Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Για το περιστατικό λιποθυμίας Νηπιαγωγού και την ασφάλεια των παιδιών | Επιστολή στον Υπ. Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Για το περιστατικό λιποθυμίας Νηπιαγωγού και την ασφάλεια των παιδιών απέστειλε επιστολή το Συντονιστικό Νηπιαγωγών στο Υπουργείο Παιδείας.

Για το περιστατικό λιποθυμίας Νηπιαγωγού

Στο περιστατικό λιποθυμίας Νηπιαγωγού σε Νηπιαγωγείο, όπου το κλάμα των παιδιών κινητοποίησε γονέα που μπήκε και τη βρήκε λιπόθυμη, σε σχέση με την ασφάλεια των παιδιών στα σχολεία, αναφέρεται το Συντονιστικό Νηπιαγωγών σε επιστολή που απέστειλε στο ΥΠΑΙΘΑ.

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών, ανάμεσα σε άλλα ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να λάβει άμεσα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας στα Νηπιαγωγεία τοποθετώντας δεύτερο Νηπιαγωγό σε κάθε τμήμα στελεχωμένο με ένα/μία μόνο Νηπιαγωγό.

Ακολουθεί η επιστολή

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

κοιν: ΔΟΕ – ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΕΝΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ – ​​​​​​​ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Αθήνα 16/11/2023

Με αφορμή ένα ακόμη περιστατικό που συνέβη σήμερα σε Νηπιαγωγείο, όπου νηπιαγωγός λιποθύμησε στην τάξη και το κλάμα των παιδιών κινητοποίησε γονέα που μπήκε και τη βρήκε λιπόθυμη, χτυπάμε για πολλοστή φορά τον κώδωνα του κινδύνου σε σχέση με την ασφάλεια των παιδιών στα σχολεία. Το ζήτημα της ασφάλειας είναι υψίστης σημασίας και για την περίπτωση των Νηπιαγωγείων όπου η συχνότητα των Νηπιαγωγών να βρίσκονται μόνες/οι τους στην τάξη χωρίς άλλο εκπαιδευτικό ή επιπλέον υποστήριξη είναι πολύ μεγάλη, λόγω του μεγάλου αριθμού των μονοθεσίων, καθιστά την κατάσταση άκρως επικίνδυνη.

ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ ΕΦΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΙΔΟΥΜΕ ΕΥΘΥΝΕΣ για το ζήτημα της ασφάλειας, γιατί στα ζητήματα ασφαλείας δεν υπάρχει ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑ.

Οι Νηπιαγωγοί έχουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και την εκπαίδευση των παιδιών, αλλά η εξασφάλιση της ασφάλειάς τους και επαγωγικά και των παιδιών είναι πρωταρχική για την ευημερία τους. Παραθέτουμε ξανά τις υπεραυξημένες επαγγελματικές και εκπαιδευτικές συνθήκες επικινδυνότητας της εργασίας των Νηπιαγωγών που έχουμε αναφέρει επανειλημμένως και σύμφωνες με περιστατικά που καταγράφονται καθημερινά στα νηπιαγωγεία.

– Οι Νηπιαγωγοί απειλούνται από επαγγελματική κόπωση και εξουθένωση. Η εργασία της/του Νηπιαγωγού απαιτεί τη συνεχή και αδιάκοπη προσοχή, φροντίδα και επαγρύπνηση για τα παιδιά. Ένας/μία μόνος/η εκπαιδευτικός υπεύθυνος για τον χειρισμό καθημερινά πληθώρας (διδακτικών και μη) καθηκόντων, χωρίς άλλη υποστήριξη, μπορεί να οδηγήσει σε εξάντληση και μειωμένη ικανότητα παρακολούθησης της ασφάλειας των παιδιών. Πολύ περισσότερο όταν οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται κοντά στα προχωρημένα όρια ηλικίας για τη συνταξιοδότησή τους (67 έτη).

– Οι νηπιαγωγοί αντιμετωπίζουν έκτακτα Περιστατικά. Απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως ατυχήματα ή ιατρικές επείγουσες καταστάσεις σε κάποιες περιπτώσεις είναι ιδιαίτερα δύσκολο ή και αδύνατο να αντιμετωπιστούν από έναν/μία μόνο Νηπιαγωγό ή ενήλικα στο χώρο του σχολείου.

Στους Νηπιαγωγούς υπάρχει ανάγκη για:

1. Συστηματική παρακολούθηση των παιδιών. Η ανάπτυξη των παιδιών απαιτεί προσεκτική παρακολούθηση και ατομική προσοχή. Η παρουσία περισσότερου από ενός ενήλικα ενισχύει την ικανότητα προσφοράς προσωπικής προσοχής σε κάθε παιδί.

2. Συνεργασία με τους Γονείς Η ενεργή συμμετοχή των γονέων είναι κρίσιμη για την ασφαλή λειτουργία του σχολείου. Η παρουσία ενός δεύτερου ενήλικα δημιουργεί μια επιπλέον γραμμή επικοινωνίας με τους γονείς (τηλέφωνα, έκτακτα γεγονότα, πρόωρη αποχώρηση παιδιού).

3. Κατάρτιση και Υποστήριξη Οι Νηπιαγωγοί χρειάζονται επαρκή κατάρτιση (όπως σε πρώτες βοήθειες) και υποστήριξη (όπως ψυχολόγων, νοσηλευτών, ΕΒΠ, τραπεζοκόμων, φυλάκων/επιστατών) για να ανταπεξέλθουν στις εξειδικευμένες απαιτήσεις της εργασίας τους. Η παρουσία επιπλέον προσωπικού μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και της φροντίδας και του διοικητικού έργου.

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών απαιτεί και καλεί ξανά το Υπουργείο Παιδείας να λάβει άμεσα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας στα Νηπιαγωγεία τοποθετώντας δεύτερο Νηπιαγωγό σε κάθε τμήμα στελεχωμένο με ένα/μία μόνο Νηπιαγωγό.

Δείτε επίσης

Προσλήψεις για την Παράλληλη Στήριξη και διασφάλιση δικαιωμάτων εκπαιδευτικών ζητούνται με Ερώτηση στη Βουλή 

Προτάσεις από ΟΟΣΑ για σύστημα διορισμών-αξιολόγησης εκπ/κών και για όλες τις βαθμίδες εκπ/σης ζήτησε το Υπ. Παιδείας 

Ενταξη Συμβούλων Σταδιοδρομίας & Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο μητρώο ΕΟΠΠΕΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση