Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΦΕΚ: Αξιολόγηση μαθητών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΦΕΚ: Αξιολόγηση μαθητών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Οι αξιολογήσεις διεξάγονται ανά τρίμηνο/τετράμηνο και ανά Θεματική Ενότητα-Φάκελος επιτευγμάτων (portfolio).

Με την υπ. αριθμ. 114660/ΓΔ4 Απόφαση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ B 4676 – 11.10.2021 καθορίζεται ο τρόπος αξιολόγησης μαθητών/τριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Συγκεκριμένα
Ο τρόπος αξιολόγησης μαθητών/τριών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων καθορίζεται ως εξής:

Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό «τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες» και την ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αι., των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης, υπευθυνότητας και ενσυναίσθησης, των δεξιοτήτων στρατηγικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων και αναστοχασμού καθώς και των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης.

Οι δεξιότητες αυτές

πρέπει να ενισχύονται διά βίου και να δίνουν τη δυνατότητα στους πολίτες να εξελίσσονται, σε μεταβαλλόμενους χώρους εργασίας και στην κοινωνία, καθώς και να αντεπεξέρχονται στην πολυπλοκότητα και την αβεβαιότητα του σύγχρονου κόσμου.

Είναι σημαντικό

η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης να έχει διδαχθεί στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων έννοιες και δεξιότητες από όλες τις επιμέρους Θεματικές Ενότητες.

Για τον λόγο αυτό σε κάθε τμήμα/τάξη με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων:

Δημιουργείται ειδικός φάκελος επιτευγμάτων (portfolio) τμήματος/τάξης στο οποίο θα υπάρχουν κατ’ ελάχιστο τα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων τα οποία θα εφαρμόζονται στο ίδιο τμήμα ή τάξη καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησης των μαθητριών και των μαθητών στην υποχρεωτική εκπαίδευση από το Νηπιαγωγείο έως και τη Γ’ Γυμνασίου.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

κατασκευές, παρουσιάσεις, παιχνίδια, δημιουργία παιχνιδιών, θεατρικό παιχνίδι, οργάνωση έρευνας ή συνέντευξης, συμμετοχή στο εκπαιδευτικό ραδιόφωνο ή στην εκπαιδευτική τηλεόραση, εργαστηριακή δημιουργία εικονικής επιχείρησης, γνωριμία και συνέντευξη κάποιου επαγγελματία ή προσωπικότητας και διοργάνωση εκδηλώσεων.

Αξιολόγηση Μαθητών/Μαθητριών

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων εισάγουν καινοτομίες στο κοινωνικό πλαίσιο μάθησης και επιδιώκουν την καλλιέργεια της αυτορύθμισης στη μάθηση, της συνεργασίας και της αυτοβελτίωσης.

Λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους,

για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/μαθητριών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων δίνεται έμφαση στην περιγραφική αξιολόγηση και στη σύνταξη φακέλου επιτευγμάτων (portfolio) από την μαθήτρια και τον μαθητή.

Συγκεκριμένα,

η διαδικασία αξιολόγησης των δεξιοτήτων λειτουργεί διαμορφωτικά και αναδεικνύει τις προτεραιότητες που θα πρέπει να τεθούν κατά τον σχεδιασμό των Σχεδίων Δράσης της Σχολικής Μονάδας.

Οι αξιολογήσεις διεξάγονται

ανά τρίμηνο/τετράμηνο και ανά Θεματική Ενότητα και έχουν διττό στόχο: την αξιολόγηση της εφαρμογής του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων και την αξιολόγηση της ανάπτυξης δεξιοτήτων των μαθητριών και των μαθητών.

Ο ατομικός φάκελος μαθήτριας/μαθητή, ήτοι το portfolio:

(α) παραδίδεται στη μαθήτρια και στον μαθητή ως προσωπικό τους αρχείο,

(β) αποτελεί υλικό ενημέρωσης και συμβουλευτικής προς τους γονείς/κηδεμόνες στο πλαίσιο προγραμματισμένων συναντήσεων για την ενημέρωσή τους,

(γ) είναι διαγνωστικό μέσο ως ένα συμπεριληπτικό εργαλείο αποτύπωσης των επιτεύξεων και των εμποδίων επίτευξης καθώς και του μαθησιακού προφίλ κάθε μαθήτριας και μαθητή,

(δ) μπορεί να περιλαμβάνει εναλλακτικές προσεγγίσεις αξιολόγησης, όπως είναι η αυτοαξιολόγηση και η ετεροαξιολόγηση στην ομάδα, και πεδία συγκρότησης του σχολικού βιογραφικού της μαθήτριας και του μαθητή.

Τα στοιχεία του ατομικού φάκελου της μαθήτριας και του μαθητή

από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, μπορεί να συνεκτιμώνται σε αξιολογικές διαδικασίες μαθησιακού προφίλ, κατά τη διαδικασία σύστασης Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), κατά τη Συμβουλευτική Επαγγελματική Σταδιοδρομία και σε όποια άλλη ενέργεια εξατομικευμένου παιδαγωγικού σχεδιασμού.

Στο φάκελο επιτευγμάτων (portfolio) τηρείται φύλλο προόδου δεξιοτήτων του/της μαθητή/τριας ανά θεματική ενότητα, βάσει του συνημμένου υποδείγματος I.

Το υπόδειγμα συμπληρώνεται ως εξής:

Α. Ο/η εκπαιδευτικός εξετάζει τους στόχους (κύκλοι δεξιοτήτων) που θέτει το πρόγραμμα που έχει επιλέξει για την εκάστοτε θεματική ενότητα.

Β. Επιλέγει τις δεξιότητες που θα αξιολογήσει για κάθε μαθητή/τρια κατά την παιδαγωγική του κρίση και τις διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Γ. Χαρακτηρίζει το επίπεδο επίτευξης/εκδήλωσης σύμφωνα με την τετράβαθμη κλίμακα και τους δείκτες που υποδεικνύονται στο υπόδειγμα.

Δ. Ενημερώνει το φύλλο προόδου στη λήξη κάθε θεματικής ενότητας για κάθε μαθητή/τρια ονομάζοντας τη θεματική/υποθεματική ενότητα (π.χ. Ευ Ζην/Ψυχική Υγεία) και τον τίτλο του προγράμματος που υλοποίησε.

Δείτε σε μορφή pdf το ΦΕΚ B 4676 – 11.10.2021 Αξιολόγηση μαθητών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Δείτε επίσης

Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ολιγοθέσιων Δημοτικών-Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Τροποποίηση Απόφασης
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Γυμνασίου ΕΝΕΕΓΥΛ-Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Απόφαση
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Γυμνασίου ΕΑΕ–Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Λυκείου ΕΑΕ: Προκαταρκτικής τάξης και των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ειδικών Νηπιαγωγείων και Ειδικών Δημοτικών Σχολείων
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ειδικών σχολείων-Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Απόφαση
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Γυμνασίου-Λυκείου: Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου-Ημερήσιου ΓΕΛ
Ωρολόγιο πρόγραμμα Ημερήσιου Γενικού Λυκείου: Mαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων
Ωρολόγιο πρόγραμμα Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου: Μαθημάτων Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων
Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Ωρολόγια Προγράμματα: Νέες θεματικές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια
Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια: Τρόπος διδασκαλίας-Ωρολόγιο Πρόγραμμα-Σχέδιο Δράσης-αναθέσεις-αξιολόγηση
ΦΕΚ-Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: Εισαγωγή στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα-Υποχρεωτική επιμόρφωση ΠΕ06-ΠΕ60

Πριν φύγετε

Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Τρόπος διδασκαλίας-Σχέδιο δράσης
Δ Τάξη ΕΝΕΕΓΥΛ-Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα: Καθορισμός διδακτέας-εξεταστέας ύλης
ΦΕΚ: Πιλοτική Εφαρμογή Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση