Πέμπτη, 15 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΦΕΚ: Τηλεκπαίδευση για μαθητές που συνοικούν με άτομα αυξημένου κινδύνου μετά από κρίση Επιτροπής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΦΕΚ: Τηλεκπαίδευση για μαθητές που συνοικούν με άτομα αυξημένου κινδύνου μετά από κρίση Επιστημονικής Επιτροπής – Δικαιολόγηση απουσιών.

ΦΕΚ: Τηλεκπαίδευση για μαθητές που συνοικούν με άτομα αυξημένου κινδύνου

Πενταμελής επιστημονική επιτροπή συγκροτείται με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή και του Υπουργού Υγείας κου Β. Κικίλια, με σκοπό τη δικαιολόγηση των απουσιών μαθητών/τριών κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας, οι οποίοι συνοικούν με άτομα, τα οποία ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου σχετικά με τη λοίμωξη COVID – 19.

Οι εν λόγω μαθητές/τριες μετά την απόφαση της Επιτροπής δύνανται να παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τις κείμενες διατάξεις.

Η Επιτροπή η οποία είναι πενταμελής δύναται να συνεδριάζει και με τηλεδιάσκεψη.

Η διαδικασία

Οι κηδεμόνες και οι συγγενείς μέχρι δευτέρου βαθμού υποβάλλουν στον Δ/ντή της σχολικής μονάδας αίτηση – υπεύθυνη δήλωση περί δικαιολόγησης των απουσιών κατά το πρώτο τετράμηνο λόγω συνοικήσεως με άτομο ή άτομα που πάσχει/ουν από σοβαρά υποκείμενα νοσήματα

Μαζί με την αίτηση – υπεύθυνη δήλωση

προσκομίζονται σε σφραγισμένο φάκελο τα δικαιολογητικών που έχουν εκδοθεί από δημόσιες δομές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υγείας που αποδεικνύουν ότι το συνοικούν με αυτούς πρόσωπο πάσχει από σοβαρό ή σοβαρά υποκείμενα νοσήματα.

Η Επιτροπή πιστοποιεί

με θετική ή αρνητική αιτιολογημένη κρίση εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις και  Εν συνεχεία αποστέλλει σε σφραγισμένο φάκελο την απόφασή της στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να παραδοθεί στον/στην Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας προκειμένου εκείνος/εκείνη να πράξει σύμφωνα με το περιεχόμενο της απόφασης.

Η κρίση της Επιτροπής δεν υπόκειται σε οιαδήποτε διοικητική προσφυγή πλην της αίτησης θεραπείας.

____________________

ΦΕΚ: Τηλεκπαίδευση για μαθητές που συνοικούν με άτομα αυξημένου κινδύνου
Δείτε αναλυτικά την υπ. αριθμ. 14109/ΓΔ4  ΚΥΑ – ΦΕΚ B 455 – 06.02.2021

Σύσταση και συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής για μαθητές/τριες που συνοικούν με άτομα που πάσχουν από σοβαρό/ά υποκείμενο/α νόσημα/τα, προκειμένου οι μαθητές/τριες αυτοί να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Άρθρο 1

1. α) Η δικαιολόγηση των απουσιών κατά το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2020- 2021 των μαθητών/τριών κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας, οι οποίοι δεν πάσχουν οι ίδιοι/ίδιες από κάποιο σοβαρό νόσημα πλην όμως συνοικούν με άτομα, τα οποία ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου σχετικά με τη λοίμωξη COVID – 19, γίνεται ύστερα από αιτιολογημένη απόφαση ειδικής επιστημονικής Επιτροπής, αποτελούμενης από τα πέντε (5) κάτωθι αναφερόμενα μέλη και τους αντίστοιχους αναπληρωματικούς αυτών.

Οι ανωτέρω μαθητές/τριες μετά την απόφαση της παραπάνω Επιτροπής δύνανται να παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τις κείμενες διατάξεις.

β) Η θητεία των μελών της Επιτροπής διαρκεί όσο χρόνο απαιτείται για την ολοκλήρωση του έργου για το οποίο έχει συσταθεί.

Τα μέλη της Επιτροπής δεν λαμβάνουν αποζημίωση για τη συμμετοχή τους σε αυτήν.

Για τη λειτουργία της Επιτροπής εφαρμόζονται οι διατάξεις περί συλλογικών οργάνων του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α’ 45).

Η Επιτροπή δύναται να συνεδριάζει και με τηλεδιάσκεψη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 13 του άρθρου 14 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999).

Ως γραμματέας ορίζεται η Μαρία Μπαλομενάκη, ΠΕ Ιατρών, με αναπληρώτρια την Βασιλική Τσιαμπαζη, ΠΕ Διοικητικού, υπάλληλοι του Υπουργείου Υγείας.

γ) Ως μέλη της παραπάνω επιτροπής ορίζονται τα εξής:

1. Νικόλαος Σύψας, Καθηγητής Παθολογικής Φυσιολογίας Λοιμώξεων ΕΚΠΑ

2. Δημήτριος Χατζηγεωργίου, Υποπτέραρχος, Λοιμωξιολόγος, Διευθυντής Υγειονομικού Πολεμικής Αεροπορίας

3. Χαράλαμπος Γώγος, Παθολόγος-Λοιμωξιολόγος, Καθηγητής Παθολογίας Ιατρικού Τμήματος Πανεπιστημίου Πατρών,

4. Μαρία Τσολιά, Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας ΕΚΠΑ και

5. Βασιλική Παπαευαγγέλου, Καθηγήτρια Γ’ Παιδιατρικής, Γ.Ν.Θ. «ΑΤΤΙΚΟΝ»

με αντίστοιχους αναπληρωτές τους εξής:

1. Γεώργιο Δαΐκο, Ομότιμο Καθηγητή Παθολογίας Λοιμώξεων ΕΚΠΑ,

2. Γεώργιο Σαρόγλου, Παθολόγο – Λοιμωξιολόγο, Ομότιμο Καθηγητή Παθολογίας Ανωτάτης Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ, τέως Πρόεδρος ΚΕΕΛΠΝΟ

3. Σωτήριο Τσιόδρα, Καθηγητή Ιατρικής ΕΚΠΑ – Γ.Ν.Α. «ΑΤΤΙΚΟΝ», Παθολόγο-Λοιμωξιολόγο,

4. Αθανασία Λουρίδα, Παιδίατρο – Λοιμωξιολόγο, Διευθύντρια ΕΣΥ – Α’ Παιδιατρική Κλινική Γ.Ν.Π.«Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ» και

5. Θεοκλή Ζαούτη, Καθηγητή Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας – University of Pennsylvania -School of Medicine.

Άρθρο 2
α) Ως άτομα συνοικούντα με τους μαθητές/τριες

για την εφαρμογή της παρούσης ορίζονται οι κηδεμόνες και οι συγγενείς μέχρι δευτέρου βαθμού ευθέως ή εκ πλαγίου των μαθητών/τριών και στην περίπτωση που οι μαθητές/τριες είναι ενήλικοι και οι σύζυγοι αυτών.

β) Ως υποκείμενα νοσήματα ατόμων

που συγκατοικούν με μαθητή/τρια, τα οποία μπορεί να συνιστούν αιτία για προσεκτική στάθμιση του ενδεχομένου μακρόχρονης αποχής του παιδιού από το σχολείο είναι τα αναφερόμενα στις υπ’ αρ. 37095/1436 (Β’ 4011) και υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17-9-2020 (Β’ 4011) κοινές υπουργικές αποφάσεις και ιδίως οι κάτωθι περιπτώσεις:

1) άτομα με μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα,

2) άτομα με μεταμόσχευση μυελού των οστών το τελευταίο έτος ή που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα,

3) άτομα με διάγνωση νεοπλασίας ή αιματολογικής κακοήθειας που βρίσκεται υπό χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία,

4) άτομα με βαριά πνευμονοπάθεια (κυστική ίνωση, χρόνιο αναπνευστικό νόσημα που απαιτεί χρήση οξυγόνου κατ’ οίκον, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια με FEV1 < 30% [FEV1: forced expiratory volume in 1st second], διάμεση πνευμονοπάθεια με δοκιμασία διάχυσης < 40%),

5) άτομα με σοβαρή νεφρική ανεπάρκεια (υποβολή σε αιμοκάθαρση ή περιτοναϊκή κάθαρση, χρόνια νεφρική νόσος σταδίου)

6) άτομα με σοβαρή ηπατική ανεπάρκεια με πυλαία υπέρταση, κίρρωση ήπατος με πυλαία υπέρταση,

7) άτομα με ανοσοκαταστολή λόγω βαριάς συνδυασμένης ανοσοανεπάρκειας, HIV λοίμω- ξης με CD4<200 κύτταρα/μL ή που λαμβάνουν υψηλές δόσεις κορτικοειδών ή δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα λόγω φλεγμονωδών νοσημάτων.

Άρθρο 3

Οι Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων ενημερώνουν τους μαθητές/τριες της παρ. α του άρθρου 1 όσον αφορά στη δικαιολόγηση των απουσιών μετά από απόφαση της παραπάνω επιστημονικής Επιτροπής και την ένταξή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Οι κηδεμόνες και οι συγγενείς μέχρι δευτέρου βαθμού ευθέως ή εκ πλαγίου των μαθητών/τριών, και στην περίπτωση που οι μαθητές/τριες είναι ενήλικοι, υποβάλλουν στη διεύθυνση της οικείας σχολικής μονάδας, με κάθε πρόσφορο μέσο, αίτηση – υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 περί δικαιολόγησης των απουσιών κατά το πρώτο τετράμηνο λόγω συνοικήσεως με άτομο ή άτομα που πάσχει/ουν από σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, όπως τούτα περιγράφονται, όχι περιοριστικά, στο άρθρο 2.

Μαζί με την ως άνω αίτηση – υπεύθυνη δήλωση οι παραπάνω ενδιαφερόμενοι/ες προσκομίζουν σε σφραγισμένο φάκελο το σύνολο των δικαιολογητικών που έχουν εκδοθεί από δημόσιες δομές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υγείας που αποδεικνύουν ότι το συνοικούν με αυτούς πρόσωπο πάσχει από σοβαρό ή σοβαρά υποκείμενα νοσήματα του άρθρου 2.

Παράλληλα, προσκομίζεται εκ μέρους των συνοικούντων προσώπων υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986, δια της οποίας δηλώνουν ότι επιθυμούν η Επιτροπή του άρθρου 1 να προβεί στην επεξεργασία των φακέλων τους για τους σκοπούς που αναφέρονται στην περίπτωση α του άρθρου 1.

Για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων ειδικών κατηγοριών οι παραπάνω φάκελοι με τα δικαιολογητικά αποστέλλονται σφραγισμένοι και χωρίς καθυστέρηση στην Επιτροπή του άρθρου 1, με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας της οικείας σχολικής μονάδας, μέσω της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΦΕΚ: Τηλεκπαίδευση για μαθητές που συνοικούν με άτομα αυξημένου κινδύνου
Άρθρο 4

Η Επιτροπή οφείλει, προτού ενεργήσει την εξέταση των υπό κρίση περιπτώσεων, να διαπιστώσει ότι παραλαμβάνει σφραγισμένο φάκελο, ο οποίος περιέχει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά έγγραφα, όπως αναφέρονται στο άρθρο 3, ιδίως τις υπεύθυνες δηλώσεις, και κατόπιν να πιστοποιήσει με θετική ή αρνητική αιτιολογημένη κρίση εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 1.

Η ως άνω κρίση δεν υπόκειται σε οιαδήποτε διοικητική προσφυγή πλην της προβλεπόμενης στο άρθρο 24 ν. 2690/1999 (Α’ 45) αίτησης θεραπείας.

Εν συνεχεία, η Επιτροπή αποστέλλει σε σφραγισμένο φάκελο την απόφασή της μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που είχαν τεθεί υπόψη της στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να παραδοθεί με ευθύνη του Τμήματος Προσωπικού της οικείας Διεύθυνσης στον/στην Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας με πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής, προκειμένου εκείνος/εκείνη να πράξει σύμφωνα με το περιεχόμενο της απόφασης.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο σφραγισμένος φάκελος αποστέλλεται ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή, η οποία έχει ως παραλήπτη αποκλειστικά και μόνο τον/ την Διευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας.

Ο Διευθυντής/ντρια της οικείας σχολικής μονάδας φυλάσσει την απόφαση της Επιτροπής και τα δικαιολογητικά που τη συνοδεύουν, με δική του/της ευθύνη, στο γραφείο του/ της, σε σημείο που έχει πρόσβαση μόνο ο/η ίδιος/ίδια στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του/της, μετά δε τη λήξη του οικείου σχολικού έτους τα καταστρέφει, συντάσσοντας προς τούτο πρωτόκολλο καταστροφής.

Δείτε σε μορφή pdf το ΦΕΚ B 455 – 06.02.2021 

Δείτε σχετικά

Καθορισμός ομάδων αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID 19: Νέα Απόφαση σε ΦΕΚ

Δείτε επίσης

Νέα μέτρα lockdown-ΦΕΚ: Τι ισχύει στις κόκκινες περιοχές-Αθήνα-Θεσ/νίκη-Ποια σχολεία λειτουργούν με Τηλεκπαίδευση
Νέα μέτρα κορονοϊού 05.02: Ως έχει για τα σχολεία-Κλειστά στους Δήμους Θήρας, Μυκόνου, Χαλκιδέων, Πατρέων, Αγ. Νικολάου
Σχολεία: Σε ποιες περιοχές λειτουργούν με Τηλεκπαίδευση-Οι νέες κόκκινες περιοχές
Tα παιδιά δεν οδηγούν την επιδημία, αλλά την παρακολουθούν: Γιατί μένουν ανοικτά τα σχολεία
Σχετικά με την παρουσία ειδικών στα κανάλια και τις αντικρουόμενες απόψεις για τα σχολεία
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply