Γυμνάσιο Γαύδου: Τι συζητήθηκε στη Βουλή για τη λειτουργία του-Z. Μακρή: Κανένας μαθητής στο Δημοτικό σχολείο – Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κ. Αρσένη.
Γυμνάσιο Γαύδου
Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Β2΄ Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25 κου Κρίτωνα–Ηλία Αρσένη με θέμα: “Το Υπουργείο Παιδείας αρνείται να παρέχει την υποχρεωτική εκπαίδευση στους 2 μαθητές της Γαύδου για “παιδαγωγικούς λόγους”” συζητήθηκε εχθές Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022 στη Βουλή – Δείτε την Ερώτηση ΕΔΩ
Την Επίκαιρη Ερώτηση απάντησε η Υφυπουργός ΠΑΙΘ κα Ζέττα Μακρή.
Ο Βουλευτής Κ. Αρσένης ανέφερε μεταξύ άλλων:
Έχουμε μια οικογένεια που πήγε στη Γαύδο, κατοικεί στο νησί και έχει τρία παιδιά. Το ένα είναι στο νηπιαγωγείο και τα άλλα δύο θα πήγαιναν πρώτη γυμνασίου. Αρνείστε να ανοίξετε τα σχολεία της Γαύδου και ζητάτε από αυτά τα παιδιά να φύγουν στην Κρήτη, να φύγουν στην Παλαιόχωρα, να μείνουν χωρίς πατέρα -το αδερφάκι τους ήδη έχει ξεκινήσει αυτή τη στιγμή νηπιαγωγείο- και να χωριστεί μια οικογένεια και στην ουσία να φύγει η τελευταία σχεδόν οικογένεια της Γαύδου από το νησί.
Είχατε έρθει σε δύο άλλες Επίκαιρες Ερωτήσεις. Είπατε στην πρώτη ότι η στελέχωση ήταν προβληματική, υπήρχε απόσταση, υπήρχε δυσκολία στη συγκοινωνία, υπήρχαν εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονταν ως αναπληρωτές και αρνούνταν να πάνε. Τι μας λένε οι εκπαιδευτικοί στα Χανιά; Ότι ανάμεσά τους υπάρχουν πάρα πολλοί που προσφέρονται να βοηθήσουν να λειτουργήσει το σχολείο στο νησί.
Είχατε πει ότι «δεν διατυπώθηκε από τους φορείς καμία μα καμία πρόταση για να γίνει εκεί πέρα το γυμνάσιο, εννοώ, δηλαδή, τον διευθυντή δευτεροβάθμιας και περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης». Μα, αυτούς τους διορίζετε εσείς. Αν δεν είναι σε θέση να κάνουν πρόταση, αλλάξτε τους. Βάλτε κάποιον που μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του νησιού.
Είχατε πει ότι όλοι γνωρίζουμε ότι για τη λειτουργία ενός γυμνασίου χρειάζονται οκτώ με εννιά εκπαιδευτικοί. Με ένα φιλόλογο, ο οποίος μπορεί να καλύπτει έντεκα σχολικές ώρες –αρχαία, ελληνική γλώσσα, Οδύσσεια, νέα ελληνική γλώσσα τρεις ώρες, δύο νεοελληνική λογοτεχνία, δύο ώρες ιστορία ως μαθήματα πρώτης ανάθεσης και δύο ώρες θρησκευτικών ως γάμα ανάθεσης- και ένα μαθηματικό ή φυσικό που μπορεί να καλύψει άλλες δέκα με έντεκα ώρες –τέσσερις ώρες μαθηματικά, φυσική, βιολογία, γεωγραφία, τεχνολογία, πληροφορική και οικιακή οικονομία- μπορεί να λειτουργήσει αυτό το σχολείο.
Μας είπατε ότι είναι αντιεκπαιδευτικό να είναι μόνο δύο παιδιά εκεί πέρα. Πραγματικά, πόσο αντιεκπαιδευτικό είναι αυτά τα παιδιά να είναι χωρίς τον μπαμπά τους, χωρίς το αδερφάκι τους, που είναι αυτή τη στιγμή στο νηπιαγωγείο του νησιού.
Μπορεί να γίνουν διαδικτυακά μαθήματα με την εμπειρία της τηλεκπαίδευσης που τόσο υπερηφανεύεστε και να συμμετέχουν στις τάξεις οποιουδήποτε σχολείου. Είναι νόμιμο αρκεί να δώσει άδεια η δευτεροβάθμια.
Η Υφυπουργός ΠΑΙΘ απάντησε αναφέροντας μεταξύ άλλων:
Εβδομήντα εννέα δημοτικά, διακόσια εξήντα επτά νηπιαγωγεία στην επικράτεια λειτουργούν με λιγότερους από πέντε μαθητές.
Για την περίπτωση της Γαύδου, για την οποία τώρα συζητούμε, πέρσι ήταν δύο μαθητές στο νηπιαγωγείο και δύο μαθητές στο δημοτικό. Τα παιδιά που τώρα πάνε πρώτη γυμνασίου. Και είχαμε και νηπιαγωγό και δασκάλα. Φέτος λειτουργεί πάλι το νηπιαγωγείο για δύο μαθητές.
Η εκπαιδευτική διαδικασία στο νηπιαγωγείο, στο δημοτικό και στο γυμνάσιο είναι τελείως διαφορετικές. Είναι διαφορετική η εκπαίδευση και διαφορετική οι παιδαγωγικοί λόγοι.
Η ίδρυση γυμνασίου στη Γαύδο για δύο μόνο μαθητές είναι προβληματική από παιδαγωγική άποψη. Δεν υπάρχει στην τρέχουσα σχολική χρονιά κανένας -επαναλαμβάνω κανένας- μαθητής στο δημοτικό σχολείο. Άρα, στα αμέσως επόμενα χρόνια εγγραφή άλλων μαθητών στο γυμνάσιο δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει.
Στις προηγούμενες χρονιές λειτούργησε παράρτημα του γυμνασίου Σφακίων στη Γαύδο, το 2010-11, το 2011-2012 και το 2012-2013. Νομίζω ότι τα παιδιά ήταν τέσσερα ή πέντε, αν δεν κάνω λάθος. Η στελέχωση ήταν πάρα πολύ προβληματική, όπως η απόσταση που υπάρχει και τώρα, δυσκολία στη συγκοινωνία που υπήρχε και τότε και τώρα, εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονταν και αρνούνταν για τους λόγους αυτούς να πάνε ως αναπληρωτές. χρειάζονται για να λειτουργήσει ένα γυμνάσιο τουλάχιστον οχτώ με εννέα εκπαιδευτικοί. Υπάρχουν μαθήματα ειδικότητας που εμείς δεν θέλουμε να παραλείψουμε, καταστρατηγείται το ωρολόγιο πρόγραμμα και εμείς δεν είμαστε της αντίληψης που είπε κάποιος της ολίγον παιδείας. Δεν θέλουμε τα παιδιά να μάθουν κολλυβογράμματα. Θέλουμε πραγματικά να μορφωθούν .
Η ίδρυση γίνεται με συγκεκριμένο τρόπο, δηλαδή με τεκμηριωμένες προτάσεις διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εν προκειμένω δευτεροβάθμιας, στέλνονται στο Υπουργείο και οι εισηγήσεις των περιφερειακών διευθυντών της εκπαίδευσης. Γνωμοδοτεί, επίσης, και το δημοτικό συμβούλιο συμβουλευτικά και όχι δεσμευτικά.
Για το γυμνάσιο της Γαύδου κανένας μα κανένας φορέας δεν διατύπωσε καμία πρόταση να γίνει εκεί γυμνάσιο. Δεν ήρθε στο Υπουργείο για το γυμνάσιο μια πρόταση.
Η τηλεκπαίδευση για την οποία καμαρώνουμε -και δικαίως- ήταν λύση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κύριε συνάδελφε. Δεν συνιστάται από κανέναν παιδαγωγό ως μόνιμη λύση ή μόνη λύση. Γίνεται μόνον κατ’ εξαίρεση. Και νομίζω αυτά ήταν και τα δικά σας επιχειρήματα τότε. Η κατ’ οίκον εκπαίδευση δεν συνιστάται ούτε στους βασιλόπαιδες πια, ούτε στην Αγγλία δεν την κάνουν όπου έχουν βασιλεία.
«Η γνώση μπορεί να βρεθεί και αλλού, όχι, όμως, η εφηβεία και η συναναστροφή με συνομηλίκους» είπε ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, ο κ. Ιωάννης – Παναγιώτης Αμπελάς.
Δείτε σχετικά
Συζήτηση στη Βουλή Δευτέρα 26.09: Στέγαση εκπαιδευτικών-Γυμνάσια Παιανίας-Μαθητές Γαύδου-ΓΑΚ Λάρισας
Δείτε επίσης
Δήλωση Ζέττας Μακρή για την Παράλληλη Στήριξη και παρέμβαση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ
Πότε θα έχουμε τη Β Φάση προσλήψεων-Τι θα περιλαμβάνει: Ενημέρωση από Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγια
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/gymnasio-gavdou-ti-sizitithike-sth-voulh-gia-th-leitourgia-tou-makrh-kanenas-mathitis-sto-dhmotiko/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.