Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Γρίπη: Oδηγίες πρόληψης κατά της διασποράς της στις Σχολικές Μονάδες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Γρίπη: Οδηγίες πρόληψης κατά της διασποράς της στις Σχολικές Μονάδες – Eνημέρωση εργαζομένων, μαθητών, από το Υπουργείο Υγείας.

Γρίπη

Oδηγίες σχετικά με τα μέτρα πρόληψης κατά της διασποράς της γρίπης στις Σχολικές Μονάδες και φορείς που προσφέρουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες, εξέδωσε το Υπουργείο Υγείας.

Σκοπός της εγκυκλίου αυτής αποτελεί η ενημέρωση:
  • Tων εργαζομένων,
  • των παιδιών των σχολείων Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης,
  • όλων των Φροντιστηρίων και
  • γενικότερα των πάσης φύσεως εκπαιδευτικών μονάδων της χώρας
σε ό,τι αφορά
  • τα συμπτώματα της γρίπης,
  • τις απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος και
  • τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς του ιού.
Τα τρέχοντα επιδημιολογικά δεδομένα

Με βάση τα τρέχοντα επιδημιολογικά δεδομένα της εποχικής γρίπης, έχει ξεκινήσει η περίοδος αυξημένης δραστηριότητας της γρίπης στην Ελλάδα. Τονίζεται εκ νέου η σημασία του αντιγριπικού εμβολιασμού ως ο καλύτερος τρόπος προφύλαξης από τη γρίπη.

 Κατά την τρέχουσα περίοδο η δραστηριότητα της γρίπης κυμαίνεται στα αναμενόμενα για την εποχή επίπεδα, θα πρέπει όμως για προληπτικούς λόγους να λαμβάνονται μέτρα προφύλαξης. Για το λόγο αυτό σας αποστέλλουμε εγκύκλιο με οδηγίες προς εφαρμογή και παρακαλούμε όπως την αποστείλετε σε όλες τις Σχολικές Μονάδες καθώς και λοιπούς φορείς που προσφέρουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες.

Κλινική συμπτωματολογία της γρίπης

Η κλινική συμπτωματολογία της γρίπης περιλαμβάνει:

  • Πυρετό (μεγαλύτερο ή ίσο με 38ο C) και ένα από τα παρακάτω συμπτώματα:
  • Βήχα
  • Πονόλαιμο
  • Μυαλγίες
  • Συνάχι
  • Πονοκέφαλο
  • Ρίγος
  • Αίσθημα κόπωσης
  • Διάρροια και εμέτους

Τονίζεται ότι τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και οι εργαζόμενοι των σχολείων που παρουσιάζουν γριπώδη συνδρομή, όπως περιγράφεται παραπάνω,

πρέπει να παραμένουν στο σπίτι 

για όσες μέρες διαρκεί ο πυρετός και επιπλέον ακόμα ένα 24ωρο μετά την υποχώρησή του, χωρίς τη χρήση αντιπυρετικών.

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να συμβουλεύουν τους γονείς και τα άτομα που ασχολούνται με τη φύλαξη παιδιών στο σπίτι να ελέγχουν καθημερινά τα παιδιά για την εμφάνιση συμπτωμάτων γρίπης, όπως αυτά περιγράφονται παραπάνω πριν τα στείλουν στο σχολείο και εάν εμφανίζουν συμπτώματα να μην τα στέλνουν.

Περιγραφή προληπτικών δράσεων
  1. Έλεγχος του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης, ώστε να αποκατασταθούν άμεσα τυχόν βλάβες.
  2. Μέριμνα ώστε οι νιπτήρες στις τουαλέτες και στο προαύλιο να διαθέτουν πάντα φιάλη με υγρό σαπούνι και χάρτινες πετσέτες μιας χρήσης, οι οποίες πρέπει να απορρίπτονται σε κάδους που θα είναι δίπλα στους νιπτήρες.

 

  1. Μέριμνα ώστε όλοι οι κάδοι απορριμμάτων να διαθέτουν ποδοκίνητο καπάκι και να περιέχουν πλαστική σακούλα μιας χρήσης.
  2. Επιμελής και συχνός καθαρισμός των αντικειμένων κοινής χρήσης (πχ. μπάλες, σκυτάλες, πληκτρολόγιο και ποντίκι των ηλεκτρονικών υπολογιστών κ.α.).
  3. Ειδικά για τις εκπαιδευτικές μονάδες που χρησιμοποιούν λεωφορεία μεταφοράς, πρέπει να υπάρχει μέριμνα τόσο για τον επαρκή αερισμό όσο και για την καθαριότητα των οχημάτων πριν και μετά την επιβίβαση των παιδιών.

Δείτε αναλυτικά με Πίνακες και εικόνες στην Εγκύκλιο με τις Οδηγίες

  • Απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση εκδήλωσης συμπτωμάτων γρίπης από παιδί ή εργαζόμενο στην εκπαιδευτική μονάδα
  • Προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς της γρίπης στις Εκπαιδευτικές Μονάδες
  • Οδηγίες ατομικής υγιεινής
  • Οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης
  • Άτομα σε υψηλό κίνδυνο για σοβαρή νόσηση από τη γρίπη
  • ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
  • ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΜΕΣOY ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
  •  Συνιστώμενες ενέργειες προετοιμασίας Νηπιαγωγείων για την αντιμετώπιση επιδημίας γρίπης
Δείτε αναλυτικά τις Οδηγίες γρίπης

Δείτε επίσης

Αδειες χρήσης λογισμικού Microsoft: 37,2 εκατομ. ευρώ για προμήθεια από το Δημόσιο
Δημόσιο: Ελεγχος ωραρίου-Αναρρωτικές άδειες-ΕΔΕ-Πειθαρχικά Συμβούλια | 4 Εγκύκλιοι Υπ. Εσωτερικών
ΠΕΚ: Αριθμοί στην Εκπαίδευση – Στοιχεία και Γραφήματα για τις επιπτώσεις του δημογραφικού προβλήματος
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση