Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Φίλης στη Βουλή: Αφωνη και αμήχανη η κυβέρνηση μπροστά στη σφοδρότητα του δεύτερου κύματος

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Φίλης στη Βουλή: Αφωνη και αμήχανη η κυβέρνηση μπροστά στη σφοδρότητα του δεύτερου κύματος-Συζήτηση Επερώτησης για τη μη αξιοποίηση του ΕΣΠΑ στην αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας.

Φίλης στη Βουλή
Σημεία ομιλίας του Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κατά τη συζήτηση επί της Επερώτησης 54 βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τη μη αξιοποίηση του ΕΣΠΑ στην αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας.
Φίλης στη Βουλή
Η πρωτοβουλία μας

να κατατεθεί επίκαιρη επερώτηση, είναι έμπρακτη απόδειξη της υπεύθυνης αντιπολίτευσης που ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ όλο αυτό τον καιρό, που η κοινωνία και η οικονομία δοκιμάζονται. Επιδιώξαμε με θετικές προτάσεις από την πρώτη μέρα να βελτιώσουμε την «οχύρωση» της κοινωνίας, μπροστά στο δεύτερο κύμα της πανδημίας.

Ένα δεύτερο κύμα

που κατέφθασε δριμύτερο, όπως οι ειδικοί προειδοποιούσαν από καιρό. Δυστυχώς η κυβέρνηση το αντιμετωπίζει με επικοινωνιακές πρακτικές.

Μόλις χθες είδαμε το σημείωμα που έστειλε το Μαξίμου προς «πρόθυμα» ΜΜΕ για να καθοδηγήσει -δηλαδή να αποπροσανατολίσει- τους πολίτες από την πραγματικότητα. Ντροπή να ασκείται τέτοια πολιτική σε ένα τόσο σοβαρό θέμα.

Με εμπιστοσύνη ακούμε

και αντιμετωπίζουμε τη γνώμη ειδικών και εμπειρογνωμόνων, των οποίων αναγνωρίζουμε το επιστημονικό βάρος. Εμπιστοσύνη, που θα είναι πιο ισχυρή στο μέλλον, όπως είναι αναγκαίο, όταν κι ορισμένοι από εκείνους δεν παρασύρονται σε πολιτικές σκοπιμότητες. Άλλο επιστήμη την οποία ακούμε ευλαβικά, άλλο πολιτική διαχείριση από την κυβέρνηση, την οποία ελέγχουμε σήμερα κοινοβουλευτικά.

Τι έχουμε κάνει:
  • Ήδη από το Μάιο ζητήσαμε θεσμική διαβούλευση με τους ειδικούς γιατί ένα δεύτερο κλείσιμο των σχολείων θα ήταν καταστροφικό για τα παιδιά και τις οικογένειες. Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο καταθέταμε συγκεκριμένες και κοστολογημένες προτάσεις για το άνοιγμα των σχολείων με υγειονομική ασφάλεια και παιδαγωγική επάρκεια.
  • Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αρνήθηκε κάθε συζήτηση και διέδιδε ότι… ζητούσαμε να χτιστούν μες το καλοκαίρι καινούργια σχολεία και να προσληφθούν στρατιές αναπληρωτών! Άλλο ένα σημείο αποπροσανατολισμού του δημόσιου διαλόγου.
  • Και ας μην μπει στον πειρασμό η κυβέρνηση να συγκρίνει την κατάσταση με τα ανοιχτά σχολεία Γαλλίας και Γερμανίας εν μέσω λοκ-ντάουν, γιατί εκεί υπάρχουν υγειονομικοί όροι και συνθήκες, πχ. μεγάλες και σύγχρονες αίθουσες, που απέχουν παρασάγγας από την Ελλάδα.
Τι έπρεπε να γίνει:
  • Από τον Ιούνιο ζητάμε να ξεκινήσει η «μαθητική αραίωση» με το σπάσιμο των μεγαλύτερων τάξεων, εκείνων που συσσωρεύουν ακόμα σήμερα 90.000 μαθητές πανελλαδικά σε τάξεις και τμήματα των 25 και άνω και να γίνουν απλές βελτιώσεις στις υπόλοιπες, που ήταν δυνατό να υλοποιηθούν με πόρους του ΕΣΠΑ.
  • Για τις ανάγκες αναπληρωτών, που δεν αφορούσαν τον αριθμό και τα ποσά που διέδιδε το υπουργείο για να τρομοκρατεί τους πολίτες, αφού δεν ήταν όλες οι τάξεις αναγκαίο να σπάσουν, τα ποσά ήταν επιλέξιμα από το ΕΣΠΑ.
  • Οι επιστημονικές ειδικότητες της Παράλληλης Στήριξης στην Ειδική Αγωγή, που ακόμα δεν έχουν καλυφθεί, θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν εγκαίρως από πόρους του ΕΣΠΑ.
  • Με δεδομένο ότι το σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που επέλεξε το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την Cisco ήταν διάτρητο, ήταν αναγκαίο να αναβαθμιστούν τα δημόσια συστήματα ασύγχρονης και σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με την παιδαγωγική επίβλεψη του ΙΕΠ.
Ενδεικτικά και σύμφωνα με τους ειδήμονες:
  1. Η υποστήριξη αυξημένης δικτυακής κίνησης του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου μπορούσε να επιτευχθεί με 2 εκατ. € επιλέξιμα από το ΕΣΠΑ.
  2. Η αναβάθμιση των δικτυακών προσβάσεων με οπτικές ίνες στα σχολεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης όπως είχε γίνει νωρίτερα σε 1.800 σχολεία της Περιφέρειας, θα είχε κόστος 25-30 εκατ. €, επιλέξιμο από το ΕΣΠΑ, συμπεριλαμβανομένου μάλιστα του λειτουργικού κόστους για μια 15ετία.
  3. Η επένδυση στην αναβάθμιση των υποδομών του Σχολικού Δικτύου και η συγκρότηση υποδομής υπολογιστικού νέφους θα ήταν της τάξης των 3 εκατ. €, επιλέξιμα από το ΕΣΠΑ.
  • Με δεδομένο ότι πολλές χιλιάδες μαθητές δεν θα μπορέσουν να πάρουν μέρος στην τηλεκπαίδευση σε τυχόν νέο (και απευκταίο) κλείσιμο των σχολείων, έπρεπε ήδη από τον Απρίλιο που το θέταμε με έμφαση, να τρέχει πρόγραμμα προμήθειας ενός φθηνού λάπτοπ ή ταμπλέτας σε κάθε μαθητή από οικογένεια με χαμηλό εισόδημα, που ούτως ή άλλως θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στη συνέχεια από το μαθητή, με πόρους επιλέξιμους από το ΕΣΠΑ.
  • Οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα ήταν δυνατό να απασχοληθούν σε αυξημένους αριθμούς, που είναι απολύτως απαραίτητοι, με πόρους από κοινού του κρατικού προϋπολογισμού και του ΕΣΠΑ.
Ειδικά στα πανεπιστήμια:
  • Είναι προκλητική η μη τήρηση του 1:1 στην αναπλήρωση του ακαδημαϊκού προσωπικού. Έχετε αναγγείλει 282 θέσεις όλες κι όλες όταν έχουν εκκενωθεί περίπου 900 σε δύο έτη.
  • Το τρομακτικό κενό επιχειρείτε να καλύψετε με 2.000 «ανταποδοτικές υποτροφίες» όπως τις ονομάζετε, που θα εκτελούν επικουρικό έργο με μισθό κάτω από μισθό γαλέρας: 650 ευρώ ανά εξαμηνιαίο μάθημα! Ποιος νους το σκέφτηκε; Αυτό είναι το μέλλον που προσφέρουμε στα νέα παιδιά που έχουν τελειώσει τα πανεπιστήμια; Αυτή είναι η έμπρακτη απάντηση στο πώς θα επιστρέψουν οι νέοι επιστήμονες στη χώρα μας;
  • Αντίθετα τρέχει ακόμα το δικό μας πρόγραμμα από ΕΣΠΑ (2019-2022) με 1500 θέσεις ετησίως για απόκτηση διδακτικής εμπειρίας. Θα μπορούσε να διευρυνθεί πλατιά φέτος, με πόρους προφανώς και πάλι επιλέξιμους από ΕΣΠΑ
Για την εκπαίδευση προσφυγόπουλων:

Κανένα προσφυγόπουλο δεν πηγαίνει δυστυχώς σε τάξεις εκτός καμπ. Η κυβέρνηση τα έχει φυλακισμένα στα στρατόπεδα, με αντιπαιδαγωγικό και φοβούμαι, αντιδημοκρατικό τρόπο, μέσα σε περίεργους χώρους όπου η συρροή των κρουσμάτων μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη.

Δείτε το σχετικό video

Δείτε επίσης

Ερώτηση 52 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, με θέμα την τακτική χρηματοδότηση των ΑΕΙ για το 2021
Τραγωδία στη Σάμο: Δύο νεκροί μαθητές-Δηλώσεις Κεραμέως-Ζαχαράκη
Παράταση θητείας αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια του δημοσίου: Αίτημα της ΑΔΕΔΥ προς τον Υπ. Εσωτερικών
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση