“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Η ΔΟΕ στην Κω: Σειρά επαφών και παρεμβάσεων σε θέματα εκπαίδευσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η ΔΟΕ στην Κω: Το ΔΣ πραγματοποίησε σειρά επαφών και παρεμβάσεων σε θέματα εκπαίδευσης – Εχει προγραμματιστεί παρόμοια παρέμβαση στην Λέσβο.

Η ΔΟΕ στην Κω

Το ΔΣ της ΔΟΕ επισκέφθηκε την Κω και πραγματοποίησε σειρά επαφών και δράσεων που σχετίζονται με θέματα της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα επισκέφθηκε:
  • Το Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης του νησιού, όπου ζουν κάτω από δύσκολες συνθήκες περίπου 3.500 μετανάστες και πρόσφυγες 47 διαφορετικών εθνοτήτων με 304 παιδιά σχολικής ηλικίας εκ των οποίων τα 100 ασυνόδευτα.
  • Μεγάλο αριθμό σχολείων της πόλης της Κω, όπου ενημέρωσαν εκπαιδευτικούς για τις δράσεις της Ομοσπονδίας και κατέγραψαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Επιπλέον το ΔΣ της ΔΟΕ είχε συναντήσεις:
  • Mε τον Δήμαρχο του νησιού,
  • τον Eπαρχο,
  • τον Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας της Περιφέρειας Νότιου Αιγαίου και
  • τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κω.

Το ΔΣ της ΔΟΕ έχει προγραμματιστεί παρόμοια παρέμβαση στην Λέσβο και σύμφωνα με την Ανακοίνωση της θα ακολουθήσουν και άλλες όπου κριθεί αναγκαίο.

Δείτε την Ανακοίνωση

Αθήνα 24/10/2019

Αρ. Πρωτ. 208

Θέμα: Επίσκεψη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στην Κω

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., υλοποιώντας απόφασή του, επισκέφτηκε το νησί της Κω προκειμένου να πραγματοποιήσει σειρά επαφών και δράσεων που σχετίζονται με θέματα της εκπαίδευσης.

Η παρέμβαση που είναι συνέχεια παρόμοιων που έγιναν την προηγούμενη συνδικαλιστική χρονιά σε Σάμο και Χίο, έγινε στη σκιά του τραγικού χαμού ενός ακόμη ανήλικου παιδιού στα νερά του Αιγαίου, που συγκλόνισε το πανελλήνιο.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισκέφτηκε το Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης του νησιού, όπου ζουν κάτω από δύσκολες συνθήκες περίπου 3.500 μετανάστες και πρόσφυγες 47 διαφορετικών εθνοτήτων (η χωρητικότητά του είναι περίπου 900 άτομα), μεταξύ των οποίων 304 παιδιά σχολικής ηλικίας, από τα οποία περίπου τα 100 είναι ασυνόδευτα.

Οι δομές της εκπαίδευσης (Δ.Υ.Ε.Π. και παράρτημα Δ.Υ.Ε.Π. νηπιαγωγείου), με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν λειτουργούν, καθώς δεν έχει διοριστεί το αναγκαίο προσωπικό.

Το εξοργιστικότερο δε είναι,  πως ενώ οι δομές της τυπικής εκπαίδευσης δεν λειτουργούν, ο χώρος όπου θα έπρεπε να λειτουργούν, χρησιμοποιείται για την υλοποίηση  προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας του Ο.Α.Ε.Δ. μη τυπικής εκπαίδευσης, μέσω των οποίων έχουν γίνει προσλήψεις κάποιων ειδικοτήτων (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, νηπιοβρεφοκόμοι) με διαδικασίες εντελώς διαφορετικές από αυτές του υπουργείου Παιδείας ενώ εκτός Κ.Υ.Τ. λειτουργεί, επίσης, δομή μη τυπικής εκπαίδευσης από Μ.Κ.Ο.

Οι συναντήσεις με την διοικήτρια του Κέντρου υποδοχής και με τον συντονιστή εκπαίδευσης προσφύγων, ανέδειξαν μια σειρά μεγάλων ζητημάτων όπως, παιδιά που δεν έχουν εμβολιαστεί, έλλειψη διερμηνέων, αδυναμία εξεύρεσης συνοδών για τις μετακινήσεις των μαθητών όταν θα ξεκινήσουν τα μαθήματα, προβληματικές συνθήκες στέγασης του νηπιαγωγείου παραρτήματος Δ.Υ.Ε.Π. εντός του Κ.Υ.Τ., αδυναμία του μοναδικού σχολείου Δ.Υ.Ε.Π. (Δημ. Σχολείο Ζηπαρίου) να υποδεχτεί τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών. Όλα αυτά θα πρέπει να επιλυθούν άμεσα.

Κλιμάκια μελών του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., επισκέφτηκαν μεγάλο αριθμό σχολείων της πόλης της Κω, συνομίλησαν με τους συναδέλφους, τους ενημέρωσαν για τις δράσεις της Ομοσπονδίας και κατέγραψαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Πραγματοποιήθηκαν επίσης συναντήσεις του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με τον Δήμαρχο του νησιού, τον Έπαρχο, τον Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας της Περιφέρειας Νότιου Αιγαίου και τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κω.

Από όλους ζητήθηκε η συμβολή τους στην επίλυση των προβλημάτων (εμβολιασμοί των παιδιών, αυξημένα κονδύλια για τη λειτουργία των σχολείων, συνοδοί για τα λεωφορεία με τα οποία θα μετακινούνται τα παιδιά των μεταναστών και των προσφύγων στις σχολικές μονάδες).

Ιδιαίτερη, επίσης, αναφορά έγινε και για το ζήτημα της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης στην Κω.

Υπενθυμίζουμε πως ενώ αρχικά είχε εμφανιστεί αδυναμία υλοποίησης για τη φετινή σχολική χρονιά, μετά την παρέμβαση της Δ.Ο.Ε., του τοπικού Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τη μεγάλη βοήθεια του Δημάρχου του νησιού, το ζήτημα είχε ευτυχή κατάληξη και όλα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας του νησιού φοιτούν στα δημόσια νηπιαγωγεία.

Εκείνο το οποίο χρειάζεται τώρα είναι η άμεση δρομολόγηση ενεργειών (εξεύρεση οικοπέδων, χρηματοδότηση) οριστικής επίλυσης του στεγαστικού προβλήματος των νηπιαγωγείων μέσω της ανέγερσης διδακτηρίων.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., κρίνει ως επιτυχή την παρέμβασή του και δεσμεύεται πως θα συνεχίσει σε αυτή την κατεύθυνση.

Ήδη έχει προγραμματιστεί παρόμοια παρέμβαση στην Λέσβο και θα ακολουθήσουν και άλλες όπου κριθεί αναγκαίο.

Καλούμε την ελληνική κοινωνία και το Υπουργείο Παιδείας να σταθούν αρωγοί στην τεράστια προσπάθεια κανένα παιδί να μην βρίσκεται εκτός των δημόσιων δομών εκπαίδευσης.

Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, γνωρίζοντας το βάρος της ευθύνης του ρόλου τους καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια σε αυτή την κατεύθυνση.

  ____________________

Δείτε επίσης

Κεραμέως στον ΣΚΑΙ: Διορθώνουμε ζημιές της προηγούμενης κυβέρνησης –Τι θα κάνουμε
Αντί προσλήψεων…συμπτύξεις τμημάτων με απειλή πειθαρχικών | Ανακοίνωση
Επόμενες προσλήψεις σε 10 ημέρες: Τι είπε η Υφ. Παιδείας Σ. Ζαχαράκη για κενά, Ψυχολόγους και Κ.Λ.
Σχέδιο κατανομής 4500 θέσεων στην Ειδική Αγωγή: Με επίσημα στοιχεία του ΥΠΑΙΘ
Αριθμοί μονίμων σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ: Εκπαιδευτικοί Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΕΠ-ΕΒΠ
Διορισμοί και Μεταθέσεις: Κομβικό σημείο η πραγματοποίηση διορισμών το 2019

  ____________________

Πριν φύγετε

Ψήφισμα διορισμών: Ισόποση και άμεση κατανομή των 4.500 θέσεων | ΕΕΠ-ΕΒΠ
Εξετάσεις πιστοποίησης ΤΠΕ: Προκήρυξη για φορείς που θα τις αναλάβουν – Εκπαιδευτικό Υλικό
Μήνυμα 28ης Οκτωβρίου Υπουργού Παιδείας με αντιδράσεις
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση