Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εξετάσεις Ελληνικής Pisa 2023: Τετάρτη 10.05 με συμμετοχή 300 Δημοτικών και 300 Γυμνασίων | Απόφαση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εξετάσεις Ελληνικής Pisa 2023: Τετάρτη 10 Μαΐου με συμμετοχή 300 Δημοτικών σχολείων και 300 Γυμνασίων της χώρας – Απόφαση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή.

Εξετάσεις Ελληνικής Pisa 2023

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 2523/18-4-2023 η υπ. αριθμ. 41960/ΓΔ4 Απόφαση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή αναφορικά με τη συμμετοχή Σχολικών Μονάδων στις Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα για τους Μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ Τάξης των Γυμνασίων στα Γνωστικά Αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών για το σχολικό έτος 2022-2023.

Για το σχολικό έτος 2022-2023 στις διαγνωστικές εξετάσεις θα συμμετάσχουν οι μαθητές της Στ’ Δημοτικού από 300 Δημοτικά Σχολεία της χώρας και της Γ’ Γυμνασίου από 300 Γυμνάσια της χώρας.

Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 10 Μαΐου 2023 και η συμμετοχή των επιλεγέντων σχολικών μονάδων είναι υποχρεωτική.

Αναλυτικά

Συμμετοχή Σχολικών Μονάδων στις Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα για τους Μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ Τάξης των Γυμνασίων στα Γνωστικά Αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών για το σχολικό έτος 2022-2023

Άρθρο 1

α. Βάσει των ανωτέρω σχετικών προβλέπεται η διενέργεια, σε εθνικό επίπεδο, εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων. Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα αφορούν σε θέματα σχετικά με τα περιεχόμενα των προγραμμάτων σπουδών στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών με σκοπό την έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα Προγράμματα Σπουδών των ανωτέρω γνωστικών αντικειμένων.

β. Για το σχολικό έτος 2022-2023 στις διαγνωστικές εξετάσεις θα συμμετάσχουν οι μαθητές της Στ’ Δημοτικού από 300 Δημοτικά Σχολεία της χώρας και της Γ’ Γυμνασίου από 300 Γυμνάσια της χώρας. Τα σχολεία που επελέγησαν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης (εκτός από τα ειδικά σχολεία, τα ξενόγλωσσα σχολεία και τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης). Εφαρμόστηκε διαδικασία στρωματοποιημένης δειγματοληψίας, όπως καθορίστηκε με το υπ’ αρ. 19/23-01-2023 πρακτικό της επιστημονικής επιτροπής, από όπου προέκυψαν δύο λίστες σχολείων. Οι εν λόγω λίστες εγκρίθηκαν με το υπ’ αρ. 21/13-03-2023 πρακτικό της επιστημονικής επιτροπής και επισυνάπτονται, αποτελώντας αναπόσπαστο μέρος της παρούσης.

Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 10 Μαΐου 2023 και η συμμετοχή των επιλεγέντων σχολικών μονάδων είναι υποχρεωτική. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/-τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.

Σε κάθε περίπτωση το Ι.Ε.Π. αναλαμβάνει να διαφυλάξει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων των μαθητών που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις, βάσει των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων. Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα διεξαχθούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία 14163/ΓΔ4/08-02-2023 (Β’ 724) υπουργική απόφαση, καθώς και με διευκρινιστικές οδηγίες οι οποίες θα αποσταλούν στους Διευθυντές/ ντριες των σχολικών μονάδων που θα συμμετάσχουν στις διαγνωστικές εξετάσεις. Οι σχολικές μονάδες οι οποίες επελέγησαν, ορίζονται ως ακολούθως:

Δείτε σε μορφή pdf το ΦΕΚ Β 2523/18-4-2023

Δείτε επίσης

Ελληνική PISA 2023: Η νέα Υπουργική Απόφαση σε ΦΕΚ-Οι λεπτομέρειες των εξετάσεων 

Ελληνική PISA-Ερωτήσεις και απαντήσεις από το Υπουργείο Παιδείας για τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα

Εκπαίδευση στην Ελλάδα: Χαμηλό επίπεδο δαπανών-υστέρηση στην ένταξη/συμπερίληψη-χαμηλή συμμετοχή στην προσχολική 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply