Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα: Για μαθητές από 304 Δημοτικά και 314 Γυμνάσια | Πίνακας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα: Για μαθητές από 304 Δημοτικά σχολεία και 314 Γυμνάσια – Στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 2218/8-5-2025 η υπ. αριθ. πρωτ. 48879/ΓΔ4 Απόφαση της Υπουργού ΠΑΙΘΑ κας Σοφίας Ζαχαράκη με θέμα τη συμμετοχή Σχολικών Μονάδων στις Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα για τους Μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ Τάξης των Γυμνασίων στα Γνωστικά Αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών για το σχολικό έτος 2024-2025.

Συγκεκριμένα προβλέπεται η διενέργεια, σε εθνικό επίπεδο, εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων.

Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά

Οι διαγνωστικές εξετάσεις αφορούν σε θέματα σχετικά με τα περιεχόμενα των προγραμμάτων σπουδών στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών με σκοπό την έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων κριτικής σκέψης των μαθητών και μαθητριών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα Προγράμματα Σπουδών των ανωτέρω γνωστικών αντικειμένων.

304 Δημοτικά και 314 Γυμνάσια

Για το σχολικό έτος 2024-2025 στις διαγνωστικές εξετάσεις θα συμμετάσχουν οι μαθητές της Στ’ Δημοτικού από 304 Δημοτικά Σχολεία της χώρας και της Γ’ Γυμνασίου από 314 Γυμνάσια της χώρας.

Στρωματοποιημένη τυχαία δειγματοληψία

Τα σχολεία που επελέγησαν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης (εκτός από τα ειδικά σχολεία, τα ξενόγλωσσα σχολεία και τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης). Εφαρμόστηκε διαδικασία στρωματοποιημένης τυχαίας δειγματοληψίας, όπως καθορίστηκε με το υπ’ αρ. 38/28-04-2025 Πρακτικό της Επιστημονικής Επιτροπής, από όπου προέκυψαν δύο λίστες σχολείων. Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 22 Μαΐου 2025 και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων που έχουν επιλεγεί είναι υποχρεωτική.

Στην εξαιρετική περίπτωση που επιλεγείσα σχολική μονάδα αιτιολογημένα αδυνατεί να συμμετάσχει στις εξετάσεις (π.χ. τοπικοί εορτασμοί/αργίες, σοβαρά κωλύματα ασθένειας), αντικαθίσταται με ευθύνη της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης από άλλη σχολική μονάδα ανάλογων χαρακτηριστικών ιδίως οργανικότητα, αναλογία μαθητών/τριών και ενημερώνονται άμεσα η Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και η Ομάδα Έργου που συγκροτείται στο πλαίσιο υλοποίησης της σχετικής πράξης με κωδικό ΟΠΣ 6019204 του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027».

Ανώνυμα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα. Σε κάθε περίπτωση το Ι.Ε.Π. αναλαμβάνει να διαφυλάξει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις, βάσει των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων.

Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα διεξαχθούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία 38640/ΓΔ4/07-04-2025 (Β’ 1801) υπουργική απόφαση, καθώς και με διευκρινιστικές οδηγίες οι οποίες θα αποσταλούν στους Διευθυντές/ ντριες των σχολικών μονάδων που θα συμμετάσχουν στις διαγνωστικές εξετάσεις.

Οι σχολικές μονάδες οι οποίες επελέγησαν, ορίζονται ως ακολούθως:

Δείτε τις σχολικές μονάδες στο ΦΕΚ Β 2218/8-5-2025

Δείτε επίσης

Εγκύκλιος Παράλληλης Στήριξης 2025-26: Για στήριξη μαθητών από εκπαιδευτικό-ΕΒΠ-Σχολικό Νοσηλευτή 

Νέο πλαίσιο διδασκαλίας αγγλικών από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο ανακοίνωσε η Υπ. Παιδείας 

Τάξεις Υποδοχής 2025-26: Οδηγίες και την ίδρυση και λειτουργία σε Δημοτικά Σχολεία

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply