Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Χρήση του Portfolio στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση: Eπιμορφωτικό Πρόγραμμα για εκπ/κούς ΠΕ07

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Χρήση του Portfolio στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Eπιμορφωτικό Πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς ΠΕ07 από το ΙΕΠ και το Ινστιτούτο Γκαίτε της Αθήνας – Δήλωση συμμετοχής από Δευτέρα 11 μέχρι και Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023.

Χρήση του Portfolio

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και το Ινστιτούτο Γκαίτε της Αθήνας (Goethe-Institut Athen), στο πλαίσιο του μεταξύ τους Συμφώνου Συνεργασίας (2017), προγραμματίζουν τη δεύτερη υλοποίηση του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος με τίτλο «Η χρήση του Portfolio στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Στο εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα καλούνται να συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί Γερμανικής Γλώσσας (ΠΕ07), μόνιμοι και αναπληρωτές, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων, που διδάσκουν σε σχολεία των αντίστοιχων βαθμίδων και μονάδων κατά το τρέχον σχολικό έτος 2023-2024, οι οποίοι/-ες δεν συμμετείχαν στο αντίστοιχο περσινό πρόγραμμα.

Οι συμμετέχοντες/-ουσες θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις διάφορες δυνατότητες που προσφέρει η δημιουργία και η αξιοποίηση της μεθόδου «Portfolio» και να αναγνωρίσουν την προστιθέμενη αξία της στο μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας.

Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι τριάντα δύο (32) ώρες, εκ των οποίων οκτώ (8) ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες ασύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση.

Οι ενδιαφερόμενοι/-ες εκπαιδευτικοί Γερμανικής Γλώσσας (ΠΕ07) θα μπορούν να υποβάλουν δήλωση συμμετοχής ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του Goethe-Institut Athen από τη Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου μέχρι και την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023, ώρα 23:59.

Μετά την ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος, οι συμμετέχοντες/-ουσες θα λάβουν βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης από το Ινστιτούτο Γκαίτε της Αθήνας (Goethe-Institut Athen) με την υπογραφή των δύο συνεργαζόμενων φορέων.

Ακολουθεί η σχετική Πρόσκληση

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΗΛΩΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ07 ΣΤΟ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ PORTFOLIO ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Ινστιτούτο Γκαίτε της Αθήνας (Goethe-Institut Athen), στο πλαίσιο του μεταξύ τους Συμφώνου Συνεργασίας (2017), απευθύνουν πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η χρήση του Portfolio στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» που θα υλοποιηθεί κατά το τρέχον σχολικό έτος 2023-2024.

To ανωτέρω εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα αποτελεί δεύτερη υλοποίηση της αντίστοιχης επιμορφωτικής δράσης που υλοποιήθηκε το προηγούμενο σχολικό έτος 2022-2023 και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Γερμανικής Γλώσσας ΠΕ07.

1. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1.1. Ομάδα-στόχος

Στο εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα καλούνται να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής εν ενεργεία εκπαιδευτικοί Γερμανικής Γλώσσας ΠΕ07, μόνιμοι/-ες και αναπληρωτές/-ώτριες, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, που διδάσκουν σε σχολεία των αντίστοιχων βαθμίδων και μονάδων κατά το τρέχον σχολικό έτος 2023-2024, οι οποίοι/-ες δεν συμμετείχαν στο αντίστοιχο περσινό πρόγραμμα. Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων/-ουσών εκπαιδευτικών είναι δεκαοκτώ (18).

1.2. Κριτήρια επιλογής επιμορφούμενων

– Πτυχίο ΑΕΙ Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (κλάδος εκπαιδευτικών ΠΕ07)

– Διδακτική υπηρεσία σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο, η οποία βεβαιώνεται είτε από την Α’/θμια ή Β’/θμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης είτε από τον/τη Διευθυντή/-ντρια της σχολικής μονάδας όπου υπηρετούν. Η επισύναψη των ανωτέρω δικαιολογητικών είναι απαραίτητη.

1.3. Το αντικείμενο της επιμόρφωσης

Οι συμμετέχοντες/-ουσες θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις διάφορες δυνατότητες που προσφέρει η δημιουργία και η αξιοποίηση της μεθόδου «Portfolio» και να αναγνωρίσουν την προστιθέμενη αξία της στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας.

Οι συμμετέχοντες/-ουσες εκπαιδευτικοί θα είναι σε θέση μετά την ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος:

– να σχεδιάζουν τη διδασκαλία τους σύμφωνα με συγκεκριμένους διδακτικούς στόχους και να δημιουργούν ένα ανοικτό και ευέλικτο μαθησιακό περιβάλλον, μέσα από τη συνεργασία τους με συναδέλφους και με ομάδες μαθητών/-τριών,

– να δομούν τη διδασκαλία τους και να διαμορφώνουν το περιεχόμενό της και τις αντίστοιχες δραστηριότητες, σύμφωνα με τη διδακτική εμπειρία τους, και να το προσαρμόζουν στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/-τριών τους,

– να επιλέγουν και να αξιοποιούν, σε συνεργασία με τους/τις άλλους/-ες συμμετέχοντες/- ουσες, εναλλακτικές τεχνικές και μορφές διδασκαλίας, να τις αναστοχάζονται και να τις αξιολογούν.

Στο πλαίσιο αυτού του επιμορφωτικού προγράμματος οι συμμετέχοντες/-ουσες εκπαιδευτικοί:

– επεξεργάζονται, αναλύουν και σχολιάζουν ποικίλες εργασίες, βίντεο, σενάρια διδασκαλίας και μάθησης, φύλλα αξιολόγησης με τη βοήθεια παραδειγμάτων και διδακτικών προτάσεων τόσο κατά τη διάρκεια του σύγχρονου όσο και του ασύγχρονου μέρους,

– δημιουργούν σε συνεργασία με άλλους/-ες συμμετέχοντες/-ουσες υλικό, το οποίο παρουσιάζουν και συζητούν στην ομάδα, έχοντας ως αφετηρία τις διδακτικές τους εμπειρίες, το σχολικό περιβάλλον καθώς καιτα ενδιαφέροντα καιτις ανάγκες των μαθητών/-τριών τους,

– επαναπροσδιορίζουν μέσα από την εφαρμογή του Portfolio τον ρόλο του/της εκπαιδευτικού στο πλαίσιο ενός μαθητοκεντρικού περιβάλλοντος μάθησης.

1.4. Τρόπος υλοποίησης και διάρκεια επιμόρφωσης

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με την μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (σύγχρονη και ασύγχρονη), θα πραγματοποιηθεί στην πλατφόρμα Moodle του Goethe-Institut Athen και θα έχει συνολική διάρκεια 32 ώρες (8 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως που θα πραγματοποιηθεί σε 4 δίωρες εβδομαδιαίες συναντήσεις και 24 ώρες ασύγχρονη εξ αποστάσεως). Η έναρξη των διαδικτυακών μαθημάτων θα γίνει την Τετάρτη 17-01-2024.

Οι ημερομηνίες των σύγχρονων εξ αποστάσεως συναντήσεων είναι οι παρακάτω:

– Τετάρτη 17-01-2024 ώρα 18.00-20.00 μ.μ.

– Τετάρτη 24-01-2024 ώρα 18.00-20.00 μ.μ.

– Τετάρτη 31-01-2024 ώρα 18.00-20.00 μ.μ.

– Τετάρτη 14-02-2024 ώρα 18.00-20.00 μ.μ.

1.5. Προϋποθέσεις συμμετοχής

Προϋπόθεση για τη συμμετοχή των επιμορφούμενων είναι η δυνατότητα πρόσβασης σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, προκειμένου να παρακολουθήσουν απρόσκοπτα την εξ αποστάσεως επιμόρφωση (σύγχρονη και ασύγχρονη).

Επιθυμητά χαρακτηριστικά είναι τα εξής:

– Desktop H/Y ή Laptop

– Windows 8.1 ή νεότερα

– Εξωτερικό μικρόφωνο και ηχεία ή ακουστικά με μικρόφωνο ή ενσωματωμένο μικρόφωνο και ηχεία στο Laptop και κάμερα  Σταθερή ενσύρματη σύνδεση του Η/Υ στο router για την μέγιστη ταχύτητα σύνδεσης

– Εγκαταστημένες στον H/Y τις τελευταίες εκδόσεις των φυλλομετρητών (browsers) Google Chrome ή Microsoft Edge

1.6. Προϋποθέσεις επιτυχούς παρακολούθησης και χορήγηση βεβαίωσης

Για την επιτυχή παρακολούθηση του επιμορφωτικού προγράμματος θα πρέπει να πληρούνται οι εξής προϋποθέσεις:

1. Συμμετοχή στις 4 σύγχρονες εξ αποστάσεως συναντήσεις

2. Υποβολή του 80% των δραστηριοτήτων

3. Εκπόνηση και παρουσίαση ενός σχετικού με την επιμόρφωση διδακτικού σεναρίου

Μετά την ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος οι συμμετέχοντες/-ουσες θα λάβουν βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης από το Ινστιτούτο Γκαίτε της Αθήνας (Goethe-Institut Athen) με την υπογραφή των δύο συνεργαζόμενων φορέων.

2. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ – ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ

2.1. Διαδικασία υποβολής δήλωσης συμμετοχής Οι ενδιαφερόμενοι/-ες εκπαιδευτικοί Γερμανικής Γλώσσας (ΠΕ07) υποβάλλουν δήλωση συμμετοχής ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του Goethe-Institut Athen. Η επιλογή των 18 επιμορφούμενων θα γίνει με ηλεκτρονική κλήρωση σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί και τα αποτελέσματά της θα δημοσιευθούν στις ιστοσελίδες των δύο φορέων. Οι επιμορφούμενοι/-ες που θα επιλεγούν για να συμμετάσχουν στην επιμόρφωση θα ενημερωθούν με ηλεκτρονικό μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που θα έχουν δηλώσει.

2.2. Προθεσμία υποβολής αίτησης συμμετοχής Οι ενδιαφερόμενοι/-ες μπορούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής από τη Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου μέχρι και την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023, ώρα 23:59.

3. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμα θα είναι διαθέσιμες στον διαδικτυακό χώρο επιμόρφωσης στην πλατφόρμα Moodle του Goethe-Institut Athen.

Για τυχόν διευκρινίσεις σχετικά με οργανωτικά και τεχνικά θέματα, οι ενδιαφερόμενοι/-ες μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο 210 3661017, Ε-mail: bk-athen@goethe.de και για θέματα περιεχομένου του επιμορφωτικού προγράμματος μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο 210 3661046 και Ε-mail: Iliana.Kikidou@goethe.de.

Δείτε επίσης

Μπόνους σε 391 υπαλλήλους του Υπ. Παιδείας: Επιμερισμός κινήτρου ανταμοιβής 488.602 € από τον Υπ. ΠΑΙΘΑ 

Πιερρακάκης για νομοσχέδια Επαγγελματικής Εκπ/σης και μη κρατικών Παν/μίων-ψηφιοποίηση εκπ/σης 

Ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης και αλλαγή των Προγραμμάτων Σπουδών προανήγγειλε ο Κ. Πιερρακάκης 

Νέο σύστημα καταγραφής κενών: Τι είπε η Υφ. Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου για τη φιλοσοφία του νέου προγράμματος 

Μιχαηλίδου-Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία: Τι είπε για τη μονιμότητα και τη συναίνεση του γονέα 

Αλλαγές στα σχολεία: Ο σχεδιασμός του Υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση