Γραπτός διαγωνισμός εκπαιδευτικών: Εντονες αντιδράσεις-Συσπείρωση των Συλλόγων-Τι γράφεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης-Τι διαρρέει το Υπουργείο.
Γραπτός διαγωνισμός εκπαιδευτικών
“Προωθούμε νέο σύστημα προσλήψεων για εκπαιδευτικούς με βάση γραπτό διαγωνισμό, υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ“, ανακοίνωσε μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης από το βήμα της Βουλής, στην ομιλία του στο πλαίσιο της συζήτησης επί των Προγραμματικών Δηλώσεων της Κυβέρνησης εχθές το Σάββατο 8 Ιουλίου 2023.
Η αναφορά αυτή ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, όπως αυτή αποτυπώνεται σε αναρτήσεις στα μέσα εκπαιδευτικής δικτύωσης, ενώ η αναστάτωση στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας είχε ξεκινήσει εδώ και μέρες μετά από σχετικά δημοσιεύματα σε εκπαιδευτικά sites.
Συσπείρωση των Συλλόγων
Αυτή την ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες μας, η εκπαιδευτική κοινότητα δείχνει να συσπειρώνεται ενάντια στην προοπτική ενός γραπτού διαγωνισμού στη βάση ενός νέου συστήματος διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ και οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών βρίσκονται σε επικοινωνία μεταξύ τους με σκοπό τη δημιουργία ενός κοινού εγγράφου διαμαρτυρίας και τον προγραμματισμό κοινών δράσεων απέναντι σε αυτή την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Τι διαρρέει το Υπουργείο
Από την πλευρά του το ΥΠΑΙΘΑ διαρρέει πως πρώτα θα διεξαχθεί διάλογος με τους εκπαιδευτικούς Φορείς, Ομοσπονδίες και Συλλόγους και κατόπιν θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα διορισμού, το οποίο σύμφωνα με όσα είχαν διαρρεύσει την προηγούμενη τετραετία – να μην ξεχνάμε πως υπήρχαν στο προεκλογικό Πρόγραμμα της κυβέρνησης από παλιά αναφορές περί γραπτού διαγωνισμού εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ – θα περιέχει ένα σύνολο κριτηρίων, τα οποία θα έχουν να κάνουν με την προϋπηρεσία, με την επιστημονικότητα, τα κοινωνικά κριτήρια και τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
Σφοδρές οι αντιδράσεις
Οπως και νάχει οι αντιδράσεις είναι μεγάλες και ακολούθως παραθέτουμε ενδεικτικά μερικές απόψεις διαμαρτυρίας από εκπαιδευτικούς, όπως αυτές διαμορφώνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τι γράφεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
“Κι εγώ που νόμιζα ότι στις παιδαγωγικές σχολές οι φοιτητές βαθμολογούνται…μάλλον δεν βαθμολογούνται και παίρνουν το πτυχίο χαριστικά…”.
“Αντιμετωπίζεται ο πλέον προσοντούχος κλάδος(αποδεδειγμένα με αριθμούς)του δημοσίου ως “κακομαθημένα παιδιά”, ένας κλάδος που επιμορφώνεται όπως κανείς άλλος, και έχει βάλει τη ζωή του στο ψυγείο σε πολλές περιπτώσεις, υπηρετώντας το δημόσιο σχολείο με αυταπάρνηση και απίστευτο προσωπικό και οικογενειακό κόστος! Οπότε, λίγος σεβασμός στον κλάδο αυτό, δεν είναι κακή ιδέα!”.
“Σε ΕΝΑ σύστημα με ΕΝΑ συγκεκριμένο και κύριο κριτήριο μπορούν να καταλήξουν;;; Μπορούν να αποφύγουν να συμπεριλάβουν τα πάντα και να εμπλέξουν δόλια τους πάντες; Προφανώς και όχι. Αυτή τη σκοπιμότητα υπηρετούν. Θα ανακατεύουν την τράπουλα κάθε φορά που θα προκύπτει ζήτημα με τους διορισμούς. Μόνο που αυτή τη φορά ήταν σαφέστατο το τι ήθελαν να κάνουν και κανείς δεν μπορεί να πει ότι δεν γνώριζε.Κατά τα άλλα και το πτυχίο σου ακυρώνεται και προσόντα θα μαζεύεις και για ΑΣΕΠ θα διαβάζεις και σαν τον Βέγγο θα τρέχεις για την προϋπηρεσία.”.
“Ποιος άλλος το κάνει αυτό στο δημόσιο για να πάρει 800 και 900 ευρώ γυρίζοντας όλη την Ελλάδα?”
“Εγώ θα ρωτήσω τα εξής : 1) Γιατί ο κλάδος των εκπαιδευτικών πρέπει να είναι πειραματόζωο με κάθε αλλαγή κυβέρνησης 2) Γιατί θα πρέπει να εξετάζεται κάποιος ο οποίος έχει ήδη εξεταστεί άπειρες φορές 3) Γιατί άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι (γιατροί, νοσηλευτές δεν εξετάζονται, όπως οι εκπαιδευτικοί , 4) γιατί θα πρέπει ένας αναπληρωτής να περάσει από ΑΣΕΠ για να γίνει συμβασιούχος για 9 μήνες και μετά πάλι να καταλήγει στα αζήτητα ;; 5) Γιατί το υπουργείο επαναφέρει ένα σύστημα το οποίο απέτυχε στο παρελθόν ;;; 6) Πως και τα φροντιστήρια ήδη έχουν την ύλη και σου πουλάνε την ελπίδα « ότι μπορεί και να διοριστείς» … Τέλος, η ανηθικότητα και η απαξίωση έχει πιάσει πάτο”.
Δείτε
Σύστημα προσλήψεων: Να το ξαναδούμε λέει ο Πρόεδρος ΑΣΕΠ-Μέχρι τα μέσα Αυγούστου οι Πίνακες Γενικής
Οχι στον γραπτό διαγωνισμό: Ψήφισμα προς Υπουργείο Παιδείας από τον ΣΕΕΠΕΑ Αττικής
Δείτε επίσης
Ειδική Αγωγή-Προσχολική Αγωγή και Εγκαιρη Παρέμβαση: Τι σχεδιάζει να κάνει το Υπουργείο Παιδείας
Δείτε επίσης
Μητσοτάκης για Παιδεία: Οι προγραμματικές δηλώσεις-Ποιες οι προτεραιότητες της επόμενης τετραετίας
Δόμνα Μιχαηλίδου για αξιολόγηση, διορισμούς, νέα σχολική χρονιά και Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
Κεραμέως για διορισμούς στο δημόσιο: “Απόλυτη προτεραιότητα η Υγεία”-“Εγιναν διορισμοί στην Παιδεία”
Πριν φύγετε
Διαδικασία αποσπάσεων εντός περιοχής μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ – Και νεοδιοριζόμενων εντός περιοχής διορισμού
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/graptos-diagwnismos-ekpaideytikwn-entones-antidraseis-sispeirwsi-syllogwn-ti-grafetai-sta-mesa-koinwnikis-diktywsis/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.
1 Σχόλιο
Αποφασίζουμε και διατάσσομεν…
Ποιος θα βάλει τα θέματα και ποιος θα βαθμολογήσει τους εκπαιδευτικούς;
Σε ποια άλλη επιστημονική ειδικότητα γίνονται εξετάσεις για να ελεγχθεί η επιστημονική κατάρτιση;
Ποιοι είναι αυτοί που ακυρώνουν τα πτυχία;
Γιατί δεν λένε ότι θέλουν ένα σύστημα που να τακτοποιεί τα δικά τους παιδιά; Ένα ακόμη παραθυράκι για να ενισχυθεί η αναξιοκρατία;