Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση στη Βουλή: Παραχώρηση μαθημάτων του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος σε ιδιώτες μέσα από τους Δήμους

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση στη Βουλή: Παραχώρηση μαθημάτων του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος σε ιδιώτες μέσα από τους Δήμους-Να σταματήσει οποιαδήποτε διαδικασία.

Ερώτηση στη Βουλή

Τον σχεδιασμό του Δήμου Πεντέλης να αναθέσει σε ιδιώτες αναδόχους το μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού για τα επόμενα 2,5 χρόνια, καταθέτουν με Ερώτηση στη Βουλή 37 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ,  προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Να σταματήσει οποιαδήποτε διαδικασία για παραχώρηση μαθημάτων του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος σε ιδιώτες μέσα από τους Δήμους”.

Αναφερόμενοι στα σχέδια του Δήμου Πεντέλης,

-ο οποίος προτίθεται να διαθέσει 122.760 ευρώ για την υλοποίηση του έργου- οι ερωτώντες Βουλευτές σημειώνουν ότι “το άκουσμα και μόνο μιας τέτοιας εξέλιξης αποκαλύπτει το ζοφερό μέλλον που περιμένει το ενιαίο, δημόσιο σχολείο εφόσον ξεδιπλωθούν οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για σχολεία πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων με χορηγίες χωρίς σταθερή κρατική χρηματοδότηση και ενιαίο σχεδιασμό”.

Οι Βουλευτές προσθέτουν ότι

αποκαλύπτεται “και ο αντιδραστικός ρόλος που καλείται να παίξει η Τοπική Αυτοδιοίκηση που πλέον θα διαθέτει πόρους προς ημετέρους για να ορίζουν τα μαθήματα στις σχολικές μονάδες και τον επαγγελματικό προσανατολισμό του μαθητικού δυναμικού”.

Τέλος στο κείμενο της Ερώτησης,

επισημαίνεται ότι είχε προηγηθεί από το ΥΠΑΙΘ η επιλογή “να καταργήσει τις οργανικές θέσεις των υπηρετούντων στον Τομέα Συμβουλευτικής στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των ΚΕ.Σ.Υ. διακόπτοντας για άγνωστο χρονικό διάστημα την παροχή υπηρεσιών Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού μέσα από τις δημόσιες δομές”.

Οι Υπουργοί ερωτώνται:

1. Τι ακριβώς προβλέπει ο σχεδιασμός του Δήμου Πεντέλης για την χρηματοδότηση ιδιωτών ώστε να αναλάβουν τον επαγγελματικό προσανατολισμό μαθητών Λυκείου του Δήμου στην Α και Β Λυκείου;

Αφορά το σύνολο του μαθητικού δυναμικού; Πως προέκυψε το ποσό για την εν λόγω σύμβαση;

Με ποια κριτήρια επιβαρύνει τα οικονομικά του ο Δήμος ειδικά σε αυτή την συγκυρία ώστε να ιδρύσει κάτι για το οποίο όπως παραδέχεται δεν διαθέτει την κατάλληλη υποδομή και δυναμικό;

2. Σε ποιο θεσμικό πλαίσιο εδράζεται η παραπάνω διαδικασία για παραχώρηση σε ιδιώτες της υλοποίησης ουσιαστικά διδακτικής ενότητας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;

Πως προκύπτει η δυνατότητα στους Δήμους να καθοδηγούν μέσω ιδιωτών ανήλικους μαθητές για το ποια κατεύθυνση θα επιλέξουν στη Γ΄ Λυκείου και ποιο επάγγελμα θα ασκήσουν;

Υπάρχουν πιστοποιημένοι ιδιωτικοί φορείς από την Πολιτεία για να υλοποιούν κάτι τέτοιο;

3. Είναι σε γνώση και συνεργασία η Δημοτική Αρχή του Δήμου Πεντέλης με τα ερωτώμενα Υπουργεία για το εν λόγω ζήτημα;

4. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Παιδείας ώστε να ενισχυθεί ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο (Γενικό, ΕΠΑΛ) με προσωπικό και διαδικασίες αποκλειστικά ενταγμένες στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα;

_________________

Ερώτηση στη Βουλή
Αναλυτικά η ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς: Εσωτερικών Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Να σταματήσει οποιαδήποτε διαδικασία για παραχώρηση μαθημάτων του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος σε ιδιώτες μέσα από τους Δήμους

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε πρόσφατα δημοσιεύματα υπάρχει σχεδιασμός από τη Διοίκηση του Δήμου Πεντέλης να διαθέσει πόρους ύψους 122.760 € για την υλοποίηση του μαθήματος Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός που διεξάγεται στο Λύκειο Μελισσίων μέσα από συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής.

Στο σχετικό θέμα

που έχει εισαχθεί στην Οικονομική Επιτροπή μάλιστα, γίνεται αναφορά στο νόμο 3463/2006 που αναφέρει τη δυνατότητα των Δήμων για ίδρυση και λειτουργία κέντρων επαγγελματικού προσανατολισμού που όμως ο Δήμος δηλώνει αδυναμία να υλοποιήσει και έτσι στρέφεται σε αναζήτηση αναδόχων.

Η σύμβαση θα είναι 2ετών και 6 μηνών

και το ύψος της είναι στα επίπεδα που αναφέρθηκαν εισαγωγικά. Το άκουσμα και μόνο μιας τέτοιας εξέλιξης αποκαλύπτει το ζοφερό μέλλον που περιμένει το ενιαίο, δημόσιο σχολείο εφόσον ξεδιπλωθούν οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για σχολεία πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων με χορηγίες χωρίς σταθερή κρατική χρηματοδότηση και ενιαίο σχεδιασμό.

Αποκαλύπτεται όμως

και ο αντιδραστικός ρόλος που καλείται να παίξει η Τοπική Αυτοδιοίκηση που πλέον θα διαθέτει πόρους προς ημετέρους για να ορίζουν τα μαθήματα στις σχολικές μονάδες και τον επαγγελματικό προσανατολισμό του μαθητικού δυναμικού και χωρίς προσλήψεις μόνιμου διδακτικού προσωπικού πέραν όσων αναγκάστηκε να ολοκληρώσει η κυβέρνηση από τον σχεδιασμό της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Άλλωστε,

ήδη η κυβέρνηση έχει αφήσει χιλιάδες μαθητές στα δημοτικά χωρίς δωρεάν σχολικά γεύματα, τμήματα ένταξης χωρίς το αναγκαίο προσωπικό, τους Δήμους χωρίς πόρους για επαρκή πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας εν μέσω όξυνσης της πανδημίας κ.α..

Η κυβέρνηση έδειξε ξεκάθαρα τις προθέσεις της

σχετικά με την πλήρη απαξίωση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο Δημόσιο Σχολείο με το νόμο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», που ψήφισε το καλοκαίρι στη Βουλή των Ελλήνων όπου αποφάσισε να καταργήσει τις οργανικές θέσεις των υπηρετούντων στον Τομέα Συμβουλευτικής στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των ΚΕ.Σ.Υ. διακόπτοντας για άγνωστο χρονικό διάστημα την παροχή υπηρεσιών Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού μέσα από τις δημόσιες δομές.

Αυτή η ουσιαστική πολιτική επιλογή

άναψε το πράσινο φως για να παραχωρηθεί αυτή η διδακτική ενότητα σταδιακά σε ιδιώτες αναδόχους που στο μέλλον θα «σπρώχνουν» μαθητές σε ιδιωτικά κολέγια ή ιδιωτικά ΚΕΚ σε συμφωνία με την ιδεολογία της κυβέρνησης ότι όλα είναι εμπόρευμα. Επειδή κρίνεται αναγκαίο να ενημερωθεί η Εθνική Αντιπροσωπεία και βεβαίως η κοινωνία για το τι ακριβώς σχεδιάζεται στο Δήμο Πεντέλης ως «οδηγός» για μια μετατροπή των σχολείων σε επιχειρήσεις μιας χρήσης.

Ερώτηση στη Βουλή
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Τι ακριβώς προβλέπει ο σχεδιασμός του Δήμου Πεντέλης

για την χρηματοδότηση ιδιωτών ώστε να αναλάβουν τον επαγγελματικό προσανατολισμό μαθητών Λυκείου του Δήμου στην Α και Β Λυκείου; Αφορά το σύνολο του μαθητικού δυναμικού; Πως προέκυψε το ποσό για την εν λόγω σύμβαση;

Με ποια κριτήρια επιβαρύνει τα οικονομικά του ο Δήμος ειδικά σε αυτή την συγκυρία ώστε να ιδρύσει κάτι για το οποίο όπως παραδέχεται δεν διαθέτει την κατάλληλη υποδομή και δυναμικό;

2. Σε ποιο θεσμικό πλαίσιο εδράζεται

η παραπάνω διαδικασία για παραχώρηση σε ιδιώτες της υλοποίησης ουσιαστικά διδακτικής ενότητας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;

Πως προκύπτει η δυνατότητα στους Δήμους να καθοδηγούν μέσω ιδιωτών ανήλικους μαθητές για το ποια κατεύθυνση θα επιλέξουν στη Γ΄ Λυκείου και ποιο επάγγελμα θα ασκήσουν; Υπάρχουν πιστοποιημένοι ιδιωτικοί φορείς από την Πολιτεία για να υλοποιούν κάτι τέτοιο;

3. Είναι σε γνώση

και συνεργασία η Δημοτική Αρχή του Δήμου Πεντέλης με τα ερωτώμενα Υπουργεία για το εν λόγω ζήτημα;

4. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Παιδείας

ώστε να ενισχυθεί ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο (Γενικό, ΕΠΑΛ) με προσωπικό και διαδικασίες αποκλειστικά ενταγμένες στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Δείτε επίσης

Κεραμέως στην ΕΡΤ: Καμία συζήτηση για κλείσιμο σχολείων-Τι είπε για τον χωρισμό τμημάτων
Γονείς-“αρνητές”: Ποινικές κυρώσεις σε όσους αρνούνται να στείλουν τα παιδιά τους σχολείο
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο: Εντόπισε θέματα κατάχρησης ή παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων | Οδηγίες
Εγγραφο: Αξιολόγηση σχολικής μονάδας-Υπενθύμιση για τη διαδικασία κατάθεσης Συλλογικού Προγραμματισμού
Οδηγίες παρακολούθησης Ημερίδων Ειδικής Αγωγής από το ΙΕΠ

Πριν φύγετε

Προϋπολογισμός 2022-Υπουργείο Παιδείας: Τι περιλαμβάνει για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Βοηθήματα σε ΑμεΑ-συνταξιούχους-υγειονομικούς ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση