Ημερίδα 12 ΠΕΚΕΣ: “Η παρουσία της Θεατρικής Αγωγής στην Ειδική Εκπαίδευση” – Δευτέρα 30 Μαΐου 2022, ώρες 15.00-21.00 – Διοργανώνεται από τα ΠΕΚΕΣ 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, Κρήτης, 1ο και 2ο Νοτίου Αιγαίου, Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας.
Η Ανακοίνωση
Η παρουσία της Θεατρικής Αγωγής στην Ειδική Εκπαίδευση
Δευτέρα 30 Μαΐου 2022, ώρες 15.00-21.00
https://minedu- secondary.webex.com/meet/panboemi
Η διαδικτυακή ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης κι σε κάθε ενδιαφερόμενο/η
Σας προσκαλούμε στην διαδικτυακή ημερίδα «Η παρουσία της Θεατρικής Αγωγής στην Ειδική Εκπαίδευση», την Δευτέρα 30 Μαΐου 2022, ώρες 15.00-21.00, που διοργανώνεται από τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, Κρήτης, 1ο και 2ο Νοτίου Αιγαίου, Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας, σε συνεργασία με τους/τις Συντονιστές/ Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Θεατρικής Αγωγής, τις εκπαιδευτικούς Θεατρικής Αγωγής.
Η διαδικτυακή ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων κάθε βαθμίδας Εκπαίδευσης και σε κάθε ενδιαφερόμενο/η και θα διεξαχθεί μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων webex, στον σύνδεσμο https://minedu- secondary.webex.com/meet/panboemi
Η Αισθητική Αγωγή διαμορφώνει πλαίσιο συμπερίληψης για όλα τα παιδιά του σχολείου, καλλιεργώντας τόσο την αισθητηριακή όσο και την αισθητική γνώση, που πρέπει να τίθεται υπόψη στον σχεδιασμό των παιδαγωγικών δράσεων όλων των εκπαιδευτικών μονάδων. Παράλληλα η παρουσία Καλλιτεχνικών Μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Ειδικών Σχολείων αποτελεί μορφωτικό δικαίωμα των μαθητών/μαθητριών, που για πολλά χρόνια είχαν αποκλειστεί από τη δημιουργική και την καλλιτεχνική έκφραση. Η Θεατρική Αγωγή στην Ειδική Εκπαίδευση αποτελεί μέσο προσωπικής ενσώματης και συναισθηματικής έκφρασης, κοινωνικής αλληλεπίδρασης, ενώ παράλληλα ενισχύει τη συμπερίληψη, καθώς επιτρέπει στο κάθε παιδί να συνυπάρχει στην ομάδα με το δικό του μοναδικό και αυθεντικό τρόπο.
Προσδοκούμε η ημερίδα «Η παρουσία της Θεατρικής Αγωγής στην Ειδική Εκπαίδευση» να αποτελέσει σημείο ανατροφοδότησης για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και να αναδείξει όψεις του μελλοντικού σχεδιασμού για ένα σύγχρονο συμπεριληπτικό σχολείο καθώς και το ρόλο του/της εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ημερίδα Η παρουσία της Θεατρικής Αγωγής στην Ειδική Εκπαίδευση Δευτέρα 30/05/22, ώρες 15.00-21.00 |
|
15.00-15.30 |
Έναρξη: Παναγιώτα (Νάγια) Μποέμη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Θεατρικής Αγωγής, έδρα 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής
Χαιρετισμοί Χαράλαμπος Παπαϊωάννου, Διευθυντής Ειδικής Αγωγής στο ΥΠΑΙΘ
Γεώργιος Κόσυβας, Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής
Παναγιώτης Πεφάνης, Οργανωτικός Συντονιστής 6ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
Ιωάννης Ζυμβρακάκης, Διευθυντής, 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Δραπετσώνας |
15.30-16.10 |
«Εμψυχώνοντας τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη», Θεοδώρα – Ντορέττα Αστέρη, Σύμβουλος Α’ Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας Ειδική και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, Τμήμα Α’ Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, ΙΕΠ
«Θεατρική και Ειδική Αγωγή: Συμπερίληψη, Ορίζοντες και Συναντήσεις Προσώπων», Κλειώ Φανουράκη, Επίκουρη καθηγήτρια Θεατρολογίας-Διδακτικής του θεάτρου (θεωρία και πράξη), Σκηνοθέτης-Δραματουργός
«Ο ρόλος του Θεατρικού Παιχνιδιού στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των παιδιών με αναπηρία», Παναγιώτης Κασσιανός, Δάσκαλος με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού |
16.10-17.00 |
«Συμπεριληπτική Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση με Θεατρικές Τεχνικές», Γιώργος Μπαλαμώτης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής, Παναγιώτα (Νάγια) Μποέμη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Θεατρικής Αγωγής, 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής. |
«Ενταξιακές μουσικο-κινητικές δράσεις και αλληλεπιδράσεις», Ασπασία Φραγκούλη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, 1ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής |
|
17.00-17.50 |
«Εισαγωγή στο Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα», Χάρις Καρνέζη, Διδάκτωρ τμήματος ψυχολογίας του πανεπιστημίου του Δουβλίνου, Δημιουργός του ψυχοπαιδαγωγικού μοντέλου “Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα”
«Συμπεριληπτική Θεατρική Παράσταση: δομημένο περιβάλλον και περιεχόμενο», Πάνος Ζουρνατζίδης, Θεατρολόγος, Ηθοποιός
«Οι Ονειροδίαιτοι : Από την ιστορία και τη λογοτεχνία στο θέατρο και από το θέατρο στο δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ. Η προώθηση της συμπερίληψης στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες στην πράξη, με όχημα την τέχνη», Μαρία Δερέκα, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής, Κρίνα-Αικατερίνη Αναγνωστοπούλου, φιλόλογος στο Ειδικό Λύκειο Ιλίου |
17.50-18.00 |
Διάλειμμα |
18.00-18.20 |
“Το μάθημα της θεατρικής αγωγής στην πρωτοβάθμια ΣΜΕΑΕ και η συμβολή του στην ανάπτυξη των μαθητ(ρι)ών”, Ερασμία Κεχρά, Εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής ΠΕ91, 1ο ειδικό Δ.Σ Αγίου Δημητρίου, 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ., Σοφία Τζιλάκου, Εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής ΠΕ91, 1ο ειδικό δημοτικό Κορυδαλλού και 1ο ειδικό δημοτικό Κερατσινίου, 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. |
18.20-18.40 |
«Δράμα εκτός των τειχών: παίζοντας κάτω από τα δέντρα», Χριστιάνα Μόσχου, Εκπαιδευτικός Φιλόλογος, Θεατρολόγος, Εσπερινό Γυμνάσιο Λέρου, 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Νοτίου Αιγαίου, Μαρίνα Σούγια, Θεατρολόγος – Ειδική Παιδαγωγός, Ροζάρια Αναστασία Νίκου, Θεατρολόγος |
18.40-19.00 |
«Μαθαίνω για την ιστορία (μου), ‘Παίζοντας΄!», Ανδρομάχη Κασπίρη, Διευθύντρια Σχολείου, Ζαχαρούλα Γιαννιού, Εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής ΠΕ91, Πέπυ (Παναγιώτα) Κουρεντζή, Ειδική Παιδαγωγός, 1ο Ειδικό Δημοτικό Ρεθύμνου, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης |
19.00-19.20 |
«Το δράμα στην Εκπαίδευση και προσαρμοστικότητα», Σταυρούλα Μόσχου, Διευθύντρια 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας, Μαρία Κορίνα Γκούμα, Θεατρολόγος, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, 1ο νηπιαγωγείο Αγίας Βαρβάρας, 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. |
19.20-19.40 |
«Ταξιδεύοντας στις χώρες του κόσμου μέσα από το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής», Άννα Τηλιακού, Διευθύντρια 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πειραιά, Ελένη Χατζηγεωργίου, Εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής ΠΕ91, 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Νικολέττα Μαρκοπούλου, Εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής ΠΕ91, Ειδικό Δημοτικό Λασιθίου, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης |
19.40-20.00 |
«Οι δυσκολίες των εφήβων και η άμβλυνση τους μέσα από το μάθημα της θεατρικής αγωγής», Δρ. Παναγιώτα Γκουντή, Διευθύντρια ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥΛ. Κορωπίου, Νίκη Αρουσαλίδου, Εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής Γενικής και Ειδικής Αγωγής ΠΕ91 |
20.00-20.30 |
«Προσβασιμότητα: Ο ρόλος του εμψυχωτή και της θεατρικής τέχνης στο ειδικό σχολείο», Μαρία Γιαννουσοπούλου , Διευθύντρια Ειδικού Πειραματικού Δημοτικού Σχολείο Ρόδου, 2ο ΠΕ.ΚΕ.Σ. Νοτίου Αιγαίου «Φίλος φίλο χαιρετά κι όταν πέσει τον φιλά», Βίκυ Θεολόγη, Εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής Ειδικής Εκπαίδευσης ΠΕ 91, Ειδικό Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου, 2ο ΠΕ.ΚΕ.Σ. Νοτίου Αιγαίου |
20.30-20.45 |
Ειδικό αφιέρωμα «Το ποτάμι «ΖΩ» εκπορεύεται εκ του θεάτρου ή αναπτύσσοντας δεξιότητες σε παιδιά με ειδικές ανάγκες», Άλκηστις Κοντογιάννη, Ομότιμη Καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου |
20.45-21.00 |
Κλείσιμο Ημερίδας |
Δείτε επίσης
Ευρωπαϊκό Ετος Νεολαίας 2022: Πρόσκληση για την υποβολή προτάσεων για δράσεις δημοσιότητας του έργου
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/hmerida-12-pekes-h-parousia-ths-theatrikhs-agwghs-sthn-eidiki-ekpaideysh-deytera-30-5-2022/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.