Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Η απάντηση του Δήμου Αγίας Βαρβάρας στην καταγγελτική επιστολή της Ενωσης Γονέων σχετικά με μαθητή ΑμεΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η απάντηση του Δήμου Αγίας Βαρβάρας στην καταγγελτική επιστολή της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων για μαθητή ΑμεΑ Δημοτικού Σχολείου.

Η απάντηση του Δήμου Αγίας Βαρβάρας για μαθητή ΑμεΑ

Απαντητική επιστολή κοινοποίησε η Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Αγίας Βαρβάρας κα Αλεξάνδρα Φέγγη, αναφορικά με την καταγγελτική επιστολή της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αγίας Βαρβάρας, προς αποκατάσταση της αλήθειας όπως αναφέρεται, σχετικά με το θέμα του ασανσέρ και μαθητή ΑμεΑ στο 2ο Δημοτικό σχολείο Αγίας Βαρβάρας.

Στην επιστολή διαμαρτυρίας που απέστειλε η Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αγίας Βαρβάρας στο Δήμο Αγίας Βαρβάρας και την οποία κοινοποίησε στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο Υπουργείο Εσωτερικών και σε άλλους Φορείς, γίνεται λόγος για μαθητή ΑμεΑ και της μη παροχής σ αυτόν αξιοπρεπούς φοίτησης στο 2ο Δημοτικό σχολείο Αγίας Βαρβάρας – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Ακολουθεί η απαντητική επιστολή του Δήμου Αγίας Βαρβάρας

ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ

Αρ. πρωτ. 34338

Αγία Βαρβάρα 25/9/2022

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΑ ΤΟΥ 2ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ

Σε απάντηση επιστολής διαμαρτυρίας της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Αγίας Βαρβάρας, με την οποία ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας εμφανίζεται να στερείται κάθε ενδιαφέροντος για τα σχολεία, κάθε ευαισθησίας και σεβασμού προς την ανθρώπινη αξιοπρέπεια καθώς και να στερεί απάνθρωπα το δικαίωμα ενός παιδιού σε ισότιμη μεταχείριση, υπενθυμίζουμε και ενημερώνουμε προκαταβολικά για τα κάτωθι προκειμένου να γίνει αντιληπτό αν η δημοτική αρχή πράγματι αδιαφορεί για τους μαθητές και τα σχολεία:

 1. Επειδή ο Δήμος έχει τη βαθιά πεποίθηση ότι όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση έχει προσλάβει παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς για ενισχυτική διδασκαλία σε μαθητές των οποίων οι οικογένειες αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τα έξοδα των φροντιστηρίων. Δεν πρόκειται περί κοινωνικού φροντιστηρίου με εθελοντική εργασία αλλά για κανονικές προσλήψεις με μισθό. Παράλληλα έχει προσλάβει ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και λογοθεραπευτές για τη στήριξη μαθητών και μαθητριών και των οικογενειών τους σε συνεργασία με τα σχολεία.

2. Ο Δήμος διατηρεί και συντηρεί τα σχολικά του κτίρια με τρόπο υποδειγματικό και ανταποκρίνεται σε όλα τα αιτήματα των Διευθυντών και Διευθυντριών των σχολείων άμεσα.

3. Ακριβώς επειδή δεν αδιαφορεί για το σχολικό περιβάλλον και έχει ως στόχο την εξασφάλιση των καλύτερων συνθηκών για την παραμονή των παιδιών στα σχολικά κτίρια της πόλης έχει φροντίσει για την πλήρη κάλυψη από βοηθητικό προσωπικό για την καθαριότητά τους και έχει διαθέσει δύο καθαρίστριες για κάθε Δημοτικό.

4. Τα Γυμνάσια και Λύκεια για το σχολικό έτος 2022-2023, ενισχύθηκαν με υπαλλήλους-επιστάτες για την ασφάλεια των μαθητών κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου και τη διευκόλυνση του έργου των εκπαιδευτικών.

5. Για να κάνει τα σχολεία του ακόμη πιο σύγχρονα έχει ήδη δημοπρατήσει έργο, χρηματοδοτούμενο από το Πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” για την πλήρη ανακαίνιση όλων των σχολικών κτιρίων, ποσού 3.043.000 ευρώ, με το οποίο θα ικανοποιηθούν.

6. Έχει, επίσης, εξασφαλιστεί πρόσθετη χρηματοδότηση, ποσού 2.500.000 ευρώ περίπου για την ενεργειακή αναβάθμιση του 8ου Δημοτικού, 2ου Γυμνασίου, 3ου Γυμνασίου και 1ου Λυκείου.

7. Όλα τα τεχνικά συνεργεία του Δήμου είναι στη διάθεση των σχολείων και λύνουν αμέσως τα καθημερινά τους προβλήματα.

8. Υποδομές για ΑΜΕΑ υπάρχουν σε όλα τα σχολεία και επίσης, εδώ και δύο χρόνια, είτε ανακατασκευάστηκαν είτε δημιουργήθηκαν τουαλέτες ΑΜΕΑ, όπου δεν υπήρχαν.

9. Ανελκυστήρες υπάρχουν σε όλα τα σχολεία, που έχουν ανάγκη λόγω της διαρρύθμισής τους, αλλά τα σχολεία, σωστά δεν τα χρησιμοποιούν και τα έχουν κλειστά.

10. Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, κάθε Μάιο, ζητά από τους Διευθυντές των σχολείων να υποβάλλουν τα αιτήματά τους σχετικά με τις κτιριακές υποδομές, τα οποία προγραμματίζει και τα ικανοποιεί κατά τη θερινή περίοδο και έως το τέλος του ίδιου έτους.

Από τα παραπάνω συμπεραίνει κάποιος ότι η Δημοτική Αρχή αδιαφορεί για τον μαθητικό πληθυσμό και τα σχολεία της πόλης;

 Ας έλθουμε τώρα στο επίμαχο ζήτημα φοίτησης του μαθητή ΑΜΕΑ στο 2ο Δημοτικό σχολείο:

 Α. Το 2ο Δημοτικό σχολείο είναι κτισμένο σε ανισόπεδο οικόπεδο, σε πολλά επίπεδα, με διαφορετική στάθμη και πολλούς ορόφους. Υπάρχει ισόπεδη πρόσβαση από την βόρεια πλευρά αλλά και ισόπεδη πρόσβαση από την νότια πλευρά με υψομετρική διαφορά ενός ορόφου.

Β. Το σχολείο αυτό διαθέτει και τουαλέτα ΑΜΕΑ στο ισόγειο της νότιας πλευράς αλλά και ανελκυστήρα στο ίδιο επίπεδο, ο οποίος όμως από την πολύχρονη αχρησία χρειάζεται πλέον, για να λειτουργήσει και να πάρει πιστοποίηση, ριζική ανακατασκευή με αλλαγή συρματόσχοινων, πίνακα κλπ, δηλαδή νέο ανελκυστήρα, πράγμα το οποίο γνωρίζει η διεύθυνση του σχολείου αφού έλαβε γνώση των εκθέσεων των εταιρειών που προσκάλεσε η δημοτική αρχή για να μας δώσουν προσφορές. Δεν πρόκειται δηλαδή για μία απλή συντήρηση αλλά για μία ριζική ανακατασκευή με πρόβλεψη δαπάνης περί τις 10.000 ευρώ.

Γ. Πριν την τελετή του Αγιασμού, στις 7 Σεπτεμβρίου, κλήθηκαν από τον Δήμαρχο όλοι οι Διευθυντές και Διευθύντριες των σχολείων, προκειμένου να διαβεβαιωθεί ότι δεν υπάρχει καμιά εκκρεμότητα για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και σε αυτήν δεν διατυπώθηκε κανένα επείγον αίτημα από κανένα σχολείο πλην αυτού του 2ου Δημοτικού, το οποίο μας είχε γνωστοποιηθεί λίγες μέρες πριν. Κανένα επίσης σχετικό αίτημα δεν είχε υποβληθεί από κανένα σχολείο κατά την τακτική κατ’ έτος υποβολή εγγράφως των αιτημάτων των σχολείων, προκειμένου να προγραμματισθούν αντίστοιχες εργασίες.

Δ. Μόλις διατυπώθηκε το αίτημα, λίγο πριν την έναρξη των μαθημάτων πήγε ο ίδιος ο Δήμαρχος στο σχολείο για την εξεύρεση λύσης, ταυτόχρονα απευθύνθηκε σε μία από τις πλέον αναγνωρισμένες και αξιόπιστες εταιρείες ανελκυστήρων ενώ επικοινώνησε και με τη μητέρα του παιδιού.

Ε. Παρότι ο Δήμος αιφνιδιάστηκε, διότι δεν είχε άμεσα ούτε την οικονομική δυνατότητα ούτε μπορούσε να μεταφέρει κονδύλι και να δημιουργήσει κωδικό, πρότεινε για την πρόσκαιρη αντιμετώπιση του ζητήματος και τη διευκόλυνση του μαθητή να μεταφερθεί η τάξη του παιδιού από τον όροφο στην αίθουσα εκδηλώσεων στο ισόγειο της νότιας πλευράς, όπου και η τουαλέτα ΑΜΕΑ ή στο ισόγειο ή αν ήταν αποδεκτό από τους διδάσκοντες, να μεταφερθεί η τάξη του παιδιού από τον όροφο στην αίθουσα των δασκάλων, που βρίσκεται στο ισόγειο της βόρειας πλευράς. Εξυπακούεται ότι οι υπηρεσίες του δήμου ήταν σε θέση αυθημερόν να κάνουν τις αλλαγές και μετακινήσεις των αιθουσών. Κανένας όμως δεν ήθελε να χάσει τη βολή του και προτιμούσαν όλοι να ανέχονται να μεταφέρεται το παιδί στα χέρια από τον συνοδό του αντί να δεχτούν μία πρόσκαιρη, μικρή μετακίνηση, στον προσφορότερο χώρο της αίθουσας εκδηλώσεων.

ΣΤ. Σε κάθε περίπτωση ζητήθηκε από την δημοτική αρχή, η οποία απευθύνθηκε και στη διεύθυνση του σχολείου και στη μητέρα να αξιοποιηθεί και η δυνατότητα να μετεγγραφεί ο πρωτοετής μαθητής σε κοντινό δημοτικό σχολείο του Δήμου, περίπου ίσης απόστασης από το σπίτι του, που διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές (ισόγεια πρόσβαση, τουαλέτα ΑΜΕΑ στο ισόγειο κλπ) και θα μπορούσε ο Δήμος με τα συνεργεία του να διαμορφώσει άμεσα αίθουσα διδασκαλίας για ΑΜΕΑ, ακόμη κι αν δεν υπήρχε. Την εκδοχή αυτή θα μπορούσε να υποστηρίξει και ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων, που υπογράφει την καταγγελία και που είναι ταυτόχρονα και πρόεδρος του συλλόγου γονέων του σχολείου στο οποίο προτάθηκε να μεταγραφεί ο μαθητής αλλά ό ίδιος προτιμάει μακαρίως να ανέχεται να μεταφέρεται το παιδί στα χέρια αφού αυτό αποτελεί βολική δολιοφθορά κατά της δημοτικής αρχής.

Ζ. Ας θορυβούν πάντως τα κύμβαλα. Για όσους ενδιαφέρονται πραγματικά, ο Δήμος δεν έχει αδιαφορήσει, έχει ήδη συλλέξει προσφορές και έχει δρομολογήσει λύση. Έως τότε βέβαια, έως ότου φτιαχτεί ο ανελκυστήρας κι αφού δεν δέχτηκαν καμιά από τις πρόσκαιρες λύσεις που προτείναμε, το παιδί θα μεταφέρεται στα χέρια, όχι φυσικά από δασκάλους και μαθητές αλλά από τον συνοδό, που διαθέτει η πολιτεία.

Η. ΟΥΔΕΠΟΤΕ πάντως προτάθηκε η μετεγγραφή του παιδιού σε σχολείο άλλου δήμου. Πρόκειται για ένα κατάπτυστο ψεύδος και μια συνήθη τακτική της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Αγίας Βαρβάρας, παραπληροφόρησης και εκμετάλλευσης του θεσμικού της ρόλου προς στοχοποίηση της Δημοτικής Αρχής.

Θ. Κανείς από τους «υπερασπιστές» της αξιοπρέπειας του μαθητή δεν μπήκε στον κόπο να έρθει σε επαφή με τη Δημοτική Αρχή να  ρωτήσει αν έχει δρομολογηθεί λύση διότι αυτή η δυσκολία ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την καταγγελία της και τη δημιουργία εντυπώσεων, εκμεταλλευόμενοι την ευαισθησία όλων για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Μάλλον τους χαλάσαμε το αφήγημα. Ας ετοιμαστούν για την επόμενη Fake είδηση!

Η αντιδήμαρχος παιδείας

Αλεξάνδρα Φέγγη

Καθηγήτρια Γαλλικής Φιλολογίας Διευθύντρια 2ου Γυμνασίου Αγίας Βαρβάρας

Δείτε σχετικά

Πρόβλημα φοίτησης μαθητή ΑμεΑ: Διαμαρτυρία Ενωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αγίας Βαρβάρας

Δείτε επίσης

Αμεση μετάθεση, απόσπαση, τοποθέτηση σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ με αναπηρία ή χρόνια πάθηση ζητά η ΕΣΑμεΑ

Κανονισμός λειτουργίας ΚΕΠΑ 2022: Διαδικασία αξιολόγησης | ΦΕΚ 

Οδηγίες αίτησης ΚΕΠΑ μέσω της Εθνικής Πύλης Αναπηρίας 

Αναρρωτική άδεια ειδικού σκοπού λόγω νόσησης με covid-19: 79η Εγκύκλιος ΥΠ.ΕΣ. 

Πότε θα λήξουν τα μαθήματα το 2023-Το Πρόγραμμα εξετάσεων όπως ανακοινώθηκε από το ΥΠΑΙΘ 

Υγειονομικοί έλεγχοι σχολείων-βρεφονηπιακών-παιδικών σταθμών-Ειδικότερα μέτρα covid 

Εγκύκλιος: Ωράριο-υπερωριακή διδασκαλία εκπαιδευτικών Α/θμιας-Β/θμιας-Μείωση ωραρίου με τα χρόνια υπηρεσίας

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply