Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Φοίτηση μαθητών με αναπηρία και όσων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες: Συζήτηση στη Βουλή Δευτέρα 31.10.2022

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Φοίτηση μαθητών με αναπηρία και όσων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες: Συζήτηση στη Βουλή Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022 σε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ.

Φοίτηση μαθητών με αναπηρία και όσων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες

Τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022 και ώρα 16:00΄, θα συζητηθεί στη Βουλή, η με αριθμό 92/24-10-2022 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κου Ιωάννη Δελή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Για την φοίτηση μαθητών με αναπηρία και όσων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες“.

Σύμφωνα με τον Βουλευτή του ΚΚΕ , για τη φετινή χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει προβλέψει το παραμικρό γι’ αυτές τις κατηγορίες μαθητών, χωρίς να έχει εκδοθεί ακόμα το ανάλογο ΦΕΚ, οδηγώντας τους εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Εξ αυτού του λόγου ερωτάται η Υπουργός ΠΑΙΘ τι μέτρα προτίθεται να πάρει έτσι ώστε:

Α. Να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις, ώστε να λειτουργήσει απρόσκοπτα η κατ’ οίκον διδασκαλία και να υπάρξει πρόβλεψη για διαδικτυακά μαθήματα για όσους μαθητές αντικειμενικά, λόγω σοβαρών ασθενειών, αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα διά ζώσης μαθήματα.

Β.  Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στις ΣΜΕΑΕ ώστε να μειωθούν οι κίνδυνοι διάδοσης του κορονοϊού και των άλλων ιώσεων.

Ακολουθεί η Επίκαιρη Ερώτηση

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Για την φοίτηση μαθητών με αναπηρία και όσων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς σηματοδοτήθηκε από την απόφαση της κυβέρνησης, να μη πάρει κανένα προληπτικό μέτρο προστασίας, επικαλούμενη επιδημιολογικά δεδομένα και χαμηλή θνησιμότητα.

Έτσι, τα σχολεία άνοιξαν με το δόγμα “συνύπαρξης” με τον ιό, με τη λογική “νοσήστε και παλέψτε το”, αφήνοντας απόλυτα εκτεθειμένους τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Όμως, για τους μαθητές με αναπηρίες, ή σοβαρές ασθένειες όπως η ανοσοκαταστολή, το δόγμα αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο για την ίδια τους την ζωή.

Πέρυσι, για την ίδια ομάδα μαθητών εκδόθηκε ΦΕΚ για την λειτουργία τμημάτων τηλεκπαίδευσης, που σε πολλές περιπτώσεις, όπως κατήγγειλαν γονείς, δε λειτούργησαν καθώς δεν προσλήφθηκε το αναγκαίο προσωπικό.

Μάλιστα, σε επίκαιρη ερώτηση του κόμματος, που καταθέσαμε στις 13 Ιούλη 2022, καταγγείλαμε το γεγονός ότι “Οι συγκεκριμένες κατηγορίες μαθητών, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, δεν έλαβαν την αναγκαία εκπαιδευτική στήριξη επειδή αυτό δεν προσέλαβε έγκαιρα εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, ώστε να συσταθούν και να λειτουργήσουν έγκαιρα τα προβλεπόμενα τμήματα τηλεκπαίδευσης.

Αποτέλεσμα των καθυστερήσεων ήταν τα μαθήματα είτε να ξεκινήσουν με μεγάλη καθυστέρηση, είτε να μην έχουν καθηγητές όλων των ειδικοτήτων και να μη γίνονται όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι τα διαδικτυακά μαθήματα για τις ευπαθείς ομάδες ξεκίνησαν στα τέλη του μήνα Δεκέμβρη”. Το όνειδος είναι ότι αυτοί οι μαθητές κλήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας να δώσουν προαγωγικές εξετάσεις.

Για τη φετινή χρονιά, η αναλγησία του Υπουργείου Παιδείας οδεύει στο απύθμενο, με ένα βήμα παραπέρα, καθώς δεν έχει προβλέψει το παραμικρό γι’ αυτές τις κατηγορίες μαθητών, χωρίς να έχει εκδοθεί ακόμα το ανάλογο ΦΕΚ, πετώντας τους στην κυριολεξία εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:

– Να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις, ώστε να λειτουργήσει απρόσκοπτα η κατ’ οίκον διδασκαλία και να υπάρξει πρόβλεψη για διαδικτυακά μαθήματα για όσους μαθητές αντικειμενικά, λόγω σοβαρών ασθενειών, αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα διά ζώσης μαθήματα.

– Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στις ΣΜΕΑΕ ώστε να μειωθούν οι κίνδυνοι διάδοσης του κορονοϊού και των άλλων ιώσεων.

Ο Βουλευτής Δελής Γιάννης

Δείτε επίσης

ΕΣΑμεΑ-Πρόγραμμα κατάρτισης 3.000 νέων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις: Παράταση αιτήσεων έως 30.11.2022

Μαθητές με αναπηρία: Με εμπόδια και αποκλεισμούς και η φετινή χρονιά-Επιστολή ΕΣΑμεΑ στο ΥΠΑΙΘ 

 Αποϊδρυματοποίηση: Εφαλτήριο ορατότητας και συμπερίληψης για τα άτομα με αναπηρία | Αρθρο 

Μητρώο Εκπαιδευτών ΔΙΕΚ 2022: Αιτήσεις από 27 Οκτωβρίου έως 6 Νοεμβρίου 2022 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply