Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση στη Βουλή για το διευρυμένο Ολοήμερο σχολείο από 51 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση στη Βουλή για το διευρυμένο Ολοήμερο σχολείο από 51 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ – “Επικοινωνιακές μεγαλοστομίες που φαίνεται να ξεφουσκώνουν, οι εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας για το διευρυμένο ωράριο του Ολοήμερου Σχολείου και την ποιοτική αναβάθμισή του”.

Ερώτηση στη Βουλή για το διευρυμένο Ολοήμερο

Στοιχεία σχετικά με το κατά πόσο υλοποιείται το διευρυμένο ωράριο του Ολοήμερου σχολείου ζητούν 51 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με Ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από πρωτοβουλία του Τομεάρχη Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κου Νίκου Φίλη και της Αναπλ. Τομεάρχη κας Μερόπης Τζούφη.

Οι Βουλευτές τονίζουν ότι το διευρυμένο ωράριο του Ολοήμερου σχολείου και η ποιοτική αναβάθμισή του απαξιώνεται πρωτίστως από την ίδια την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, καθώς αναλώνεται στην επικοινωνιακή προβολή του και όχι στην πραγματική υλοποίηση του, που προϋποθέτει διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, ουσιαστικό ενδιαφέρον για την κάλυψη των αναγκών των παιδιών, κατάλληλο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και αντίστοιχη χρηματοδοτική ενίσχυση.

Ερώτηση στη Βουλή για το διευρυμένο Ολοήμερο

Αθήνα, 11 Νοεμβρίου 2022

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

 Θέμα: Επικοινωνιακές μεγαλοστομίες που φαίνεται να ξεφουσκώνουν, οι εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας για το διευρυμένο ωράριο του Ολοήμερου Σχολείου και την ποιοτική αναβάθμισή του

 Οι στομφώδεις εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας για αναβάθμιση, αυτή τη φορά, του ολοήμερου σχολείου διαψεύδονται καταστρέφοντας μια ακόμα επικοινωνιακή φιέστα. Στις εξαγγελίες της η υπουργός αναφερόταν σε εφαρμογή του διευρυμένου ωραρίου στο 50% των τμημάτων νηπιαγωγείων και δημοτικών που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, δηλαδή σε περίπου 5.000 τμήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια. Την ίδια στιγμή, όμως, εκπαιδευτικοί ζητούσαν από την υπουργό να καλύψει όλες τις ανάγκες του διευρυμένου ωραρίου των σχολικών μονάδων για φωτισμό, θέρμανση, καθαριότητα και αναλώσιμα υλικά προκειμένου η εκπαιδευτική διαδικασία στα δημόσια δημοτικά σχολεία & νηπιαγωγεία για τα παιδιά να γίνεται με όρους αξιοπρέπειας.

Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα οι μεγαλοστομίες της κας Κεραμέως για το διευρυμένο ωράριο του ολοήμερου σχολείου και την ποιοτική αναβάθμισή του φαίνεται να ξεφουσκώνουν. Είναι προφανές ότι το εγχείρημα του διευρυμένου ωραρίου απαξιώνεται πρωτίστως από την ίδια την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, καθώς αναλώνεται στην επικοινωνιακή προβολή του και όχι στην πραγματική υλοποίηση του, η οποία προϋποθέτει διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, ουσιαστικό ενδιαφέρον για την κάλυψη των αναγκών των παιδιών, κατάλληλο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και αντίστοιχη χρηματοδοτική ενίσχυση.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αν και υπόσχεται ότι το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ολοήμερου θα περιλαμβάνει αναβαθμισμένο περιεχόμενο, μέσω δραστηριοτήτων όπως εκπαιδευτική ρομποτική, πειράματα, ρητορική τέχνη, ασφαλή και δημιουργική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αθλητισμό, παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, καθώς και χρόνο για μάθηση, μελέτη και παιχνίδι στο σχολείο, δεν φαίνεται να έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη γονέων και εκπαιδευτικών. Εύλογο, αφού η υπουργός επιδεικνύει αδιαφορία στα αιτήματα για έκτακτη οικονομική ενίσχυση προκειμένου να καλυφθούν οι επιπλέον ανάγκες για φωτισμό, θέρμανση, αναλώσιμα υλικά,  για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού στην καθαριότητα, για διαμόρφωση των υποδομών βάσει του διευρυμένου ωραρίου και γενικά για ύπαρξη κατάλληλων υποδομών, τη στιγμή που υπάρχουν νηπιαγωγεία σε κοντέινερ, αίθουσες που δεν πληρούν κανέναν όρο για να είναι αίθουσες διδασκαλίας. Εξάλλου, τα αιτήματα αυτά υποβάλλονται ενόψει των αναγκών του διευρυμένου ωραρίου του ολοήμερου σχολείου, συμπίπτουν, όμως, με μια γενικότερη πραγματικότητα, ήτοι την αυθαιρεσία και την αισχροκέρδεια στον τομέα της ενέργειας που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση της ΝΔ, την πολιτική «συνύπαρξη με την πανδημία», που εφαρμόζει η υπουργός στα σχολεία, την ακραία ακρίβεια που πλήττει την ελληνική κοινωνία, και ιδιαίτερα τους πιο ευάλωτους.

Ερώτηση στη Βουλή για το διευρυμένο Ολοήμερο

Αξιοσημείωτες για τη διεύρυνση του ωραρίου ήταν και οι ανακοινώσεις γονέων, αλλά και της ΔΟΕ. Ενδεικτικά:

  • “Μήπως η ουσία βρίσκεται σε αυτό που ομολογεί η κυβέρνηση; στην «εναρμόνιση της επαγγελματικής με την οικογενειακή ζωή», δηλαδή παιδοφυλακτήριο μέχρι τις 5:30 μ.μ., ώστε να εξακολουθήσουμε να εργαζόμαστε 10ωρα και 12ωρα και να είμαστε διαθέσιμοι περισσότερες ώρες για τους εργοδότες, χωρίς τη «δικαιολογία» των παιδιών..”
  • Η ΔΟΕ, σε ανακοίνωσή της, είχε ουσιαστικά προβλέψει την εξέλιξη αυτή:

“Το περιεχόμενο των ρυθμίσεων του άρθρου 371, κινείται στη διαχρονική λογική των κυβερνήσεων «να παρουσιάσουμε κάτι που να φαντάζει όμορφο (με καθαρά επικοινωνιακή στόχευση) , αλλά κενού περιεχομένου……………..

  • Αποδεικνύεται πως το βασικό «ενδιαφέρον» για τη λειτουργία του Ολοήμερου είναι «κάπου να βρίσκονται τα παιδιά» την ώρα που οι γονείς θα πρέπει να εργάζονται με ωράρια λάστιχο και ζωή χωρίς δικαιώματα! Οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών, οι ίδιες οι ανάγκες της παιδικής ηλικίας για παιχνίδι, χαρά και κοινωνικοποίηση και πραγματικό οικογενειακό χρόνο, αγνοούνται”.

Στο πλαίσιο αυτό, η υπουργός φέρει την ευθύνη να μην απαξιωθεί ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου και να μην αντιμετωπιστεί ως έσχατη λύση-ως παιδοφυλακτήριο.

Ερώτηση στη Βουλή για το διευρυμένο Ολοήμερο

Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω,

 Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

  1.  Σε πόσες από τις σχολικές μονάδες που ορίζονται στην αριθ. Φ.7/ΦΜ/98404/Δ1 //10.08.2022 απόφαση “Ορισμός σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου για το σχολικό έτος 2022-23” (B’ 4215) εφαρμόζεται το νέο διευρυμένο ωράριο;
  2. Δεδομένου ότι η υπουργός Παιδείας είχε δηλώσει ότι θα προσληφθούν πάνω από 3.000 εκπαιδευτικοί αποκλειστικά για τις ανάγκες του νέου διευρυμένου ωραρίου στο ολοήμερο πρόγραμμα, πόσοι τελικά εκπαιδευτικοί προσλήφθηκαν για τις ανάγκες του νέου διευρυμένου ωραρίου;

 Οι  ερωτώντες βουλευτές

Δείτε επίσης

Μετεγκατάσταση ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας: Στη Βουλή το αίτημα του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Εύβοιας 

Στέγαση Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Χίου και 1ου Ειδικού Σχολείου Θεσσαλονίκης: Ερωτήσεις στη Βουλή 

Διαμαρτυρία για τμήμα ένταξης από Σύλλογο Γονέων: Ζητούν εκπαιδευτικό ειδικότητας ΠΕ02

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση