Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΦΕΚ: Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΦΕΚ: Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας-Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ)-Τι ορίζεται ως Μαθητεία, Πρόγραμμα Μάθησης, Ημερολόγιο Μάθησης, Οδηγοί Κατάρτισης.

Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας

Με την υπ. αριθμ. ΦΒ7/108652/Κ3 ΚΥΑ – ΦΕΚ B 4146 – 09.09.2021 -ορίζεται το Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας.

Δείτε σε μορφή pdf ολόκληρο το ΦΕΚ B 4146 – 09.09.2021 Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας

_______________

Σύμφωνα με ενημέρωση από το ΥΠΑΙΘ

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, μέσω της  Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας ενισχύει τον θεσμό της μαθητείας αξιοποιώντας και την ευρωπαϊκή προοπτική με στόχο την αναβάθμιση των προσόντων των αποφοίτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και την ομαλή ένταξή τους στην αγορά εργασίας μέσω της απόκτησης εργασιακής εμπειρίας.

Σε αυτό το πλαίσιο,

η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων υπέγραψε Κοινή Υπουργική Απόφαση με τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με θέμα το Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας.

Επισημαίνεται ότι η νέα απόφαση στηρίχτηκε

για πρώτη φορά στα κριτήρια  τα οποία  περιγράφονται στη με αρ. 2018/C 153/01 Σύσταση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 15ης Μαρτίου 2018 σχετικά με ένα Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για ποιοτικά και αποτελεσματικά προγράμματα μαθητείας.

Επίσης, στο νέο Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας

ενσωματώθηκε η νέα Διακυβέρνηση της  Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ., καθώς και οι ρυθμίσεις για την υλοποίηση των νέων σχημάτων Μαθητείας, όπως αυτά ορίζονται  στον  ν. 4763/2020 (Α΄ 254).

_______________

Σύμφωνα με την ΚΥΑ
Ως Μαθητεία ορίζονται τα προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, τα οποία:

α) συνδυάζουν μάθηση σε Ιδρύματα Εκπαίδευσης ή Κατάρτισης με ουσιαστική μάθηση βασισμένη στην εργασία σε χώρους εργασίας του ιδιωτικού ή του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε ποσοστό κατ’ ελάχιστον πενήντα τοις εκατό(50%),

β) βασίζονται σε Οδηγούς Κατάρτισης,

γ) καταλήγουν σε αναγνωρισμένα επαγγελματικά προσόντα,

δ) βασίζονται σε συμφωνία, που ορίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του μαθητευόμενου, του εργοδότη και, κατά περίπτωση, του Ιδρύματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης,

ε) προβλέπουν αμοιβή ή επιδότηση για τον μαθητευόμενο, για το μέρος της κατάρτισης που βασίζεται στην εργασία.

 Ως Πρόγραμμα Μάθησης σε εργασιακό χώρο ορίζεται

το σύνολο των δραστηριοτήτων μάθησης που ακολουθούν οι μαθητευόμενοι και περιλαμβάνει γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες ή και ολοκληρωμένες επαγγελματικές δραστηριότητες/εργασίες και άλλα έργα (projects) που περιγράφονται στα μαθησιακά αποτελέσματα του Οδηγού Κατάρτισης ο οποίος αποτελεί παράρτημα της σύμβασης Μαθητείας.

Ως Ημερολόγιο Μάθησης στο χώρο εργασίας ορίζεται

το ειδικό έντυπο για την καταγραφή σε τακτική βάση των βασικών εργασιών ή ολοκληρωμένων έργων που εκτελεί ο μαθητευόμενος κατά τη διάρκεια του προ- γράμματος Μάθησης σε εργασιακό χώρο.

Το έντυπο συμπληρώνεται εβδομαδιαίως από τον μαθητευόμενο σε συνεργασία με τον εκπαιδευτή του χώρου εργασίας που τον επιβλέπει και από το οποίο ενημερώνεται ενυπογράφως ο εκπαιδευτικός/εκπαιδευτής της εκπαιδευτικής δομής.

Ως Οδηγοί Κατάρτισης στη μαθητεία ορίζονται
  • οι οδηγοί που περιλαμβάνουν το θεσμικό πλαίσιο, στο οποίο εντάσσονται ιδίως οι διατάξεις για την ειδικότητα και τις προϋποθέσεις εισόδου στο επάγγελμα,
  • τις επαγγελματικές λειτουργίες και τα επαγγελματικά πρότυπα, καθώς και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα από άποψη γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων,
  • την αντιστοίχιση των μαθησιακών αποτελεσμάτων σε πιστωτικές μονάδες, όπου είναι δυνατόν να υπάρχουν,
  • το ωρολόγιο πρόγραμμα με τη διδακτέα ύλη, θεωρητικής ή εργαστηριακής ενότητας, διαμορφωμένη σύμφωνα με τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα κάθε μαθήματος,
  • την εκπαιδευτική μεθοδολογία απόκτησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων, όπως η μάθηση στη μονάδα κατάρτισης, μάθηση σε χώρο εργασίας και εξ αποστάσεως εκπαίδευση-κατάρτιση,
  • τα προσόντα εκπαιδευτών,
  • τις μεθόδους διδασκαλίας και τον αναγκαίο εξοπλισμό, όπου απαιτείται,
  • τα μέσα διδασκαλίας,
  • τις διαδρομές απόκτησης των προσόντων,
  • τη διαδικασία πιστοποίησης και
  • το πρότυπο πιστοποίησης, συμπεριλαμβανομένης τράπεζας θεμάτων πιστοποίησης προσόντων που αντιστοιχεί στο αντίστοιχο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

Τα Προγράμματα Σπουδών της Μαθητείας που έχουν ήδη συνταχθεί σύμφωνα με τον ν. 4186/2013, εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την αντικατάστασή τους με τη διαδικασία της περ. β) της παρ. 3 του άρθρου 44 του ν. 4763/2020 (Α’ 254).

Ως Διακυβέρνηση των σχημάτων μαθητείας ορίζονται

οι δομές που συστήνονται βάσει του ν. 4763/2020 (Α’ 254) οι οποίες συμμετέχουν στο σχεδιασμό και συντονίζουν την υλοποίηση και την παρακολούθηση του θεσμού της Μαθητείας. Το πεδίο εφαρμογής της παρούσας αφορά

α) στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ,

β) στις ΕΠΑΣ Μαθητείας ΟΑΕΔ και

γ) στα ΙΕΚ και στις ΕΣΚ, εφόσον η επαγγελματική κατάρτιση παρέχεται με τη μεθοδολογία της μαθητείας.

Δείτε επίσης

Εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία ΕΠΑΛ 2021-22: Στα μαθήματα Νέα Ελληνικά και Μαθηματικά
Σχολεία-μέτρα προστασίας-Πρωτόκολλο: 14 ερωτήσεις και απαντήσεις από το Υπουργείο Παιδείας
ΦΕΚ: Λειτουργία εκπαιδευτικών δομών 2021-Μέτρα covid για σχολεία-ΣΔΕ-ΙΕΚ-ΚΔΒΜ-Φροντιστήρια-ΚΞΓ-Βιβλιοθήκες-ΓΑΚ
Αγιασμός στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία: Προσέλευση μαθητών στα σχολεία στις 8:15
ΦΕΚ: Νέο Πρωτόκολλο κορονοϊού στις σχολικές μονάδες-Αρχές Διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων
Ομάδες αυξημένου κινδύνου-νέο ΦΕΚ: Τι ισχύει για τους υπαλλήλους του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυτές

Πριν φύγετε

ΖΕΠ 2021-22-Ενταξη σχολείων πρωτοβάθμιας στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση