Σάββατο, 6 Μαρτίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: Ξεκινά η διαδικασία-Ποιος τη διενεργεί

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: Ξεκινά η διαδικασία-Ποιος τη διενεργεί-Σε τι αποσκοπεί-Η εμπειρία των άλλων χωρών.

Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ξεκινά η εσωτερική και η εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων.

Αναλυτικά σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ

Την έναρξη της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, μίας διαρκούς και δυναμικής διαδικασίας, σηματοδοτεί η υπογραφή της σχετικής Υπουργικής Απόφασης.

Πρόκειται για ένα κυκλικό μοντέλο κατά το οποίο όλα τα σχολεία αξιολογούνται, ανά έτος, με βάση τον προγραμματισμό, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων.

Δείτε

Αξιολόγηση σχολικών μονάδων | ΦΕΚ
Σε τι αποσκοπεί η αξιολόγηση;

Σκοπός της αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.

Η διαδικασία αυτή συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας:

α) της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας,

β) της διοικητικής λειτουργίας και

γ) της λειτουργίας της ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης, που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Βασικός φορέας της διαδικασίας του προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η ίδια η σχολική μονάδα, ενώ θεμελιώδη στοιχεία της αποτελούν η στοχοθεσία σχετικά με το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, αλλά και η τεκμηριωμένη αξιολογική κρίση που βασίζεται στη συστηματική συλλογή στοιχείων από ποικιλία πηγών.

Σημειώνεται πως φέτος, λόγω των πρωτόγνωρων συνθηκών της σχολικής χρονιάς, η αξιολόγηση θα υλοποιηθεί προσαρμοσμένη στις συνθήκες αυτές, καθώς η ιδιαιτερότητά τους έχει επιδράσει στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Ποιος διενεργεί την αξιολόγηση;

Η εσωτερική αξιολόγηση πραγματοποιείται από το Σύλλογο Διδασκόντων και η εξωτερική από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.).

Όσο για τη μεταξιολόγηση, αυτή διενεργείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), που επιβλέπουν την όλη διαδικασία.

Θα δημοσιεύονται οι εκθέσεις αξιολόγησης;

Οι εκθέσεις εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης θα αναρτώνται σε ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ενώ συνοπτικές εκδόσεις των εκθέσεων θα αναρτώνται και στις ιστοσελίδες των σχολικών μονάδων.

Προβλέπονται επιμορφώσεις για τα στελέχη διαδικασίας που θα έχουν ανάμειξη στη διαδικασία;

Εντός του μηνός Φεβρουαρίου 2021, θα ακολουθήσουν εξειδικευμένες καταρτίσεις στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση από το Ι.Ε.Π. προς τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης, ως υποστηρικτικό μέτρο για την διαδικασία.

Τι δείχνει η εμπειρία άλλων χωρών;
  • Εξωτερική αξιολόγηση εφαρμόζεται σε 26 (επί συνόλου 32) ευρωπαϊκές χώρες του δικτύου ΕΥΡΥΔΙΚΗ. Σημειώνεται πως στη χώρα μας θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά.
  • Εσωτερική αξιολόγηση εφαρμόζεται στα δύο τρίτα των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη.

Στις αμέσως επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου είναι και η αξιολόγηση εκπαιδευτικών.

Αξιολόγηση σχολικών μονάδων | ΦΕΚ

Δείτε επίσης

Μητσοτάκης για σχολεία: Προτεραιότητα Γυμνάσια & Λύκεια-Οι άλλες δραστηριότητες μπορούν να περιμένουν
Λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων: Παράταση ισχύος και τροποποίηση απόφασης | ΦΕΚ
Σχολεία-διασπορά κορονοϊού: Βασική πηγή οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών με ΜΜΜ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση