Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Φίλης για νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Η ΝΔ ακόμα μια φορά νομοθέτησε για την ενίσχυση της ιδιωτικής εκπ/σης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Φίλης για νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Η ΝΔ ακόμα μια φορά νομοθέτησε για την ενίσχυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης – Η ομιλία στη Βουλή.

Φίλης για νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

“Η κυβέρνηση νομοθετεί για την επαγγελματική εκπαίδευση με την κοινωνία σε “λοκντάουν”, χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο με τους ενδιαφερόμενους”, ξεκίνησε την ομιλία του στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο περί επαγγελματικής εκπαίδευσης ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης.

Σημεία από την ομιλία του:
Εξήγγειλε η κυβέρνηση βάουτσερ 200 € για ταμπλέτες…

Πότε θα τις «παραδώσει»; Η πανδημία κλείνει δέκα μήνες. Το ζητάμε από τον Μάρτιο, το θυμήθηκαν Δεκέμβριο! Θα τις έχουν τα παιδιά στα χέρια πριν το καλοκαίρι;

Ψηφιακές εξετάσεις:

Ποιος νους το σκέφτηκε; Υπάρχει πιο αντιπαιδαγωγικό μέτρο στις συνθήκες; Τα παιδιά χρειάζονται μαθήματα, όχι εξετάσεις!

Αλλάζουν μες την πανδημία το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Γιατί επιτυγχάνουν σήμερα κάποιοι μαθητές με πολύ χαμηλό βαθμό; Δεν είναι στην πραγματικότητα αυτό ένα πρόβλημα της εκπαίδευσης στο Λύκειο; Ας κοιτάξουμε πριν βάλουμε φραγμούς, να βελτιώσουμε πρώτα το Λύκειο, για όλους. Ο «βαθμολογικός κόφτης» είναι ένα σύστημα όχι απλώς μεροληπτικό, αλλά μοχθηρό για τη νεολαία, ενώ θα οδηγήσει πολλά πανεπιστημιακά τμήματα σε κλείσιμο.

Μας κατηγορεί η κυβέρνηση,

αποκαλύπτοντας ξεδιάντροπα τις ταξικές της καταβολές, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να… στείλει όλα τα παιδιά στα πανεπιστήμια! Τόσο καταλαβαίνουν! Βεβαίως και δεν θα πάνε όλα τα παιδιά Πανεπιστήμιο. Η πραγματική συζήτηση όμως, και αυτό που μας διαχωρίζει από τη Δεξιά, είναι ότι εμείς θέλουμε να αρθούν οι τεχνητοί και ταξικοί φραγμοί, που εμποδίζουν παιδιά από συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες να το πετύχουν.

Στο μεταξύ, η γενική μόρφωση είναι αναγκαία.

Πάνω σε αυτή στηρίζεται η Δημοκρατία και η προσωπικότητα του πολίτη και πάνω σε αυτή μπορεί να πατήσει αργότερα η εξειδίκευση. Η κυβέρνηση αντίθετα με το νόμο της οδηγεί τα παιδιά από ηλικία 15 ετών σε μια χαμηλού επιπέδου κατάρτιση, που χωρίς το θεμέλιο της γενικής μόρφωσης θα αποτελεί «εγγύηση» για ανεργία.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κουβαλάει αποσκευές στην επαγγελματική εκπαίδευση:

Το 2016 εκπονήσαμε Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την αναβάθμισή της που εγκρίθηκε από την ΕΕ, εφαρμόστηκε απελευθερώνοντας ευρωπαϊκούς πόρους και αργότερα βραβεύτηκε, μειώνοντας δραστικά τη σχολική διαρροή.

Η κυβέρνηση δεν έχει συζητήσει το νομοσχέδιο με τους πρυτάνεις.

Έπεσαν από τα σύννεφα σήμερα στην ετήσια συνέλευσή τους, όταν έμαθαν ότι οι απόφοιτοι ιδιωτικών ΙΕΚ θα μπορούν με κατατακτήριες εξετάσεις να μπουν στα πανεπιστήμια. Πώς έτσι; Τι αποτελούν τα ΙΕΚ; Οιονεί τριτοβάθμια εκπαίδευση; Δωράκι αποτελεί αυτό στην πραγματικότητα, για τα διαφημιστικά των ιδιωτικών ΙΕΚ:«παρακαμπτήριες» και όχι κατατακτήριες εξετάσεις!

Όλα τα μέτρα της ΝΔ εδώ και 18 μήνες,

οδηγούν σε συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και ενίσχυση της ιδιωτικής, με αύξηση της πελατείας τους. Τίποτα από αυτά δεν θα ισχύσει όταν γίνουμε ξανά κυβέρνηση. Είναι πολιτική μας δέσμευση.

Δείτε επίσης

Δεκτό επί της αρχής, επί των άρθρων και στο σύνολό του, κατά πλειοψηφία το ν/σ για την Επαγγελματική Εκπ/ση
Προσλήψεις Σχολικών Νοσηλευτών: Σε έλλειψη ΠΕ25 προσλαμβάνονται και ΠΕ87.02 | Τροπολογία
Δυο νέες τροπολογίες στο νομοσχέδιο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης
Τροπολογία 6 άρθρων στη Βουλή: Διατάξεις για voucher ηλεκτρονικού εξοπλισμού νέων-Μετεγγραφές-ΕΘΑΑΕ-ΕΟΠΠΕΠ-ΚΠΠ

Δείτε ακόμη

Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση αναπτυξιακό εφαλτήριο στη συνείδηση της κοινωνίας: Ομιλία Κεραμέως
Επαγγελματική εκπαίδευση-συνειδητή επιλογή: Κύρια σημεία ομιλίας Υφυπουργού Σοφίας Ζαχαράκη

 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση