Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Για τη διαδικασία αξιολόγησης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών κατατέθηκε Επίκαιρη Ερώτηση για συζήτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Για τη διαδικασία αξιολόγησης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών κατατέθηκε Επίκαιρη Ερώτηση για συζήτηση στη Βουλή από τον Βουλευτή και υπεύθυνο ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, κο Στέφανο Παραστατίδη. 

Για τη διαδικασία αξιολόγησης νεοδιόριστων κατατέθηκε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή

Επίκαιρη Ερώτηση σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης των  νεοδιόριστων εκπαιδευτικών κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο Βουλευτής Κιλκίς και υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, κος Στέφανος Παραστατίδης.

Στην Ερώτηση που κατέθεσε ο κος Στ. Παραστατίδης θίγονται ζητήματα εγκυρότητας,  αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας της διαδικασίας της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Κεντρικό ζήτημα σύμφωνα με την Ερώτηση είναι τα προβλήματα στην  υλοποίηση και εφαρμογή των διαδικασιών που ως συνέπεια έχουν την καθυστέρηση της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών αν και έχει παρέλθει η “κατά νόμον” διετής δοκιμαστική υπηρεσία.

Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καλείται να απαντήσει πότε εκτιμά ότι θα γίνει η ολοκλήρωση των διαδικασιών και η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών , καθώς και ποιες είναι οι ενέργειες που σχεδιάζει το Υπουργείο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων εγκυρότητας και αξιοπιστίας που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή των διαδικασιών αξιολόγησης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης: 

Αθήνα, 30/11/2023   

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ 

ΘΕΜΑ: Σοβαρές καθυστερήσεις, δυσλειτουργίες και ερωτηματικά ως προς την εγκυρότητα και την αντικειμενικότητα της διαδικασίας αξιολόγησης για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.

 Μετά την  ψήφιση του Ν. 4823/2021, για την μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών  απαιτείται πλέον να προηγηθεί η αξιολόγησή τους στα πεδία που προβλέπονται από το άρθρ. 67 του ως άνω νομοθετήματος, δηλαδή στα πεδία Α1, Α2 και Β, ως το περιεχόμενο των οποίων καθορίζεται από την διάταξη του ανωτέρω άρθρου.  

  Η διαδικασία αξιολόγησης ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2023, μετά την τοποθέτηση των νέων Συμβούλων Εκπαίδευσης, από το πεδίο Α1 της διαδικασίας για τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς του 2020. Για την ολοκλήρωση της μονιμοποίησης των νεοδιορισθέντων του 2020 εκκρεμεί ακόμα η αξιολόγηση των πεδίων Α2 και Β, ενώ οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης έχουν στο μεταξύ ξεκινήσει την αξιολόγηση στο πεδίο Α1 των νεοδιόριστων του 2021 και 2022 χωρίς φυσικά να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για αυτούς του 2020. 

 Σε ό,τι αφορά την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της αξιολόγησης, υπάρχουν πολύ σοβαρές αμφιβολίες και ερωτηματικά. Ειδικότερα, οι αξιολογητές, σύμβουλοι εκπαίδευσης και διευθυντές σχολικών μονάδων, είναι πρακτικά ανεκπαίδευτοι, καθώς δεν μπορεί να θεωρηθεί σοβαρή εκπαίδευση η παρακολούθηση ενός διώρου, μαζικού και ανοργάνωτου εξ αποστάσεως σεμιναρίου του ΙΕΠ το οποίο παρακολούθησαν οι σύμβουλοι εκπαίδευσης και η μηδενική επιμόρφωση των διευθυντών σχολικών μονάδων. Πέραν τούτου, στους ήδη επιβαρυμένους με τα διοικητικά καθήκοντα  των μη ακόμα επιλεγέντων Εποπτών Ποιότητας,  Συμβούλους εκπαίδευσης δόθηκαν τα στοιχεία για τους νεοδιόριστους του 2021 και του 2022 μόλις αυτόν τον μήνα, με αποτέλεσμα να τους ασκείται ασφυκτική πίεση για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης σε βάρος της ποιότητας και της εγκυρότητας της διαδικασίας. 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός: 

  1. Πότε εκτιμάται ότι θα μονιμοποιηθούν οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί του 2020 και τι θα γίνει με ειδικότερες κατηγορίες αυτών, όπως όσων αρνήθηκαν να συμμετέχουν στη διαδικασία, όσων βρίσκονται σε άδεια ανατροφής τέκνου και όσων είναι αποσπασμένοι σε άλλες υπηρεσίες; 
  1. Με δεδομένο ότι οι Σχολικοί Διευθυντές δεν έχουν ακόμα επιμορφωθεί στα πεδία Α2 και Β της αξιολόγησης του Ν.4823/2021 και ως εκ τούτου η διαδικασία έχει βαλτώσει, κρατώντας σε ομηρία νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, ποια είναι τα μέτρα τα οποία προτίθεται να πάρει το Υπουργείο σας, ώστε αφενός μεν να ολοκληρωθεί σε εύλογο χρόνο η αξιολόγηση αφετέρου αυτό να μην γίνει σε βάρος της εγκυρότητας, της αντικειμενικότητας και της ποιότητας της διαδικασίας; 

Ο ερωτών βουλευτής

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση