Τετάρτη, 22 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Η διαδικασία καθορισμού ποσοστού δικαιούχων για εισαγωγή στα ΑΕΙ από περιοχές σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η διαδικασία καθορισμού ποσοστού δικαιούχων για εισαγωγή στα ΑΕΙ από περιοχές σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας. 

Eισαγωγή στα ΑΕΙ από περιοχές σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Να υπάρξει ειδική μοριοδότηση για τους μαθητές πλημμυροπαθών περιοχών της Θεσσαλίας και του πληγέντος από τις περσινές πυρκαγιές Νομού Εβρου, για καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση ζήτησαν Βουλευτές του ΚΚΕ και της Ελληνικής Λύσης από την Υφυπουργό ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή, στο πλαίσιο συζήτησης Επίκαιρων Ερωτήσεων στη Βουλή, η οποία απαντώντας ανέφερε ότι:

  • Στα μέτρα που υπάρχει περιθώριο να πάρουμε, είναι η μοριοδότηση των μαθητών της Γ΄ τάξης του Λυκείου, ώστε να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι ο νόμος 4186/2013 που τροποποίησε προγενέστερους νόμους και προβλέπει μαθητές και μαθήτριες της τελευταίας τάξης, απόφοιτοι των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ περιοχών που πλήττονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, εξαιτίας φυσικών καταστροφών, εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των ΑΕΙ.
  • Αυτή η ρύθμιση εφαρμόζεται και για τους μαθητές και αποφοίτους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ που είναι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών, ακόμη και αν υποβάλουν αίτηση δήλωση συμμετοχής σε πανελλαδικές εξετάσεις σε Λύκειο άλλης περιοχής ή σε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαφορετική, αρκεί να είναι μόνιμοι κάτοικοι των πληγέντων περιοχών.
  • Το δικαίωμα ισχύει μόνο για όσους θα υποβάλουν αίτηση, δηλαδή, δήλωση συμμετοχής στις πρώτες μετά το συμβάν πανελλαδικές εξετάσεις και για όσους υποβάλουν την αίτηση δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των οποίων συνέβη το περιστατικό και η εισαγωγή αφορά πάντοτε στο ίδιο ακαδημαϊκό έτος.
  • Βασική προϋπόθεση, επίσης, που υπάρχει είναι να έχει ήδη κηρυχθεί η περιοχή σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Προβλέπεται στο νόμο 3013/2002.

H διαδικασία καθορισμού του ειδικού ποσοστού των δικαιούχων για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια

1. Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υποβάλλουν το αίτημα και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του υπουργείου.

2. Απαιτούνται αποφάσεις της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας με τις οποίες αποφασίστηκε και η παράταση και η κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας των δήμων, επιστολές του Περιφερειάρχη και του Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας με τις οποίες ζητείται ο καθορισμός αυτού του ειδικού ποσοστού για την εισαγωγή και επικουρικά διάφορες επιστολές και αιτήματα, εφόσον υπάρχουν, από Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης από Δημάρχους από Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων,  με τις οποίες αναζητείται το ίδιο πράγμα, ο καθορισμός του ειδικού ποσοστού επιπλέον του αριθμού των εισακτέων.

3. Εν συνεχεία, οι μαθητές συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Για να είναι δικαιούχοι αυτού του ποσοστού, θα πρέπει να έχουν πετύχει την ελάχιστη βάση εισαγωγής της σχολής του τμήματος ή της εισαγωγικής κατεύθυνσης, την ελάχιστη βάση εισαγωγής ή τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών της σχολής του τμήματος ή της εισαγωγικής κατεύθυνσης, εάν συντρέχει τέτοια περίπτωση. Συνολικό αριθμό μορίων ίσο με το 70% του αριθμού των μορίων που πέτυχε ο τελευταίος επιτυχών της κατηγορίας τους στη σχολή που θέλουν να εισαχθούν.

4. Και η απόφαση αυτή παγίως βγαίνει τέλος Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου. Είναι απόφαση του Υπουργού Παιδείας, καθορίζονται οι δικαιούχοι του ειδικού ποσοστού που θα πρέπει να έχουν υποβάλει και τη σχετική δήλωση συμμετοχής. Στην απόφαση του Υπουργού Παιδείας καθορίζονται η δυνατότητα υπαγωγής στο ειδικό ποσοστό εισακτέων, οι ειδικότερες προϋποθέσεις για την επιλογή, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η διαδικασία επιλογής και κάθε άλλο σχετικό θέμα εάν υπάρχει.

5. Λαμβάνεται υπόψη για την έκδοση του ειδικού ποσοστού ο αριθμός των πληγέντων σε σχέση με εκείνους που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ανά κατηγορία και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει το 2%.

6. Αφού γίνουν όλα αυτά, μέσα σε πέντε εργάσιμες ημέρες η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας συντάσσει πίνακα ανά περιοχή, αναγράφει το σύνολο των δικαιούχων, τα αποστέλλει στο Υπουργείο και έντυπα και ηλεκτρονικά, γίνεται η διαδικασία επιλογής και ανακοινώνονται τα αποτελέσματα ανάλογα με τις προϋποθέσεις που πληροί ο κάθε υποψήφιος.

Θεσσαλία

Ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας που έχουν υποβάλει αίτηση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2024 ανά κατηγορία είναι: 5.389 υποψήφιοι ημερήσιων γενικών λυκείων, 1.650 ημερήσιων ΕΠΑΛ, 24 εσπερινών γενικών λυκείων και 183 εσπερινών ΕΠΑΛ.

Μέχρι στιγμής, μόνον ένα έγγραφο έχει υποβληθεί στην αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου και αυτό είναι από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας της Καρδίτσας και διαβιβάστηκε και επιστολή των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων της συγκεκριμένης διεύθυνσης. Αιτήματα από φορείς έχουν υποβληθεί, όπως είναι και η Περιφέρεια Θεσσαλίας, η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Θεσσαλίας, η ΕΛΜΕ κλπ

Εβρος

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου έχει στείλει τα εξής αριθμητικά στοιχεία: 763 υποψήφιοι Ημερήσιων Γενικών Λυκείων, 419 Ημερήσιων ΕΠΑΛ, 18 Εσπερινών Γενικών Λυκείων και 24 Εσπερινών ΕΠΑΛ.

Και μέχρι στιγμής μόνο ο δήμος Σουφλίου είχε υποβάλει στην υπηρεσία του Υπουργείου αίτημα για τον καθορισμό του ειδικού ποσοστού, υπάρχει χρονικό περιθώριο.

Δείτε επίσης

Διατάξεις για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο στα άρθρα 30-31-32 του νόμου 5103/2024 

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην τεχνητή νοημοσύνη-Ο μετασχηματισμός της εκπ/σης δεν είναι εθελοντική διαδικασία 

Προωθητές Erasmus+ ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης για την περίοδο 2021-2027

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση