Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ημερίδα Σχολικής Ψυχολογίας: “Διά-λογοι στήριξης και συνεργασίας στη σχολική κοινότητα”-Σάββατο 09.042022

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ημερίδα Σχολικής Ψυχολογίας: “Διά-λογοι στήριξης και συνεργασίας στη σχολική κοινότητα”-Σάββατο, 9 Απριλίου 2022-Η εγγραφή για την παρακολούθηση είναι χωρίς κόστος συμμετοχής.

Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Σχολική Ψυχολογία» Τμήμα Ψυχολογίας – Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο (ΕΚΠΑ) Αθηνών

Κύκλος ημερίδων Σχολικής Ψυχολογίας

“Διά-λογοι στήριξης και συνεργασίας στη σχολική κοινότητα”
Ημερίδα Σχολικής Ψυχολογίας (6)

Στηρίζοντας τη σχολική κοινότητα στην περίοδο πανδημίας COVID-19: Ανάγκες, Πρακτικές και Παρεμβάσεις

Σάββατο, 9 Απριλίου 2022

09:00-15:00

Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά

Η εγγραφή για την παρακολούθηση είναι χωρίς κόστος συμμετοχής

Διοργάνωση

Το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας και το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Σχολική Ψυχολογία» του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνουν, στο πλαίσιο του κύκλου ημερίδων Σχολικής Ψυχολογίας «Διά-λογοι στήριξης και συνεργασίας στη σχολική κοινότητα», την 6η Ημερίδα με τίτλο «Στηρίζοντας τη σχολική κοινότητα στην περίοδο πανδημίας COVID-19: Ανάγκες, Πρακτικές και Παρεμβάσεις» για την ανάδειξη καλών πρακτικών και παρεμβάσεων για τη στήριξη της σχολικής κοινότητας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Περιεχόμενο

Η Ημερίδα αποτελεί συνέχεια των πολυετών δράσεων του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας και του ΠΜΣ «Σχολική Ψυχολογία», ΕΚΠΑ, για τη στήριξη των σχολικών κοινοτήτων σε περιόδους κρίσης. Ειδικότερα η Ημερίδα εντάσσεται στο πλαίσιο των πολυεπίπεδων δράσεων του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας και του ΠΜΣ «Σχολικής Ψυχολογίας», ΕΚΠΑ σχετικά με την υποστήριξη των σχολικών κοινοτήτων και των οικογενειών/δομών φιλοξενίας παιδιών στην περίοδο της πανδημίας. Οι δράσεις που αναπτύχθηκαν και υλοποιήθηκαν από το Εργαστήριο περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων έντυπα με χρήσιμες επισημάνσεις (εκπαιδευτικοί/σχολικές κοινότητες, γονείς/οικογένειες/πλαίσια φιλοξενίας, μαθητές/ μαθήτριες), επιμορφώσεις (εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, ειδικών ψυχικής υγείας, γονέων), προγράμματα παρέμβασης και στήριξης σχολικών μονάδων σε συνεργασία με τους μεταπτυχιακούς φοιτητές και φοιτήτριες σχολικής ψυχολογίας.

Ειδικότερα, στην 6η Ημερίδα Σχολικής Ψυχολογίας,

παρουσιάζονται οι ευρύτερες προκλήσεις που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι σχολικές/εκπαιδευτικές κοινότητες και οι οικογένειες, καθώς και δράσεις / παρεμβάσεις στήριξης που υλοποιήθηκαν σχετικά με την ανταπόκριση στις εκπαιδευτικές και ψυχολογικές ανάγκες των μαθητών/τριών σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας. Οι συμμετέχοντες ομιλητές και ομιλήτριες συνδιαμορφώνουν ένα πλαίσιο δράσεων και παρεμβάσεων σε έναν διάλογο που δομείται αξιοποιώντας τη διεπιστημονική οπτική στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών και επαγγελματιών/ειδικών ψυχικής υγείας διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης και πλαισίων.

Οι βασικοί άξονες που συζητούνται είναι οι ακόλουθοι:
  • Πως διαμορφώθηκαν οι ανάγκες/προκλήσεις που χρειάστηκε να διαχειριστούμε σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας και πώς ανταποκριθήκαμε στις ιδιαίτερες προκλήσεις που προέκυψαν σε εκπαιδευτικό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο (συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών/ειδικοτήτων, φορέων, συνεργασίας σχολείου- οικογένειας).
  • Ποιες οι δικές μας ανάγκες στήριξης και συνεργασίας στη διάρκεια της πανδημίας.
  • Τι «μάθαμε» κατά τη διάρκεια της περιόδου της πανδημίας που διανύθηκε (καλές πρακτικές και παρεμβάσεις) και πως συνεχίζουμε στο διάστημα που ακολουθεί.

Εκ μέρους της Οργανωτικής Επιτροπής

Καθ. Σίσσυ Χατζηχρήστου

Γενικές πληροφορίες

Συμμετέχοντες: Η Ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, ειδικούς ψυχικής υγείας, επαγγελματίες που εργάζονται σε εκπαιδευτικά πλαίσια, καθώς και σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες.

Έγγραφή (χωρίς κόστος): Σύνδεσμος εγγραφής: https://globalevents.eventsair.com/sxolikikoinotita/regform Προθεσμία εγγραφής έως 7/4/2022

Πιστοποιητικό παρακολούθησης: Το πιστοποιητικό παρακολούθησης θα αποσταλεί με email στους συμμετέχοντες.

Το Πρόγραμμα
09:00-09:15 Χαιρετισμοί
09:15-11:00 Στρογγυλό τραπέζι 1
«Ψυχολογικές ανάγκες, πρακτικές και παρεμβάσεις στο σχολείο και την οικογένεια κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19»

Πολυεπίπεδη προσέγγιση διασύνδεσης θεωρίας, εκπαίδευσης, έρευνας και πράξης για την υποστήριξη σχολικών/εκπαιδευτικών κοινοτήτων στην περίοδο της πανδημίας COVID-19: Εμπειρία και προοπτικές

Χρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Σχολική Ψυχολογία» και του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

Θυματοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας των παιδιών στην περίοδο της πανδημίας

Γιώργος Νικολαΐδης, Ψυχίατρος, MD, PhD – Διευθυντής Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας, Κέντρο για την Μελέτη και την Πρόληψη της Κακοποίησης – Παραμέλησης των Παιδιών, Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού

Πανδημία, ψυχική υγεία νέων, επιπτώσεις, αντιμετώπιση, καλές πρακτικές

 

Δημήτριος Αναγνωστόπουλος, Ομότιμος Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

Συντονίστρια: Χρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

11:00-11:15 Διάλειμμα
11:15-15:00 Στρογγυλό τραπέζι 2
 

 

11:15-13:00

«Καλές πρακτικές και παρεμβάσεις στην σχολική κοινότητα: Προκλήσεις, ανάγκες και συνεργασίες για τη στήριξη μαθητών/τριών και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας κατά τη διάρκεια της πανδημίας»
A μέρος
Δρ. Μαριάννα Χατζοπούλου, Προϊσταμένη 2ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ Β’ Αθήνας

Σπυριδούλα Μίχου, Σχολική ψυχολόγος, Δρ. Σχολικής Ψυχολογίας, 1ο ΚΕΔΑΣΥ Α’ Αθήνας

Αικατερίνη Γκίνη, Αν. Οργανωτική Συντονίστρια ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου

Περσεφόνη Βούρου, Διευθύντρια Δ.Σ. Περιγιαλίου Κορινθίας

Γεώργιος Μπούρχας, Διευθυντής και Ευαγγελία Θεοχαράκη, MSc, Σχολική Ψυχολόγος, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο για Παιδιά με Εγκεφαλική Παράλυση, Αργυρούπολη

Συντονιστής: Σπυρίδων Τάνταρος, Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 

13:00-13:15 Διάλειμμα
13:15-15:00 Β μέρος
Χάιδω Καλλιτσάκη, Δρ. Τμήματος Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης, ΕΚΠΑ, Διευθύντρια 2ου Προτύπου Γυμνασίου Αθηνών

Μαρία Ακριτίδου, MS Σχολική Ψυχολόγος, Επικεφαλής Τμήματος Συμβουλευτικής και Ψυχολογικών Υπηρεσιών, Αμερικανικό Κολλέγιο Ανατόλια

Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Επικ. Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ και Θεοδώρα Υφαντή, Σχολική Ψυχολόγος, Δρ. Σχολικής Ψυχολογίας, Μέλη της επιστημονικής ομάδας του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

Βασιλική Σιούτη, Διευθύντρια 2ου Γενικού Λυκείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού

Μπαγιαρτάκη Βασιλική, Εκπαιδευτικός, 21ο ΔΣ Ηλιούπολης, ΜA Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

Η εμπειρία από την εφαρμογή στην τάξη της Διεθνούς Δράσης: «Νιώθοντας φροντίδα και υποστήριξη στο σχολείο μας: Ένα ταξίδι στον κόσμο»( “Feeling CARED in School: A Journey Around the World”).

Συντονίστρια: Αικατερίνη Γκαρή, Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 

Οργανωτική Επιτροπή

  • Χρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
  • Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Επικ. Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
  • Θεοδώρα Υφαντή, Σχολική Ψυχολόγος, Δρ. Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
  • Βασιλική Νικολοπούλου, ΕΔΙΠ, Δρ. Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
  • Δανάη Αθανασίου, Σχολική Ψυχολόγος, υποψ. Δρ. Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
  • Διαμάντω Φραγκιαδάκη, Σχολική Ψυχολόγος, υποψ. Δρ. Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
  • Χουχούμη Γεωργία, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια ΠΜΣ «Σχολική Ψυχολογία», Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
  • Παρασκευάς Δεληβοριάς, Μεταπτυχιακός φοιτητής, ΠΜΣ «Σχολική Ψυχολογία», Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

Σωτηρία Θεολόγη, Γραμματειακή υποστήριξη ΠΜΣ «Σχολική Ψυχολογία», Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

Για την εγγραφή σας (χωρίς κόστος εγγραφής) πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο https://globalevents.eventsair.com/sxolikikoinotita/regform

Δείτε επίσης

Η εκδήλωση της ΔΟΕ για την Ειδική Αγωγή σε video: “Ενίσχυση θεσμών Ειδ. Αγωγής-Κοινωνικές και ιδεολογικές διαστάσεις” 

 Έως δώδεκα υποτροφίες σε μεταπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών Πανεπιστημίου Κρήτης

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση