Πέμπτη, 15 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Για την αφαίρεση της διάταξης σύστασης οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ ρωτήθηκε ο Υπουργός Παιδείας-Τι απάντησε

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Για την αφαίρεση της διάταξης σύστασης οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ ρωτήθηκε ο Υπουργός Παιδείας, από την Αναπληρώτρια Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Βουλευτή κα Ράνια Θρασκιά – Τι απάντησε.

Για την αφαίρεση της διάταξης σύστασης οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ ρωτήθηκε ο Υπουργός Παιδείας

Στο θέμα της αφαίρεσης της διάταξης που αφορά στη σύσταση των νέων 1.555 οργανικών θέσεων μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ, με την κατανομή αυτών ανά κλάδο, η οποία είχε συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘΑ «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου-Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων», όταν αυτό ήταν να τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση και για άγνωστο λόγο αποσύρθηκε την τελευταία στιγμή, αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επί του νομοσχεδίου για τα μη κρατικά ΑΕΙ η Αναπληρώτρια Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Βουλευτής κα Ράνια Θρασκιά.

Η κα Θρασκιά ρώτησε τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων για ποιο λόγο αφαιρέθηκε η διάταξη και αν το ΥΠΑΙΘΑ έχει σκοπό να την επαναφέρει και η απάντηση του κου Πιερρακάκη, όταν πήρε τον λόγο, ήταν πως θα έρθει νομοσχέδιο μέσα στους επόμενους μήνες, το οποίο αφορά ένα συνολικό θεσμικό πλαίσιο για την Ειδική Αγωγή και επ αυτού ζήτησε τη συναίνεση των Βουλευτών όλων των κομμάτων για τη συνδιαμόρφωση του.

Εκ της απαντήσεως ίσως και να συνάγεται το συμπέρασμα ότι η κατάθεση της διάταξης σύστασης των νέων 1.555 οργανικών θέσεων μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ θα πραγματοποιηθεί στο προαναφερθέν νομοσχέδιο (Με τίτλο “Aνοιχτο Σχολείο;”) του ΥΠΑΙΘΑ, όπου θα περιλαμβάνεται το συνολικό θεσμικό πλαίσιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Ακολουθεί η πλήρης αναφορά του Υπουργού επί του θέματος

“Και κλείνω με το εξής το οποίο ειπώθηκε. Σε ότι αφορά την Ειδική Αγωγή γιατί είναι ένα θέμα το οποίο μας ενδιαφέρει και με ενδιαφέρει προσωπικά, το ανέφερε η κα Θρασκιά, θα προσπαθήσουμε να φέρουμε ένα συνολικό θεσμικό πλαίσιο για την Ειδική Αγωγή, στο οποίο θα θέλαμε παρότι ενδεχομένως αυτό δεν είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο για όλους τους λόγους που ανέφερα πριν δύναται να παράξει επιθυμητό επίπεδο συναίνεσης, στην ειδική αγωγή νομίζω ότι μπορούμε να το πετύχουμε πολύ περισσότερο και θα προσπαθήσουμε να το φέρουμε ακόμα και μέσα στους επόμενους λίγους μήνες, ακριβώς επειδή είναι ένα θέμα πάρα πολύ ουσιαστικό, ακριβώς επειδή με την προηγούμενη ιδιότητά μου εδώ είχα ασχοληθεί πάρα πολύ, είχε ασχοληθεί και η ομάδα μου, με το θέμα των αποζημιώσεων της λογοθεραπείας και της εργοθεραπείας μέσω του ΕΟΠΥ να γίνεται αμιγώς ψηφιακά και γρήγορα, να μην στέκονται οι ίδιοι άνθρωποι στις ίδιες ουρές, αφετέρου έχετε διακρίνει είμαι βέβαιος στο ότι έχουν αυξηθεί οι άνθρωποι οι οποίοι απασχολούνται , οι αναπληρωτές που απασχολούνται στην παράλληλη στήριξη τον τελευταίο χρόνο.

Νομίζω ότι μπορούν να γίνουν πολλά περισσότερα εδώ. Η Ειδική Αγωγή μας διδάσκει και πάρα πολλά σε σχέση με το πως πρέπει να είναι συνολικά η εκπαίδευση. Και επειδή αναφέρατε έτσι ενδεικτικά τον όρο “αριστεία”, ότι τον χρησιμοποιούμε και εδώ θέλω να πω ότι εξαρτάται τι εννοεί κανείς. Αν ορίζει την αριστεία ως διεργασία εγώ την πιστεύω βαθιά. Αν την ορίζει ως κατάσταση θα σας πω κι εγώ τι θέλω μ αυτό. Ως διεργασία τι σημαίνει όμως. Σημαίνει ότι ο καθένας να βρίσκει ην καλύτερη εκδοχή του εαυτού του, σημαίνει ο καθένας να βρίσκει συνθήκη ευτυχίας δική του και όχι του οικογενειακού του, φιλικού του, κοινωνικού του περιβάλλοντος και σημαίνει να μπορεί ο καθένας να ταυτίζει αυτόν τον όρο με τον όρο “μεράκι” και να τον βρίσκει στη ζωή του.

Και επειδή πιστεύω ότι σ αυτό λίγο πολύ όλοι συμφωνούμε, αυτό είναι κάτι που μας το διδάσκουν κυρίως τα παιδιά τα οποία είναι στην ειδική αγωγή σήμερα και οι οικογένειές τους και επειδή θέλουμε να τους τιμήσουμε όλοι και το λέω αυτό με ειλικρίνεια αυτό τώρα και χωρίς πολιτικό χρώμα και πολιτικό πρόσημο αν θέλετε σ αυτό το κομμάτι να καθίσουμε όλοι μαζί να συνδιαμορφώσουμε και μια πρόταση με τους μέγιστους δυνατούς όρους για να μπορέσουμε να στηρίξουμε και αυτές τις οικογένειες και αυτό το κομμάτι της εκπαίδευσης που είναι το πιο ουσιαστικό κατά την κρίση μου”.

Δείτε σχετικά

Η διάταξη με τις 1.555 νέες οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ και την κατανομή ανά κλάδο 

Τροπολογία για σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ ζητούν από τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοιν/λίου οι Αιρετοί ΚΥΣΕΕΠ 

Τι είπε το Υπουργείο Παιδείας για τη σύσταση των 1.555 νέων οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ σε ΠΟΣΕΕΠΕΑ και Συλλόγους 

Πριν φύγετε

Συνολικό θεσμικό πλαίσιο για την Ειδική Αγωγή προσεχώς: Συναινέσεις ζήτησε ο Υπουργός Παιδείας από τα κόμματα

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply