Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ηλικιακή κατανομή υπηρετούντων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση | Πίνακες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ηλικιακή κατανομή υπηρετούντων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Του αιρετού στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) Νεκτάριου Κορδή.

Ηλικιακή κατανομή
Θέμα: Σχετικά με την ηλικιακή κατανομή των υπηρετούντων εκπαιδευτικών  στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

 Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,   

Σε συνέχεια παλαιότερων ενημερωτικών για την εικόνα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σας παραθέτω κάποια νεώτερα στοιχεία:

Με βάση

τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος  myschool ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλη την εκπαίδευση είναι 130.515. Μαζί με τους 42.021 αναπληρωτές ο συνολικός αριθμός των υπηρετούντων σε όλη την εκπαίδευση ανέρχεται σε 172.536  εκπαιδευτικούς.

Οι αναπληρωτές αποτελούν πλέον το 24,3% επί του συνόλου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών!

Με βάση

τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος  myschool (αναφορά 9/10)  ο αριθμός των εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια ήταν 70.511. Εξ αυτών οι 43.609 είναι γυναίκες (61,84%) και οι 26.902 είναι άνδρες (38,15%).

Είναι προφανές

ότι τα στοιχεία αυτά θα διαφοροποιηθούν μετά τις τελευταίες προσλήψεις 1146 εκπαιδευτικών με τρίμηνες συμβάσεις.

Η κατανομή όλων των εκπαιδευτικών Δ.Ε. ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης είναι η ακόλουθη:

 Με βάση τα στοιχεία αυτά παρατηρούμε

ότι οι 5 μεγαλύτερες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είναι η Α΄ Αθήνας με 5,92% των μονίμων και ακολουθούν η Δυτική Θεσσαλονίκη με 4,68%, ο Πειραιάς με 4,65%, η  Ανατ. Αττική με 4,50% και η Γ΄ Αθήνας με 4,47%.

 Αντίστοιχα

οι 5 Διευθύνσεις με τον μικρότερο αριθμό μονίμων εκπαιδευτικών είναι η Ευρυτανία με 0,24% και ακολουθούν τα Γρεβενά με 0,36%, η Φωκίδα με 0,38%, η Λευκάδα με 0,38% και η Κεφαλληνία με 0,47%.

Σε σχέση με την ηλικιακή επιβάρυνση όλων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια  τα στοιχεία είναι τα ακόλουθα:

Από την μελέτη του πίνακα παρατηρούμε κάποια συγκλονιστικά ευρήματα:
  • Από 52 ετών και άνω, δηλαδή γεννηθέντες από το 1968 και προγενέστερα είναι 38.276 εκπαιδευτικοί δηλαδή το 54,28% των υπηρετούντων εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών)!
  • Από 40 ετών και κάτω είναι μόλις 6.941 εκπαιδευτικοί που αντιστοιχεί μόλις στο 9,84% όλων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας!
  • Από 35 ετών και κάτω είναι μόλις 2.039 εκπαιδευτικοί που αντιστοιχεί μόλις στο 2,89% όλων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας!
  • Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας είναι οι γεννηθέντες μεταξύ 1963-1968 που είναι 21.989 εκπαιδευτικοί δηλαδή το 31,18% των μονίμων εκπαιδευτικών. Συνεπώς σχεδόν το 1/3 των εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών) είναι σε ηλικίες από 52-57 ετών!
  • Από τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας οι περισσότεροι άνδρες  είναι οι γεννηθέντες το 1964 (1450) και ακολουθούν οι γεννηθέντες το 1965 (1449), το 1960 (1367) και οι γεννηθέντες το 1966 (1341). Από τις γυναίκες οι περισσότερες είναι οι γεννηθείσες το 1966 (2692) και ακολουθούν οι γεννηθείσες το 1967 (2559), το 1965 (2435) και τέλος οι γεννηθείσες το 1964 (2298). Συνολικά οι εκπαιδευτικοί που γεννήθηκαν από το 1964-1966 ανέρχονται σε 11.665, δηλαδή το 16,5% όλων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας είναι ηλικίας 54-56 ετών!
  • Είναι προφανές ότι η χρόνια αδιοριστία και οι ασφαλιστικές ρυθμίσεις που οδηγούν τους εκπαιδευτικούς να εργάζονται μέχρι και τα 68 έτη, θα επιβαρύνουν συνεχώς τα μεγέθη αυτά! Το 2020 αποχώρησαν αυτοδικαίως οι γεννηθέντες το 1952 ενώ το 2021 θα αποχωρήσουν οι γεννηθέντες το 1953!

Η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση της σχετικής κατάταξης με τους πιο ηλικιωμένους εκπαιδευτικούς σε όλη την ΕΕ! Με τα δεδομένα αυτά πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν –πλέον- σχεδόν 50 χρόνια διαφορά ηλικίας με τους μαθητές τους!

Παρότι

η παιδαγωγική και διδακτική εμπειρία, που συσσωρεύεται στους «παλιούς» καθηγητές είναι εξαιρετικής σημασίας για το εκπαιδευτικό σύστημα, μια τόσο μεγάλη διαφορά ηλικίας θα δυσχεράνει πολύ την επικοινωνία με τους μαθητές και την κατανόηση της ψυχικής τους ιδιομορφίας.

Οι εκπαιδευτικοί μεγάλης ηλικίας

και με πολλά χρόνια υπηρεσίας είναι αυτοί που απειλούνται περισσότερο από το «σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης» (burnout) και θεωρείται βέβαιο ότι η αύξηση της μέσης ηλικίας των εκπαιδευτικών θα αυξήσει το ποσοστό όσων πάσχουν από burnout και άρα θα μειώσει την αποδοτικότητά τους, με προφανείς συνέπειες στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος!

Είναι σαφές ότι οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, αποτελούν και συνθήκες μάθησης των μαθητών μας!

Η αναγκαιότητα

μαζικών μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, με δεδομένο ότι τη φετινή χρονιά εργάζονται πάνω από 42.000 αναπληρωτές είναι προφανής και ζωογόνος για όλο το εκπαιδευτικό μας σύστημα!

Το ελάχιστο

που θα μπορούσε να γίνει είναι οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί στη Γενική Εκπαίδευση να γίνουν άμεσα –εντός του 2021- και όχι σε βάθος διετίας!

Είναι αυτονόητο ότι –το ελάχιστο- για τη Δευτεροβάθμια είναι η ισοκατανομή των διορισμών αυτών μεταξύ των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης! Και αυτό –κυρίως- πρέπει να γίνει αντιληπτό από την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας!

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς  χαιρετισμούς

Αθήνα 20/10/2020

Δείτε επίσης

Προσλήψεις 2020-Ανάλυση: Eκπ/κοί-ΕΕΠ & ΕΒΠ-Πλήθος-θέση τελευταίου-Διαγραφές
Εξετάσεις πιστοποίησης Β1 επιπέδου ΤΠΕ: Tέλη Οκτωβρίου οι αιτήσεις
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση