Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών-Πολύς καπνός για να μην υπάρχει φωτιά | Αρθρο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών-Πολύς καπνός για να μην υπάρχει φωτιά – Αρθρο του Μιχαήλ Βολκίδη, Οργανωτικού Γραμματέα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ.

Αρθρο του Μ. Βολκίδη

Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Πολύς καπνός για να μην υπάρχει φωτιά.

Αναστάτωση και πολλές συζητήσεις δημιούργησαν δημοσιεύματα στο τύπο που αποκάλυπταν τους σχεδιασμούς της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ για διενέργεια γραπτού διαγωνισμού για τους διορισμούς των κλάδων που εργάζονται στην εκπαίδευση από την επόμενη κιόλας χρονιά.

Αν και οι διαψεύσεις ήταν άμεσες χαρακτηρίζοντας μάλιστα ως ψεύτικη είδηση τα δημοσιεύματα, που περιέγραφαν με αρκετές λεπτομέρειες τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘ, δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να μην παρατηρήσουμε τους πυκνούς καπνούς γύρω από το εν λόγω ζήτημα.

Καταρχάς, το κυβερνών κόμμα επανέφερε τον γραπτό διαγωνισμό για εκατοντάδες άλλους, προς διορισμό κλάδους στον δημόσιο τομέα. Ήδη έχουν δρομολογηθεί να καλυφθούν χιλιάδες θέσεις με την εκτίμηση συμμετοχής να ανέρχεται σε δεκάδες ίσως και εκατοντάδες χιλιάδες.

Πέρα από το προφανές ερώτημα που προκύπτει: γιατί, αφού ήδη καίγεται το σπίτι του διπλανού να μην πάρει φωτιά και το δικό μας; το γεγονός αυτό καθαυτό θα οδηγήσει αργά ή γρήγορα σε φαινόμενα κοινωνικού αυτοματισμού εις βάρος των κλάδων μας με την αμέριστη υποστήριξη, θα προβλέψω, καλοθελητών, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και δημοσιογράφων καταξιωμένων σε τέτοιου είδους τακτικές.

Δεύτερον, σε άρθρο του ο Γενικός Γραμματέας της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε., που δημοσιεύτηκε στις 14/07/2021, ήδη ανακινεί θέμα επαναφοράς του διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ, χωρίς εξ’ όσων γνωρίζω να υπάρχει επίσημη απάντηση εκ μέρους του Υπουργείου.

Τρίτον, η επαναφορά αυτής της διαδικασίας δημιούργησε έναν άτυπο διαγωνισμό μεταξύ διαφόρου τύπου φροντιστηρίων να εκπαιδεύσουν τους υποψηφίους ζητώντας ως αντάλλαγμα διόλου ευκαταφρόνητα ποσά.

Ο γραπτός διαγωνισμός δεν μπορεί παρά να ενταχθεί σε ένα πλαίσιο συνεχούς, αέναης, ψυχοφθόρας, χρονοβόρας και οικονομικά επιζήμιας προσπάθειας απόδειξης του αυτονόητου. Σε αυτό το πλαίσιο του αέναου κύκλου συλλογής προσόντων που οι απαιτήσεις του έχουν φτάσει σε επίπεδα παράνοιας, θα πρέπει να εντάξουμε και αυτή την απόπειρα.

Ένα παράδειγμα αυτής της παράνοιας είναι η κατάταξη των ΠΕ 23 (Ψυχολόγων) σε 4 πίνακες!! Ανάλογα με τα προσόντα που διαθέτουν. Γιατί, αύριο οι πίνακες να μην γίνουν 8; και αφού μαζέψουμε τα πάντα να μην ζητήσουν και ένα διαγωνισμό, μετά τον διαγωνισμό. Σε ποιο ακριβώς σημείο θα σταματήσουν αυτές οι παρανοϊκές απαιτήσεις δεν μπορεί να το ξέρει κανείς. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι εάν μπεις στην λογική του αέναου κύκλου αυτές μόνο θα συνεχιστούν.

Στο δίκαιο ερώτημα της συμμετοχής των υποψηφίων χωρίς εργασιακή εμπειρία θα πρέπει να απαντήσουμε με ενσυναίσθηση και λογική. Η απάντηση που δίνω εγώ είναι, ότι σαφώς και ένα ποσοστό των διορισμών θα πρέπει να αφορά αποκλειστικά αυτή την ομάδα, χωρίς όμως να είναι ο γραπτός διαγωνισμός ένας από τους επικρατέστερους τρόπους επιλογής. Σε περίπτωση γραπτού διαγωνισμού θα πρέπει να υπάρχει το δικαίωμα της επιλογής σε όσους θέλουν να συμμετέχουν, ενώ παράλληλα να προβλέπεται μια διαφορετική διαδικασία που θα σέβεται το πτυχίο, την εργασιακή εμπειρία, τα κοινωνικά κριτήρια αλλά και τα τυχόν προσόντα που καταναγκαστικά  έχουν αποκτηθεί μετά την εισαγωγή του προσοντολογίου.

Βασική και αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση για όσους επιθυμούν να συμμετέχουν σε έναν γραπτό διαγωνισμό θα πρέπει να είναι η εξασφάλιση της δωρεάν, δια ζώσης, δημόσιας και επαρκής προετοιμασίας από κρατικούς φορείς που θα εξασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή όλων των πολιτών. Μην ξεχνάμε πως στο άρθρο 4 του Συντάγματός της Ελλάδος, αναφέρεται ρητά, ότι όλοι έχουμε ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση το ελάχιστo που πρέπει να διεκδικήσουν σήμερα, όλοι οι σύλλογοι των κλάδων, εκατοντάδες χιλιάδες υποψήφιοι των οποίων θα διεκδικήσουν μηδαμινές αναλογικά θέσεις, θυσιάζοντας πάλι την ζωή τους και τις ελάχιστες οικονομίες τους εν μέσω αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης ακρίβειας και ξεζουμίσματος των πολιτών, αλλά και όλες οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών κλάδων, ακόμα και εάν δεν έχει πάρει φωτιά ακόμη το δικό τους σπίτι, είναι μια αντικειμενική χρηματική αποζημίωση που να διασφαλίζει τις απώλειες από την  οικονομική αιμορραγία, την διάθεση αμέτρητων ωρών μελέτης και ψυχικής εξουθένωσης ύψους τουλάχιστον 1500 ευρώ σε όλους όσους συμμετάσχουν σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς, με αναδρομική ισχύ.

Αυτό είναι απαραίτητο, αφού οι πρώτοι διαγωνισμοί για το 2022 έχουν ήδη προγραμματιστεί χωρίς να υπάρχει καμία πρόνοια για την δημόσια και δωρεάν προετοιμασία των υποψηφίων που θα εξασφαλίζει την ισότιμη αντιμετώπιση όλων των πολιτών ανεξάρτητου κοινωνικής τάξης, ηλικίας, οικογενειακής κατάστασης, φύλου και πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων, η αδιαφορία για τους οποία εκ μέρους της πολιτικής τάξης αποτελεί μια μορφή θεσμικού ρατσισμού.

Είναι πολύ σημαντικό οι πολιτικοί εκπρόσωποι να σέβονται τους πολίτες, ώστε να έχουν μετά την απαίτηση οι πολίτες να σέβονται αυτούς. Και η συνεχής αλλαγή των κανόνων του παιχνιδιού από αυτούς που λαμβάνουν μόνο αποφάσεις ενώ συχνά οι ίδιοι, ούτε εργασιακή εμπειρία έχουν, ούτε σε γραπτούς διαγωνισμούς συμμετέχουν, ούτε προσόντα, ούτε κοινωνικά κριτήρια επισυνάπτουν, μάλλον σε ασέβεια προς τους κόπους τους πολιτών αποδεικνύουν.

 Μιχαήλ Βολκίδης,

Οργανωτικός Γραμματέας ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Ειδικός Γραμματέας ΣΕΕΠΕΑ Αττικής

Αναπληρωματικό μέλος ΔΣ Ινστιτούτου Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης

Δείτε επίσης

Ζέτα Μακρή: Προχωράμε σύντομα σε νέους διορισμούς-Τι είπε για τις ειδικότητες Χορού και Κινηματογράφου 

Συνάντηση ΠΟΣΕΕΠΕΑ με ΑΣΕΠ: Οι πληροφορίες για τις αιτήσεις των Προκηρύξεων-Τι πρέπει να προσεχθεί 

Εγκύκλιος: Μακροχρόνιες άδειες εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση