή των ειδικών 

Οργανικά κενά διορισμών: Η ΠΕΑΔ κοινοποιεί αφίσες με στοιχεία και αριθμούς

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση