Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Γονείς και τηλεκπαίδευση: Ο ρόλος των γονέων στην πραγματικότητα της τηλ-εκπαίδευσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Γονείς και τηλεκπαίδευση: Ο ρόλος των γονέων στην πραγματικότητα της τηλ-εκπαίδευσης – Ενημερωτικό υλικό της Ελένης Πάππα – Κοινωνικής Λειτουργού 1ου ΚΕΣΥ Ανατολικής Αττικής

Γονείς και τηλεκπαίδευση
Ο ρόλος των γονέων στην πραγματικότητα της τηλ-εκπαίδευσης

Της Ελένης Πάππα – Κοινωνικής Λειτουργού 1ου ΚΕΣΥ Ανατολικής Αττικής

Νοέμβριος 2020

Με αφορμή τη συνέχιση των έκτακτων μέτρων λόγω κορωνοϊού και τη συνέχιση της χρήσης της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, εν μέσω lockdown, θα ήταν χρήσιμο να επισημάνουμε τον σημαντικό ρόλο των γονέων στην επιτυχή έκβαση της τηλ-εκπαίδευσης.

Η πρωτόγνωρη για όλους κατάσταση

ενδέχεται να επιφέρει σε ορισμένους μαθητές ένταση και άγχος, εφόσον στερούνται την κοινωνική αλληλεπίδραση και συνδιαλλαγή με τους συμμαθητές τους, τα οποία εντείνονται ακόμη περισσότερο όταν το περιβάλλον του σπιτιού δεν είναι αρκετά ευνοϊκό για την πραγματοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και όταν η στάση των γονέων απέναντι στην τηλ- εκπαίδευση δεν είναι η αναμενόμενη για την κάλυψη των εκπαιδευτικών και συναισθηματικών τους αναγκών.

Παράγοντες όπως

η τηλ-εργασία των γονέων, το μαγείρεμα, η φροντίδα αδελφών ή ηλικιωμένων κλπ., ενδέχεται να εμποδίσουν την ομαλή λειτουργία της τηλ- εκπαίδευσης, ενώ η καλή οργάνωση του χώρου, η ειλικρινής επικοινωνία με τα παιδιά και η υποστήριξή τους σε συνθήκες ηρεμίας θα συμβάλλουν στην απρόσκοπτη λειτουργία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Η στάση των γονέων διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ομαλή διεξαγωγή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Πολλοί γονείς μέσα στο δικό τους άγχος για την επίδοση του παιδιού τους, επιφορτίζουν τους μαθητές, συνειδητά ή ασυνείδητα, με αρνητικά συναισθήματα ως προς την μαθησιακή διαδικασία.

Είναι σημαντικό οι γονείς

να ενισχύσουν την αγάπη του παιδιού τους, τόσο προς το σχολείο, όσο και προς το διάβασμα, προβάλλοντας, τη χρησιμότητα των μαθημάτων και τα θετικά της μελέτης και της γνώσης στην καθημερινότητά τους, ώστε να βλέπουν με θετικό τρόπο και τη νέα μορφή εκπαίδευσης.

Δείτε το ενημερωτικό υλικό ο ρόλος των γονέων στην πραγματικότητα της τηλ-εκπαίδευσης

Δείτε επίσης

Oδηγός Eκπαιδευτικού Webex Meetings: Για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση-5η Εκδοση
Οδηγίες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Δημοτικών-Νηπιαγωγείων | Εγκύκλιος
Εξ αποστάσεως υποστήριξη από ΕΕΠ-ΕΒΠ: Mαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών | Οδηγίες
Οδηγίες λειτουργίας ΚΕΣΥ στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς κορονοϊού | Εγκύκλιος
Εξ αποστάσεως υποστήριξη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τα πρωτόκολλα του ΙΜΕΓΕΕ

Πριν φύγετε

Οδηγίες χρήσης μάσκας και τήρησης κοινωνικής απόστασης, από τον Συντονιστή ΕΑΕΕ Κων/νο Ντίνα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση