Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Για τη βία στα σχολεία: Μέτρα για ασφαλή σχολεία ΤΩΡΑ!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Για τη βία στα σχολεία: Μέτρα για ασφαλή σχολεία ΤΩΡΑ! – Ανακοίνωση του Στέφανου Παραστατίδη, Βουλευτή Κιλκίς και Τομεάρχη Παιδείας ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.

Για τη βία στα σχολεία

Ανακοίνωση για τη βία στα σχολεία, με αφορμή το χθεσινό περιστατικό βιαιοπραγίας στο 41ο Γυμνάσιο Αθηνών, που κατέληξε στον τραυματισμό μαθητή και του Διευθυντή του σχολείου με μαχαίρι, εξέδωσε ο κος Στέφανος Παραστατίδης, Βουλευτής Κιλκίς και Τομεάρχης Παιδείας ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.

Ο Βουλευτής θεωρεί ότι καμία βελτίωση δεν έχει υπάρξει στην αντιμετώπιση των κρουσμάτων σχολικής βίας, ένα χρόνο από την ψήφιση του Ν.5029/23 και είναι ανάγκη για τη λήψη άμεσων μέτρων για τη φύλαξη και την ασφάλεια των σχολείων με την πρόσληψη του απαραίτητου για το λόγο αυτό προσωπικού, για την αύξηση των επιτήρησης και εποπτείας από τις αρμόδιες αρχές, την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σχολική παραβατικότητα, ενώ απαραίτητος είναι ο ευρύτερος σχεδιασμός για ένα σχολείο ανθρωπιστικής παιδείας με ουσιαστικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών,  για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, για  τη  λειτουργία υποστηρικτικών προγραμμάτων.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση

ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΡΑ

Το χθεσινό περιστατικό βιαιοπραγίας στο 41ο Γυμνάσιο Αθηνών που κατέληξε στον τραυματισμό μαθητή και του Διευθυντή του σχολείου  με μαχαίρι! , αναδεικνύει για μια ακόμη φορά την ανάγκη να μπει στο κέντρο ενός δημόσιου διαλόγου, η σοβαρή αντιμετώπιση της εντεινόμενης  το τελευταίο διάστημα  νεανικής παραβατικότητας – εγκληματικότητας αλλά  και της σχολικής βίας.

Το περιστατικό είναι ένας ακόμη κρίκος στην μακρά αλυσίδα βιαιοπραγιών εντός και εκτός των σχολικών χώρων.

Έχει ήδη περάσει ένας χρόνος από την ψήφιση του Ν.5029/23 με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Ζούμε Αρμονικά Μαζί Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις» και καμία βελτίωση δεν έχει υπάρξει στην αντιμετώπιση των κρουσμάτων σχολικής βίας. Αντιθέτως μάλιστα σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας παρατηρείται δραματική αύξηση, σε σχέση με το  προηγούμενο έτος.

Δεν πρέπει να αφήνουμε άλλο τους μαθητές τους εκπαιδευτικούς και  όσους εμπλέκονται στην σχολική πραγματικότητα αβοήθητους και εκτεθειμένους σε βίαιες και εγκληματικές ενέργειες.

Είναι ανάγκη για τη λήψη άμεσων μέτρων για τη φύλαξη και την ασφάλεια  των σχολείων με την πρόσληψη του απαραίτητου για το λόγο αυτό προσωπικού, για την αύξηση των επιτήρησης και εποπτείας από τις αρμόδιες αρχές, την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σχολική παραβατικότητα.

Μαζί με αυτά τα απολύτως αναγκαία μέτρα  χρειαζόμαστε ένα σχολείο με ουμανιστικό  αξιακό φορτίο, ένα σχολείο που δεν παρέχει απλά γνώση αλλά μορφώνει, διαπαιδαγωγεί, κοινωνικοποιεί.

Είναι λοιπόν απαραίτητος και ένας ευρύτερος σχεδιασμός για ένα σχολείο ανθρωπιστικής παιδείας με ουσιαστικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών,  για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, για  τη  λειτουργία υποστηρικτικών προγραμμάτων.

Μέσα από ένα τέτοιο σχεδιασμό το σχολείο μπορεί και πρέπει να γίνει ο πυρήνας ανάπτυξης δράσεων και πρωτοβουλιών,  σεβασμού στις ανθρώπινες αξίες και στη διαφορετικότητα, κέντρο καλλιέργειας της κουλτούρας της αποδοχής και της συνεργασίας.

Στο επίπεδο αυτό έχουν γίνει ελάχιστα και η Πολιτεία οφείλει να πράξει πολλά!

Δείτε σχετικά

Νόμος 5029-2023: Για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις 

Ποινές για κινητά στα σχολεία-Oριστική αποβολή για όσους αναρτούν βίντεο και εκθέτουν συμμαθητές τους 

Δείτε επίσης

Πίνακας διορισμών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2020-24: 215% αυξήθηκαν οι μόνιμοι τα τελευταία τέσσερα έτη

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση