Σάββατο, 22 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Φιλόλογοι Ειδικής Αγωγής: “Με ποιο σκεπτικό δίνεται βαρύτητα μόνο στην Α/θμια εκπαίδευση;”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Φιλόλογοι Ειδικής Αγωγής: “Με ποιο σκεπτικό δίνεται βαρύτητα μόνο στην Α/θμια εκπαίδευση; – Πλήρης και όχι μερική κάλυψη των κενών στη Β/θμια εκπαίδευση”.

Φιλόλογοι Ειδικής Αγωγής

Σε νέα ανακοίνωση προέβη η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) με την οποία ζητά από το ΥΠΑΙΘ πλήρη και όχι μερική κάλυψη των κενών στον κλάδο της ΕΑΕ Δευτεροβάθμιας.

Σε διαφορετική περίπτωση αναφέρουν πως “εκατοντάδες φιλόλογοι του ευαίσθητου και πολύπαθου κλάδου της ΕΑΕ θα μείνουν πάλι στα αζήτητα και θα δουν να χαμηλώνει ο πήχης για τις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων που αφορούν την παράλληλη στήριξη και την λειτουργία τμημάτων ένταξης”. 

Επιπλέον οι Φιλόλογοι ΕΑΕ ζητούν να πληροφορηθούν το σκεπτικό με το οποίο δίνεται βαρύτητα μόνο στην Α/θμια εκπαίδευση, από τη στιγμή που με 8.688 προσλήψεις ΕΑΕ στην Α/θμια έναντι 2.200 στην Β/θμια, κατά την Α΄ φάση, το 36% των αναγκών της Β/θμιας παραμένει χωρίς κάλυψη.

Ακολουθεί η ανακοίνωση

“Επικίνδυνα εχθρική η στάση του ΥΠΑΙΘ απέναντι στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Γυμνασίου και Λυκείου!”

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για το άνοιγμα των σχολείων, ενώ η Α΄ φάση προσλήψεων εκπαιδευτικών όλων των κλάδων είναι γεγονός. Και μετά τι; Τι μέλλει γενέσθαι;

Το ερώτημα αυτό άραγε βρίσκει απάντηση στις πρόσφατες δηλώσεις του κ. Αλ. Κόπτση: «το υπουργείο Παιδείας θα καλύψει όλα τα κενά που θα δηλωθούν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (εναπομείναντα κενά, κενά από άδειες κλπ.)»;

Γιατί αν όχι, τότε εκατοντάδες φιλόλογοι του ευαίσθητου και πολύπαθου κλάδου της ΕΑΕ θα μείνουν πάλι στα αζήτητα και θα δουν να χαμηλώνει ο πήχης για τις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων που αφορούν την παράλληλη στήριξη και την λειτουργία τμημάτων ένταξης. Αναφορικά με τα τελευταία ας σημειωθεί ότι, ενώ έχει εγκριθεί η σύστασή τους, η κυβέρνηση φαίνεται να κωλυσιεργεί με το σχετικό ΦΕΚ.

Αν όχι, για πολλοστή φορά ματαιώνεται η «γνήσια ευρωπαϊκή πολιτική προοπτική της χώρας» που επικαλούνται κυβερνητικοί εκπρόσωποι, κατακρεουργείται ο δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης διολισθαίνοντας σε μια εκπαίδευση δύο ταχυτήτων και σε μια αναχρονιστική και άνιση μεταχείριση των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εφόσον ενθαρρύνεται και παρατείνεται θεσμικά η φοίτησή τους σε ειδικά σχολεία, ενάντια στις αξίες της συμπερίληψης.

Αν όχι, η ειδική αγωγή Β/θμιας εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στον κλάδο φιλολόγων, για άλλη μια φορά υπονομεύεται στο πλαίσιο της προεκλογικής εκστρατείας διαψεύδοντας τις βαρύγδουπες δηλώσεις περί “κάλυψης όλων των κενών”, “όλοι οι καθηγητές στην θέση τους”, που πλέον ηχούν στα αυτιά μας ως ειρωνικές και ουτοπικές!

Αν όχι, οι γονείς για άλλη μια φορά θα σηκώσουν το βάρος της στήριξης των παιδιών τους που χρήζουν ειδικής εκπαίδευσης οδηγώντας τους σε οικονομική αφαίμαξη. Και διερωτόμαστε το εξής πια παράδοξο:

Πώς το Υπουργείο Παιδείας, με πρωτοφανή ανοχή και χωρίς ενοχές, παραγκωνίζει και μεροληπτεί αναιτιολόγητα κατά των οικογενειών με παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αποφοιτούν από το δημοτικό;

Με ποιο σκεπτικό δίνεται βαρύτητα μόνο στην Α/θμια εκπαίδευση;

Πώς οι ανάγκες των παιδιών αυτών εξαλείφονται ως δια μαγείας μεταπηδώντας στην Β/μια εκπαίδευση;

Άλλωστε και οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: 8.688 προσλήψεις ΕΑΕ στην Α/θμια έναντι 2.200 στην Β/θμια κατά την Α΄ φάση με το 36% των αναγκών να παραμένει χωρίς κάλυψη, τη στιγμή μάλιστα που, μετά τις δηλώσεις των νέων κενών από τις σχολικές διευθύνσεις, το ποσοστό αυτό αναμένεται να διπλασιαστεί.

Ενόψει, λοιπόν, της επικείμενης Β΄ φάσης προσλήψεων εκπαιδευτικών ζητάμε επιτακτικά να ενημερωθούμε σαφώς για την “αναβάθμιση της εκπαίδευσης” σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις των ιθυνόντων του Υπουργείου Παιδείας. Η περί ης ο λόγος «αναβάθμιση» θέτει στο προσκήνιο την παιδεία ως αυτονόητο δημόσιο αγαθό με κύριο γνώμονα το θετικό κοινωνικό πρόσημο;

Επιτέλους, η κ. Ν. Κεραμέως ας αφουγκραστεί έμπρακτα και αδιακρίτως τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας! Στο πλαίσιο αυτό διεκδικούμε αντίστοιχη μέριμνα με αυτήν της Α/θμιας εκπαίδευσης! Αξιοποίηση μεγάλου μέρους των διαθέσιμων πιστώσεων για τον κλάδο ΠΕ02 ΕΑΕ, ανακουφίζοντας ευάλωτες κοινωνικές ομάδες από τις ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες στην Β/θμια εκπαίδευση. Ζητάμε απερίφραστα πλήρη και όχι μερική κάλυψη των κενών στον κλάδο της ΕΑΕ. Απαιτούμε συνέπεια λόγων και έργων από τον κ. Αλ. Κόπτση και ξεκάθαρη τοποθέτησή του απέναντι στις πρόσφατες δεσμεύσεις του! Θα δοθεί προτεραιότητα στην ειδική αγωγή Β/θμιας εκπαίδευσης;

Υγ: Με τους γονείς των παιδιών στο πλευρό μας δε θα σταματήσουμε να διεκδικούμε μέχρι η φωνή μας να ακουστεί και να γίνει πράξη το αυτονόητο: Κανένα παιδί στη Β΄θμια χωρίς στήριξη! Η εκπαίδευση δε σταματά (και δεν πρέπει να σταματά) στο δημοτικό για κανένα παιδί!!!

Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ

Δείτε επίσης

Επιστολή διαμαρτυρίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για μη επαρκή κάλυψη των κενών στη Β/θμια 

Ποινές αναπληρωτών όταν δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται | Οι 4 περιπτώσεις 

Τοποθέτηση αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες-ΚΕΔΑΣΥ: Κριτήρια-Παράθεση νομοθεσίας 

Τι ισχύει για την ανάληψη υπηρεσίας και την έναρξη μισθοδοσίας –Προϋπηρεσία αναπληρωτών: Από πότε προσμετράται

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Πριν φύγετε

Προσεχώς: Νέο σύστημα διορισμών-Προσλήψεις Ψυχολόγων, Κ.Λ, Σχολ. Νοσηλευτών-Αξιολόγηση-Επέκταση ωραρίου σχολείου-Προγράμματα σπουδών ΣΜΕΑΕ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση