Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Η ΟΛΤΕΕ για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2024-25 – Τι ζητά από το Υπουργείο Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η ΟΛΤΕΕ για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2024-25 – Τι ζητά από το Υπουργείο Παιδείας – Ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Η ΟΛΤΕΕ για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

“Αλλη μία σχολική χρονιά ξεκινά και πάλι με σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα σε ορισμένες ειδικότητες, ενώ τα προβλήματα στις κτιριακές υποδομές παραμένουν έντονα, όπως και η έλλειψη βιβλίων ειδικοτήτων”, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΤΕΕ, με την οποία ζητά από το ΥΠΑΙΘΑ την άμεση έγκριση λειτουργίας όλων των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη πρόσβαση των μαθητών στην εκπαίδευση που οι ίδιοι επέλεξαν και διαφανείς και δίκαιες διαδικασίες για τις τοποθετήσεις και τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών.

Αναλυτικά

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ταχ. Δ/νση : Αχιλλέως 37 – 41 & Μυλλέρου ΤΚ-Πόλη : 104 36 Αθήνα – E-mail : oltee.oltee@gmail.com – Facebook: σελίδα Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – Ηλεκτρ. σελ. : http://www.oltee.gr Facebook: ομάδα Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Αθήνα, 05-09-2024

Αρ. Δ.Τ.: 06

Έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2024-25

Ο Σεπτέμβρης βρίσκει και πάλι τους μαθητές τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς αγανακτισμένους με την πολιτική που εφαρμόζει η ηγεσία του υπουργείου παιδείας στην έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Συγκεκριμένα, αντί να επεκταθεί η περίοδος εγγραφών για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ., ώστε να διευκολυνθούν οι οικογένειες που στην πλειονότητά τους χρειάζονται τη βοήθεια των εκπαιδευτικών για να ολοκληρώσουν την ηλεκτρονική εγγραφή τους, το Υπουργείο αποφάσισε να συρρικνώσει στο έπακρο την ήδη περιορισμένη αυτή περίοδο.

  1. Με εγκύκλιό του, όρισε την έναρξη των εγγραφών τις δύο τελευταίες ημέρες του Ιουνίου! Δηλαδή δύο ημέρες πριν κλείσουν τα σχολεία!
  2. Με τον δραματικό αυτόν περιορισμό του χρόνου εγγραφών κατάφερε τη δημιουργία τμημάτων με μικρό αριθμό μαθητών.
  3. Στη συνέχεια κατά τα μέσα Ιουλίου «κλείδωσε» αυτά τα τμήματα τα οποία εξαιτίας της δικής του μεθόδευσης και υπαιτιότητας δεν συμπλήρωσαν τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό μαθητών.
  4. Ακολούθως απαγόρευσε την εγγραφή νέων μαθητών σε αυτά διατηρώντας έτσι τον αριθμό των μαθητών τους μικρό.
  5. Τέλος, στις αρχές Σεπτεμβρίου ΔΕΝ ενέκρινε (απαγόρευσε) την λειτουργία των τμημάτων αυτών ισχυριζόμενο ότι είναι ολιγομελή!

Οργή και αγανάκτηση επικρατούν στην εκπαιδευτική κοινότητα για τις απροκάλυπτες πλέον μεθοδεύσεις του υπουργείου παιδείας που οδηγούν σταθερά και αποτελεσματικά στη συρρίκνωση των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) και την σταδιακή κατάργηση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Οι συνέπειες των μεθοδεύσεων αυτών από το υπουργείο παιδείας έχουν ως αποτέλεσμα να καταργηθούν εκατοντάδες τμήματα και να εξαναγκάσει τους μαθητές

  • Να παραμείνουν στο ίδιο σχολείο, αλλά να φοιτήσουν σε ειδικότητα διαφορετική και άσχετη από εκείνη που οι ίδιοι επέλεξαν με βάση τις προσωπικές και επαγγελματικές τους επιδιώξεις.
  • Να μεταφερθούν σε άλλο σχολείο που προσφέρει την ειδικότητα της επιλογής τους, εφόσον όμως υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για επιπλέον μαθητές.
  • Να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους οδηγούμενοι σε σχολική αποτυχία, είτε επειδή δεν βρίσκουν σχολείο με κενές θέσεις, είτε επειδή η απόσταση που θα πρέπει να διανύουν για το νέο σχολείο είναι απαγορευτική.

Οι εκπαιδευτικοί των καταργημένων τμημάτων τίθενται σε καθεστώς πλεονάζοντος προσωπικού και υποχρεώνονται σε μετακινήσεις σε άλλες σχολικές μονάδες της περιφέρειας.

Αυτές οι αναγκαστικές μετακινήσεις, πέρα από το γεγονός ότι διαταράσσουν τη ζωή και τον προγραμματισμό των οικογενειών τους, προσθέτουν οικονομικά βάρη, ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου η μισθολογική καθήλωση, ο πληθωρισμός, η αυξανόμενη ακρίβεια καθώς και η παντελής απουσία κοινωνικής πολιτικής για τη στέγαση αποτελούν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης.

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς βρήκε και τις Δημοτικές και Σχολικές επιτροπές διαλυμένες και τους Διευθυντές των σχολείων σε απόγνωση χωρίς να ξέρουν από πού θα εξασφαλίσουν την γραφική ύλη και τα αναλώσιμα για την έναρξη των σχολείων και ποιος θα αναλάβει την επισκευή των σοβαρών προβλημάτων των Σχολικών μονάδων που χρήζουν άμεσα ανακαίνιση, εκσυγχρονισμό και προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία.

Ένας Υπουργός Παιδείας οφείλει να ασκεί πολιτική που επιλύει τα προβλήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και όχι να τα δημιουργεί.

Η πολιτική που εφαρμόζεται πρέπει να ευνοεί το σύνολο της κοινωνίας και όχι να εξυπηρετεί συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα μικρών μεμονωμένων ομάδων.

Απαιτούμε

Την άμεση έγκριση λειτουργίας όλων των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ., εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη πρόσβαση των μαθητών στην εκπαίδευση που οι ίδιοι επέλεξαν!

Διαφανείς και δίκαιες διαδικασίες για τις τοποθετήσεις και τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών.

Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, καλωσορίζουμε τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που τοποθετήθηκαν στις σχολικές μονάδες, μετά από μακροχρόνιους αγώνες, καθώς και τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι συνεχίζουν να αγωνίζονται για τη μονιμοποίησή τους.

Δυστυχώς, άλλη μία σχολική χρονιά ξεκινά και πάλι με σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα σε ορισμένες ειδικότητες, ενώ τα προβλήματα στις κτιριακές υποδομές παραμένουν έντονα, όπως και η έλλειψη βιβλίων ειδικοτήτων.

Ωστόσο η δύναμή μας βρίσκεται στην αφοσίωση, το πάθος και την αγάπη μας για την εκπαίδευση και τους μαθητές μας.

Η Ομοσπονδία θα συνεχίσει να βρίσκεται στο πλευρό όλων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Ευχόμαστε υγεία και δημιουργική διάθεση για τη νέα σχολική χρονιά!

 Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Δείτε επίσης

Στη Βουλή οι συγχωνεύσεις τμημάτων και οι αποσπάσεις νεοδιόριστων ειδ. κατηγοριών-Συζήτηση Δευτέρα 09.09.2024 

Περικοπές Τμημάτων στην επαγγελματική εκπαίδευση-Η νέα κανονικότητα που διαμορφώνεται δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply