Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Για μια δίκαιη κατανομή των νέων 1.555 οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Για μια δίκαιη κατανομή των νέων 1.555 οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ – Του Αιρετού ΠΥΣΕΕΠ Δυτικής Ελλάδας Σεραφείμ (Μάκη) Λάππα.

Για μια δίκαιη κατανομή των νέων 1.555 οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ

Τα κριτήρια μιας δίκαιης κατανομής των νέων 1.555 οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ παραθέτει ο Σεραφείμ (Μάκης) Λάππας, Αιρετός ΠΥΣΕΕΠ Δυτικής Ελλάδας.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση

Ανακοίνωση του Σεραφείμ ( Μάκη ) Λάππα Αιρετού Δυτικής Ελλάδας, για τη δίκαιη κατανομή των Νέων Οργανικών Θέσεων του ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Δίκαιη Κατανομή των Νέων Οργανικών Θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ

Η εκπαίδευση αποτελεί θεμέλιο λίθο για την ανάπτυξη και την πρόοδο κάθε κοινωνίας. Η επάρκεια και η ποιότητα του διδακτικού προσωπικού είναι κρίσιμες για τη σωστή λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και, κατά συνέπεια, για την παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης στους μαθητές. Ωστόσο, η κατανομή νέων οργανικών θέσεων στην εκπαίδευση απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και δίκαιη κατανομή, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος και η ισότητα στην πρόσβαση στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές.

Πριν ένα χρόνο σχεδόν ζητήθηκε από τα ΚΕΔΑΣΥ να καταγράψουν τις ανάγκες για τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων του ΕΕΠ και ΕΒΠ και να προτείνουν στο Υπουργείο Παιδείας τη σύσταση των νέων οργανικών ΕΕΠ και ΕΒΠ. Οι θέσεις που πρότειναν όλα τα ΚΕΔΑΣΥ σε όλη τη χώρα ήταν περισσότερες από 2.000 για όλους του ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Είδαμε να κατατίθεται τροπολογία με 1.555 νέες οργανικές θέσεις για ΕΕΠ και ΕΒΠ όπου μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε σε ποιες περιοχές – διευθύνσεις θα κατανεμηθούν. Θα πρέπει να γίνει δίκαιη κατανομή των νέων οργανικών με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των περιοχών που είναι τα σχολεία.

Κριτήρια Δίκαιης Κατανομής

1. Το βασικό κριτήριο θα πρέπει να είναι η κατανομή αυτών στα Ειδικά σχολεία όπου δεν υπάρχει καθόλου η υπάρξει οργανικών θέσεων και έπειτα να καλυφτούν αυτά που ήδη έχουν.

2. Πληθυσμιακά Κριτήρια: Η κατανομή των θέσεων πρέπει να βασίζεται στην πληθυσμιακή κατανομή των μαθητών ανά περιοχή. Περιοχές με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών πρέπει να λαμβάνουν αναλογικά περισσότερες θέσεις.

3. Γεωγραφικά Κριτήρια: Οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. Ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές συχνά αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες προκλήσεις στην προσέλκυση και διατήρηση του ΕΕΠ και ΕΒΠ. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η παροχή επιπλέον κινήτρων και η κατανομή περισσότερων οργανικών θέσεων είναι απαραίτητη.

4. Κοινωνικοοικονομικά Κριτήρια: Περιοχές με χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό προφίλ μπορεί να χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη. Η επένδυση σε επιπλέον θέσεις σε αυτές τις περιοχές μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση των ανισοτήτων και στην παροχή ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές.

Η αρχή έγινε με τις 1.555 νέες οργανικές αλλά θα πρέπει να συσταθούν και άλλες οργανικές θέσεις τόσο στα ΣΜΕΑΕ όσο και στα ΚΕΔΑΣΥ, άλλα και για όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ και ΕΒΠ στην γενική εκπαίδευση. Το κράτος θα πρέπει να επενδύσει σε μόνιμο προσωπικό στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στο ΕΕΠ και ΕΒΠ γιατί η υποστήριξη μαθητών με αναπηρία δεν είναι μόνο πράξη δικαιοσύνης, αλλά και το κλειδί για μια πιο συμπεριληπτική και δυναμική κοινωνία, όπου κάθε μαθητής έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του.

Σεραφείμ ( Μάκης ) Λάππας

Αιρετός Δυτικής Ελλάδας- Σχολικός Νοσηλευτής

Δείτε σχετικά

Ερωτήσεις και Απαντήσεις για διορισμούς-νέες οργανικές-Μεταθέσεις-Τι περιμένουμε από εδώ και πέρα 

Ο χάρτης προσλήψεων αναπληρωτών-οργανικών κενών-μονίμων ΕΕΠ-ΕΒΠ πριν από τους διορισμούς 2024 

Αριθμοί ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Μόνιμοι και αναπληρωτές ανά τύπο σχ. μονάδας, περιοχή/δομή διορισμού/πρόσληψης & Πρόγραμμα 

Πίνακας Λειτουργικών κενών ΕΕΠ-ΕΒΠ για τις Αποσπάσεις

Πριν φύγετε

Καθηκοντολόγια εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Τ.Ε-Δ/ντων-Συμβ. Εκπ/σης-Συλλ. διδ/ντων 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία 

Πρόταση ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς προς Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για ανάπτυξη Προγραμμάτων Επιμόρφωσης για τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply