Τρίτη, 8 Ιουλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Φιλόλογοι ειδικής αγωγής-επιστολή γονέων: Επιβεβαιώνονται οι ανάγκες των Τμημάτων Ενταξης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Φιλόλογοι ειδικής αγωγής-επιστολή γονέων: Επιβεβαιώνονται οι ανάγκες των Τμημάτων Ενταξης – Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ.

Φιλόλογοι ειδικής αγωγής-επιστολή γονέων

Στη επιστολή διαμαρτυρίας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 7ου Γυμνασίου Καβάλας, που αφορά στo Τμήμα Ένταξης του σχολείου, όπου οι ανάγκες του καλύπτονται από μία εκπαιδευτικό ειδικότητας ΠΕ03 και εξ αυτού του λόγου ζητούν από το ΥΠΑΙΘ την άμεση διάθεση εκπαιδευτικού ειδικότητας ΠΕ02, αναφέρεται ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ.

Η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ ζητά από το ΥΠΑΙΘ να προβεί στη στελέχωση των υπαρχόντων αλλά και των νεοσύστατων Τμημάτων Ένταξης, αφενός, και στην πλήρη κάλυψη των αναγκών σε Παράλληλη Στήριξη.

Ακολουθεί η ανακοίνωση

Η διαμαρτυρία των γονέων που επιβεβαιώνει τις αμέτρητες ανάγκες σε φιλολόγους Ειδικής Αγωγής και την υποστελέχωση των Τμημάτων Ένταξης.

Τις μεγάλες ελλείψεις φιλολόγων ΕΑΕ (ΠΕ02.05) σε ολόκληρη τη χώρα έρχεται να επιβεβαιώσει η επιστολή διαμαρτυρίας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 7ου Γυμνασίου Καβάλας, μέσω της οποίας ζητά φιλόλογο ΕΑΕ για τη στελέχωση Τμήματος Ένταξης στο εν λόγω σχολείο προκειμένου 27 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες να λάβουν την αναγκαία στήριξη. Η έντονη αυτή διαμαρτυρία κατατέθηκε ως αναφορά στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και το ΥΠΑΙΘ στις 01/11/2022.

Με την επιστολή τους, οι ίδιοι οι γονείς εκφράζουν με τον πλέον γλαφυρό τρόπο την αγωνία και την αγανάκτησή τους, αφού, όπως επισημαίνουν, «…τα παιδιά στερούνται της εξειδικευμένης διδασκαλίας και παιδαγωγικής προσέγγισης που απαιτείται στα φιλολογικά μαθήματα με αποτέλεσμα να υπάρχει αρνητικός αντίκτυπος τόσο στη σχολική επίδοσή τους όσο και στην ψυχολογία τους» και ανησυχούν ότι «…οι μαθητές και μαθήτριες του τμήματος ένταξης αντιμετωπίζουν δυσκολία να συμβαδίσουν με τους ρυθμούς του τμήματος γενικής παιδείας». Αντίστοιχες αγωνίες και ανησυχίες βιώνουν εκατοντάδες γονείς, οι οποίοι έχουν απευθυνθεί πολλές φορές στην Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ εκφράζοντας την απόγνωσή τους.

Χαρακτηριστικές, επίσης, είναι και οι μαρτυρίες πολλών συναδέλφων που έχουν ήδη προσληφθεί σε προηγούμενες φάσεις και αναγκάζονται να παρέχουν Παράλληλη Στήριξη σε πολλούς μαθητές ταυτόχρονα κόντρα στις γνωματεύσεις των αρμόδιων ΚΕΔΑΣΥ. Μάλιστα, οι συνάδελφοι αυτοί δηλώνουν περίτρανα την αδυναμία τους να παρέχουν μια ουσιαστική παρέμβαση στα παιδιά, δεδομένων των περιορισμένων ωρών, και, παράλληλα, την αμηχανία τους απέναντι στην διαχείριση της έκδηλης δυσαρέσκειας και ανησυχίας των γονέων, που απαιτούν περισσότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών ούτως ώστε τα παιδιά τους να λαμβάνουν τις ώρες που δικαιούνται σύμφωνα πάντα με τις επίσημες γνωματεύσεις.

Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει έστω και στα μέσα Νοεμβρίου να αφουγκραστεί τα άγχη και την εύλογη αγωνία όλων αυτών των γονέων προβαίνοντας στη στελέχωση των υπαρχόντων αλλά και των νεοσύστατων Τμημάτων Ένταξης, αφενός, και στην πλήρη κάλυψη των αναγκών σε Παράλληλη Στήριξη, αφετέρου. Άλλωστε, ποιο το νόημα της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης όταν εκατοντάδες από τα ήδη υπάρχοντα παραμένουν συστηματικά χωρίς εκπαιδευτικούς και, επομένως, δεν λειτουργούν;

Ας αποτελέσει αυτή η διαμαρτυρία το έναυσμα, ώστε  το Υπουργείο Παιδείας να θέσει επιτέλους ένα τέλος όχι μόνο στην αγωνία των συγκεκριμένων γονέων, αλλά και πολλών άλλων των οποίων η ανησυχία δεν έχει δει το φως της δημοσιότητας. Εξάλλου, τα παιδιά πρέπει να χαίρουν μιας άνευ όρων προνομιούχας και ίσης αντιμετώπισης στην εκπαίδευση απολαμβάνοντας, ταυτόχρονα, το αυτονόητο δικαίωμα στην μάθηση.

Την ίδια στιγμή, η εν λόγω επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων έρχεται να επισφραγίσει την εγκυρότητα και αξιοπιστία του πίνακα με τα κενά που συγκέντρωσε και δημοσίευσε η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ στις 10/11/2022. Στον πίνακα αυτόν αποτυπώνονται τα κενά όπως ακριβώς τα καταχώρησαν στον ΟΠΣΥΔ και μάς τα μετέφεραν οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της επικράτειας πριν τη Γ2 Φάση Ειδικής Αγωγής. Τα κενά, λοιπόν, υπερβαίνουν τα 600 και δεν επιδέχονται καμία αμφισβήτηση. Και όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει, πίσω από κάθε αριθμό (κενό) βρίσκεται τουλάχιστον ένα ΠΑΙΔΙ!!!

ΥΓ: Απουσιάζουν τα κενά των ΚΕΔΑΣΥ, των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων.

Δείτε σχετικά

Διαμαρτυρία για τμήμα ένταξης από Σύλλογο Γονέων: Ζητούν εκπαιδευτικό ειδικότητας ΠΕ02 

Πίνακας κενών Παράλληλης Στήριξης και Τμημάτων Ενταξης Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής για τη Γ Φάση 

Δείτε επίσης

Τα 40 νέα Τμήματα Ενταξης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανά περιοχή 

Συνάντηση ΠΕΑΔ με ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και τη Χαρά Κεφαλίδου: Τι ειπώθηκε

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply