Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΦΕΚ: Ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης σχολικής μονάδας ΙΕΠ-Πως θα λειτουργεί

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΦΕΚ: Ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης σχολικής μονάδας ΙΕΠ-Ανάπτυξη και λειτουργία στο πλαίσιο υλοποίησης του “Συλλογικού προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο”.

Κοινοποιήθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) –ΦΕΚ B 4501 – 29.09.2021– των Υπουργών ΠΑΙΘ κας Ν. Κεραμέως και Επικρατείας Κ. Πιερρακάκη και της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή, η οποία περιέχει την λειτουργία της Ψηφιακής Πλατφόρμας του ΙΕΠ αναφορικά με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Δείτε σε μορφή pdf το ΦΕΚ B 4501 – 29.09.2021 Ψηφιακή Πλατφόρμα Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας ΙΕΠ

Δείτε την Ψηφιακή Πλατφόρμα “Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων” ΕΔΩ

________________

Αναλυτικά η ΚΥΑ

Ανάπτυξη και λειτουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Ι.Ε.Π. «Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων», μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), στο πλαίσιο υλοποίησης του «Συλλογικού προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο».

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)

αναλαμβάνει την ανάπτυξη και λειτουργία της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής «Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων» στην οποία υποβάλλονται:

(α) ο Συλλογικός Προγραμματισμός των σχολικών μονάδων,

(β) η ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων,

(γ) οι Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης των Συμβούλων Εκπαίδευσης για τις σχολικές μονά- δες που έχουν την Παιδαγωγική Ευθύνη,

(δ) οι Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης από τους Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης για το σύνολο των σχολικών μονάδων της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και

ε) οι Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης από τους Περιφερειακούς Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης για το σύνολο των σχολικών μονάδων της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Ι.Ε.Π.

πραγματοποιείται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) του άρθρου 22 του ν. 4727/2020, κατόπιν αυθεντικοποίησης με χρήση της υπηρεσίας Κεντρικής Πιστοποίησης Χρηστών (Υπηρεσία «Single Sign On» – SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ), του οποίου η διοίκηση και η διαχείριση ασκούνται, αποκλειστικά από το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων – Διόφαντος» («ΙΤΥΕ») σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 32 του ν. 3966/2011.

Πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή έχουν:
  • ο/η Διευθυντής/ντρια/Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας, ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός κάθε Ομάδας Δράσης της σχολικής μονάδας,
  • οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης για τις σχολικές μονάδες που έχουν την Παιδαγωγική Ευθύνη,
  • οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης,
  • οι Διευθυντές/ ντριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
  • οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης,
  • οι Περιφερειακοί/ές Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης,
  • η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) και
  • το Ι.Ε.Π.

Πρόσβαση στα δεδομένα που καταχωρίζονται στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του Ι.Ε.Π. για κάθε σχολική μονάδα έχουν οι προαναφερόμενοι.

Δυνατότητα καταχώρισης στοιχείων στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Ι.Ε.Π. έχουν:

α) Το Τμήμα Δ’ Στελεχών της Διεύθυνσης Υπηρεσιακής Κατάστασης και Εξέλιξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

β) Οι Περιφερειακοί Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης.

γ) Οι Περιφερειακοί/ές Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

δ) Οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

ε) Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. στ) Οι Διευθυντές/ντριες/Προϊστάμενοι/ες σχολικών μονάδων.

ζ) Οι εκπαιδευτικοί των Ομάδων Δράσεων που έχουν συγκροτηθεί σε κάθε σχολική μονάδα.

Καταχώριση στοιχείων και ρόλοι στην εφαρμογή

Στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Ι.Ε.Π. καταχωρίζονται στοιχεία και συμπληρώνονται πρότυπες σελίδες («φόρμες») από εκπαιδευτικούς, στελέχη Εκπαίδευσης και υπηρεσίες, ως ακολούθως:

1. Το Τμήμα Δ’ Στελεχών

της Διεύθυνσης Υπηρεσιακής Κατάστασης και Εξέλιξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτο- βάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καταχωρίζει και διατηρεί επικαιροποιημένα τα στοιχεία των Περιφε- ρειακών Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης.

2. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

α) καταχωρίζουν και διατηρούν επικαιροποιημένα τα στοιχεία των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, των Διευθυντών/ντριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Εποπτών της Εκπαίδευσης, των Διευθυντών/ντριών/Προϊσταμένων σχολικών μονάδων και

β) προσδιορίζουν τις σχολικές μονάδες που κάθε Σύμβουλος Εκπαίδευσης έχει την παι- δαγωγική ευθύνη και το σύνολο των σχολικών μονάδων της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στον κάθε Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

Ο/Η Διευθυντής/ντρια/Προϊστάμενος/η της σχoλικής μονάδας υποβάλλει στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π.

α) τον Συλλογικό Προγραμματισμό του Εκπαιδευτικού Έργου της Μονάδας και καταχωρίζει τον υπεύθυνο εκ- παιδευτικό για κάθε δράση μέσω επιλογής από σχετικό κατάλογο που αντλείται στο πλαίσιο διαλειτουργικότητας με το πληροφοριακό σύστημα «myschool».

β) την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης της Μονάδας.

Οι Ομάδες Δράσεις αποτυπώνουν στην ηλεκτρονική εφαρμογή:

α) τον σχεδιασμό της Δράσης,

β) την πορεία υλοποίησης της Δράσης, γ) την αποτίμηση της Δράσης.

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης που έχουν την Παιδαγωγική Ευθύνη:

α) Διατυπώνουν παρατηρήσεις και προτάσεις επί του σχεδιασμού των Δράσεων κάθε σχολικής μονάδας αρμοδιότητάς τους.

β) Συντάσσουν Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για κάθε σχολική μονάδα ευθύνης τους.

γ) Συντάσσουν Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για το σύνολο των σχολικών μονάδων ευθύνης τους.

6. Ο/Η Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης συντάσσει Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ευθύνης του/της.

7. Ο/Η Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης συντάσσει Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ευθύνης του/της.

Επεξεργασία Προσωπικών Δεδομένων

1. Στο πλαίσιο της λειτουργίας της ειδικής εφαρμογής του Ι.Ε.Π., υποβάλλονται σε επεξεργασία δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν στις ακόλουθες κατηγορίες Υποκειμένων:

(α) Περιφερειακοί Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης,

(β) Σύμβουλοι Εκπαίδευσης,

(γ) Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης,

(δ) Διευθυντές/ ντριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

(ε) Περιφερειακοί Επόπτες της Εκπαίδευσης,

(στ) Διευθυντές/ντριες/Προϊστάμενοι/ες σχολικών μονάδων και

(ζ) εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τον ρόλο του υπεύθυνου για κάποια Δράση.

Οι κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που υποβάλλονται σε επεξεργασία για τις ανωτέρω κατηγορίες Υποκειμένων είναι:

(i) ονοματεπώνυμο και

(ii) Αριθμός Φορολογικού Μητρώου.

Υπεύθυνος επεξεργασίας,

κατά την έννοια του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, «Γ.Κ.Π.Δ.»), για τις επεξεργασίες που διενεργούνται μέσω της φιλοξενούμενης στην ΕΨΠ εφαρμογής είναι το Ι.Ε.Π.

Το Ι.Τ.Υ.Ε. επιτελεί, εν προκειμένω,

τον ρόλο του Εκτελούντος την Επεξεργασία για λογαριασμό του Ι.Ε.Π. κατά την αυθεντικοποίηση των χρηστών. Επιφορτίζεται δε με όλες τις υποχρεώσεις που θέτουν για τον Εκτελούντα την Επεξεργασία οι διατάξεις της νομοθεσίας περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Σκοπός επεξεργασίας των δεδομένων

είναι η σύνταξη του Συλλογικού Προγραμματισμού, της Εσωτερικής και της Εξωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία 108906/ΓΔ4/07.09.2021 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» (Β’ 4189).

Η νομική βάση της επεξεργασίας συνίσταται

στην εκπλήρωση έννομης υποχρέωσης εκ των διατάξεων της παρ. 9 του άρθρου 47 του ν. 4547/2018 και του άρθρου 9 της υπό στοιχεία 108906/ΓΔ4/07.09.2021 υπουργικής απόφασης (παρ. 1(γ) του άρθρου 6 του ΓΚΠΔ).

Τα δεδομένα διατηρούνται

σύμφωνα με τις πολιτικές του Ι.Ε.Π. και μόνον για το χρονικό διάστημα που κρίνεται απολύτως απαραίτητο για την εκπλήρωση του ως άνω σκοπού επεξεργασίας, στο πλαίσιο των καταστατικών σκοπών του Ι.Ε.Π.

Συνεχίζουν να ασκούν αρμοδιότητες τα ΠΕΚΕΣ και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου

Σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 231 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, που καταργούνται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 233 του ίδιου νόμου, συνεχίζουν να ασκούν τις αρμοδιότητές τους, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4547/2018 (Α’ 102), όπως ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του ν. 4823/2021, έως την επιλογή και τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

Ισχύς ΚΥΑ

Η ισχύς της ΚΥΑ αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Δείτε επίσης

Απεργία αποχή από την αξιολόγηση σχολικής μονάδας: Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις
Νέες διευκρινίσεις για την απεργία αποχή από την ΟΛΜΕ
ΑΔΕΔΥ: Στήριξη της Απεργίας–Αποχής των εκπαιδευτικών ενάντια στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση
ΟΛΜΕ: Ενημερωτικό για την νομιμότητα της απεργίας αποχής από την αξιολόγηση-Γνωμοδότηση
ΔΟΕ: Απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας
ΠΟΣΕΕΠΕΑ-αξιολόγηση: Oλα τα βήματα για την κήρυξη απεργίας–αποχής και την ατομική-συλλογική δήλωση αποχής
ΟΛΜΕ-Διαδικασίες αξιολόγησης σχολικών μονάδων: Συνέχιση της απεργίας αποχής

Δείτε ακόμη

Εγκύκλιος-αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ενεργοποιούνται οι εκ του νόμου διαδικασίες
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων-νέο ΦΕΚ: Η νέα απόφαση για το 2021-22
Οδηγός αξιολόγησης σχολείων από το ΙΕΠ: Εως 30.09 η έκθεση του σχολείου στην πλατφόρμα του ΙΕΠ
 Αναπληρωτές: Δεν προβλέπεται μετακίνηση σε διαφορετική περιοχή από την περιοχή πρόσληψης κατόπιν αιτήσεώς τους
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση