Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Η ΟΛΜΕ απαιτεί άμεσα την προστασία της υγείας των εκπαιδευτικών ευπαθών ομάδων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η ΟΛΜΕ απαιτεί άμεσα την προστασία της υγείας των εκπαιδευτικών ευπαθών ομάδων με τη χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή του απαιτεί άμεσα την προστασία της υγείας των εκπαιδευτικών ευπαθών ομάδων με τη χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας.

Η ΟΛΜΕ θεωρεί οξύμωρο το ότι ενώ έχουν ληφθεί μέτρα για τους λοιπούς/ες δημόσιους υπαλλήλους και για τους μαθητές/τριες με υποκείμενα νοσήματα για τους/τις εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες υπάρχει πλήρης αδιαφορία.

_____________

Η Ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Αθήνα, 27/10/21

Α.Π.: 515

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
To ανάλγητο πρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας για τους εκπαιδευτικούς ευπαθών ομάδων!

 Σχεδόν δύο μήνες μετά το άνοιγμα των σχολείων, το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι δεν έχει διδαχτεί τίποτα από τα τελευταία δύο χρόνια πανδημίας και κλειστών σχολείων με αποτέλεσμα το μοναδικό όπλο για την ασφαλή επαναλειτουργία τους,να παραμένει το εμβόλιο και η περίφημη «ατομική ευθύνη» της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Οι προτάσεις της ΟΛΜΕ,

όπως η αραίωση των πολυπληθών σχολικών τμημάτων, η διενέργεια αξιόπιστων τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ, η βελτίωση των συνθηκών υγιεινής στα σχολεία, αλλά και το αίτημά μας για ανάκληση της ρύθμισης του 50%+1 νοσούντων μαθητών προκειμένου να κλείσει ένα τμήμα, παραμένουν κενό γράμμα για την Υπουργό Παιδείας.

Δυστυχώς μέχρι σήμερα η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ευπαθών ομάδων

στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την παντελή έλλειψη μέτρων για την προστασία της υγείας τους, δείχνει το ανάλγητο πρόσωπο της Κυβέρνησης και ιδιαίτερα του Υπουργείου Παιδείας!

Το οξύμωρο μάλιστα είναι ότι

ενώ έχουν ληφθεί μέτρα για τους λοιπούς/ες δημόσιους υπαλλήλους και για τους μαθητές/τριες με υποκείμενα νοσήματα για τους/τις εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες υπάρχει πλήρης αδιαφορία!

Συγκεκριμένα με διαδοχικές κοινές υπουργικές αποφάσεις

που αφορούν τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας με τελευταία την αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ 61910/7-10-2021 (Β΄4674) με ισχύ από 9 Οκτωβρίου 2021 έως 25 Οκτωβρίου 2021, στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας στις δημόσιες υπηρεσίες, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι

«Οι υπάλληλοι του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (υποπερ. 1.1 – 1.11 της περ. 1 της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/ 17.9.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών), επανέρχονται στην εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία, σε θέσεις που δεν έχουν επαφή με κοινό».

Ακολούθως,

σύμφωνα με την αριθμ. 111525/ΓΔ4/ 10.09.2021 απόφαση της Υπουργού Παιδείας «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022» (Β` 4188) προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι «οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία…

Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρέχεται:

Στους/στις μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών μονάδων που λειτουργούν κανονικά, ήτοι δεν τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, και συγκεκριμένα:

i) Σε μαθητές/τριες ηλικίας κάτω των δώδεκα (12) ετών που πάσχουν από τα κάτωθι σοβαρά υποκείμενα νοσήματα και ειδικότερα:….».

Για το Υπουργείο Παιδείας οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες είναι μάλλον αόρατοι και γι αυτό δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα για την προστασία της υγείας τους!

Αντίθετα αυτοί εκτελούν το δημόσιο λειτούργημά τους

σε πολυπληθή και πολυάριθμα τμήματα, σε περισσότερα σχολεία προκειμένου να καλύψουν το ωράριο τους και τα κενά των σχολείων, ερχόμενοι σε επαφή έως και με 500 διαφορετικά παιδιά και 2, 3 ή και περισσοτέρους συλλόγους διδασκόντων την εβδομάδα, την  ίδια στιγμή που σύμφωνα με τα λεγόμενα των ειδικών η μετάλλαξη «Delta» επικρατεί κι είναι ιδιαίτερα μεταδοτική μεταξύ των παιδιών τα οποία είναι ανεμβολίαστα σε πολύ μεγάλο βαθμό!

Το  πιο τραγικό μάλιστα είναι ότι

το Υπουργείο Παιδείας, ενώ διανύουμε την τρίτη σχολική χρονιά με πανδημία, έχει χειροτερεύσει τη θέση των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες σε σχέση με πέρυσι, καθώς αφενός το μέτρο που ισχύει για τους/τις δημοσίους υπαλλήλους να  «επανέρχονται στην εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία, σε θέσεις που δεν έχουν επαφή με κοινό» δεν εφαρμόζεται στους ανωτέρω εκπαιδευτικούς, αφετέρου δεν εφαρμόζεται και η εγκύκλιος για την ειδική άδεια απουσίας σε εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να υποχρεούνται να βρίσκονται τώρα στις τάξεις.

Και όλα αυτά τη στιγμή που

δημιουργούν τμήματα με 27-30 μαθητές και η κ. Κεραμέως δηλώνει στην κρατική τηλεόραση ότι για τα πάνω από 6000 κενά «ευθύνονται» οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από δυσίατες ασθένειες και οι εγκυμονούσες, επειδή παίρνουν άδειες!

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ

απαιτεί άμεσα την προστασία της υγείας των εκπαιδευτικών ευπαθών ομάδων με τη χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας.

Αλήθεια ποιοι/ες εκπαιδευτικοί θα διδάξουν τα παιδιά

στα οποία μπορεί να παρέχεται εξ αποστάσεως εκπαίδευση, στο μέτρο που οι αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί ευπαθών ομάδων,οι οποίοι μέχρι πέρυσι το έπρατταν, πλέον υποχρεούνται να βρίσκονται στις τάξεις;

Κανείς εργαζόμενος, κανείς  μαθητής μας, κανείς εκπαιδευτικός δεν είναι αναλώσιμος!

Το θεμελιώδες και Συνταγματικό ανθρώπινο δικαίωμα για την προστασία της υγείας,  είναι για μας αδιαπραγμάτευτο!

Δείτε επίσης

Προστασία εκπαιδευτικών ευπαθών ομάδων: Aμεση ανάγκη λήψης μέτρων-Ερώτηση στη Βουλή
Ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών-Αναφορά στη Βουλή επιστολή αναπληρωτών και μονίμων
Οδηγίες χρήσης πλατφόρμας edupass σε Διευθυντές σχολείων και ΑΕΙ-Πως γίνονται οι δηλώσεις
ΦΕΚ: Κανονισμός λειτουργίας ΕΔΥ-ΣΔΕΥ: Καθήκοντα και αρμοδιότητες μελών
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση