Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Φίλης-ιδιωτική εκπαίδευση: Ομιλία στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Φίλης-ιδιωτική εκπαίδευση: Ομιλία στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων (ΕΜΥ) της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Φίλης-ιδιωτική εκπαίδευση

Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής μίλησε για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο “Εκσυγχρονισμός της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων”, ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.
Απευθυνόμενος στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως ανέφερε:
  • Ολη η νομοθετική σας προσπάθεια επικεντρώνεται στην προσπάθεια να επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο το καθεστώς των σχολείων πολλαπλών ταχυτήτων στην Ελλάδα.
  • Τα πολλά σχολεία τα αφήνετε να βουλιάζουν. Και την ίδια στιγμή φτιάχνετε σχολεία mall, σχολεία all-inclusive, φροντιστήρια και κέντρα ξένων σπουδών μαζί, με αποτέλεσμα να προκαλείτε αντιδράσεις σε όλο το χώρο της εκπαίδευσης.
  • Ας πούμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει απλώς αντιπολίτευση. Η ΔΑΚΕ ιδιωτικών εκπαιδευτικών που έβγαλε ανακοίνωση με τίτλο «νόμος πονηρός ανομίαν παρεισφέρει», κάνει κι αυτή τυφλή αντιπολίτευση; Μόνοι είστε σε αυτό το νομοσχέδιο! Ούτε οι γονείς είναι μαζί σας! Μόνο οι σχολάρχες.
Ο Ν. Φίλης εξήγησε γιατί ο νόμος πλήττει τους ίδιους τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων και τους γονείς τους.
  • Υπάρχει συνταγματικό κεκτημένο για την εκπαίδευση στη χώρα μας και μάλιστα οι προσπάθειες των κυβερνήσεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ ήταν προς την ίδια κατεύθυνση: την αναγνώριση ότι οι εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά σχολεία δεν είναι -φυσικά- απλοί ιδιωτικοί υπάλληλοι αλλά λειτουργοί.
  • Δεν πρόκειται απλώς για μια φράση “τιμητικής αναγνώρισης”.
  • Αποτελεί αντιθέτως το στοιχείο που κατοχυρώνει την ισοτιμία των τίτλων σπουδών που παρέχουν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με τα δημόσια.
  • Κι αυτό κλονίζεται με τη νομοθέτηση Κεραμέως. Δεν φτάσαμε όμως ως εδώ τυχαία. Ο πρώτος που αμφισβήτησε αυτή την αρχή και ονόμασε “πελάτες” τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων, ήταν ο κ. Μητσοτάκης, όταν το έθεσε έτσι ακριβώς με έμφαση στο πρώτο συνέδριο της ΝΔ μετά την εκλογή του.
Επιπλέον,
  • η ευελιξία που επαγγέλλεται το νομοσχέδιο της κας Κεραμέως είναι ευελιξία για απολύσεις.
  • Πέντε λεπτά επιχειρηματολόγησε η κα Κεραμέως για τη διευκόλυνση απολύσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Δυνατότητα ούτως ή άλλως πάντα υπήρχε. Αυτό που δεν υπήρχε και τώρα αλλάζει, είναι ότι οι απολύσεις θα γίνονται χωρίς αιτιολόγηση!
  • Γιατί το ιδιωτικό σχολείο, όπως το ρυθμίζει το σχέδιο νόμου, καθίσταται πλέον μια κοινή επιχείρηση. Ως και η διετής σύμβαση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που ίσχυε ως το 2021 καταργείται, ώστε να μπορούν οι σχολάρχες να απολύσουν αμέσως καταβάλλοντας μικρότερες αποζημιώσεις.
Κάτι ακόμα:
  • Oυδέν ψευδέστερο ότι δεν υπήρχει δυνατότητα για πρόσθετα μαθήματα στην ιδιωτική εκπαίδευση. Με νόμο του 2016 είχαμε κατοχυρώσει τη δυνατότητα των 32+8 πρόσθετων ωρών ακριβώς για επιπλέον μαθήματα, τα οποία είχαν καταργηθεί πιο πριν με πιέσεις της τρόικας στις κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
  • Επί της θητείας μου στο Yπουργείο δόθηκε η δυνατότητα να προσφέρονται πρόσθετα μαθήματα χωρίς γραφειοκρατία. Με κατοχυρωμένη όμως την εποπτεία του κράτους. Όχι κατά το δοκούν, όχι να μετατρέπονται οι πρόσθετες ώρες σε εμπόριο.
Δείτε το video με την ομιλία

 Δείτε επίσης

Κεραμέως για ιδιωτική εκπαίδευση στη Βουλή: Από τον ασφυκτικό κρατικό έλεγχο στη δημιουργική εποπτεία
Νομοσχέδιο Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση
Διορισμοί εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ με Braille και Νοηματική: Διάταξη στο νομοσχέδιο για την Ιδιωτική Εκπαίδευση
Εξεταστέα ύλη Πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων για το έτος 2021 | ΦΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση