Τετάρτη, 22 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Η συμμετοχή του ΙΜΕΓΕΕ στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η συμμετοχή του ΙΜΕΓΕΕ στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες που πραγματοποιήθηκε στις 29, 30 και 31 Μαρτίου 2024 στο Ηράκλειο Κρήτης.

Η συμμετοχή του ΙΜΕΓΕΕ στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις ΕΕΑ

Το Ινστιτούτο Μελετών Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (ΙΜΕΓΕΕ) συμμετείχε ως συνδιοργανωτής, μαζί με το Εργαστήριο Υγείας & Οδικής Ασφαλείας (LaHeRS) του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου στο 2ο Πανελλήνιο Υβριδικό Συνέδριο για την Εξατομικευμένη Ψυχοκοινωνική Παρέμβαση και Συμβουλευτική για τις Μαθησιακές Δυσκολίες.

Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις 29, 30 και 31 Μαρτίου 2024 στο Ηράκλειο Κρήτης με θέμα «Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες: Οικογένεια – Σχολείο – Ενηλικίωση – Κοινότητα» υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.

Σύμφωνα με ενημέρωση από το ΙΜΕΓΕΕ

Την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024, στο Στρογγυλό Τραπέζι με θεματική «Ψυχοκοινωνικοί Παράγοντες που επιδρούν στη μαθησιακή διαδικασία και προεκτάσεις για την σχολική κοινότητα», ως εισηγητές συμμετείχαν τα μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΙΜΕΓΕΕ, κ. Τσαρουχάς Νεκτάριος – Θεοχάρης, κα Πασσαλή Χριστίνα, κα Χατζηδρόσου Δέσποινα και η πρόεδρος ΙΜΕΓΕΕ κα Τσιακπίνη Λαμπριάνα με θέμα «Επαγγελματική εξουθένωση και επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών και μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού Γενικής & Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την περίοδο της πανδημίας.

Το Σάββατο 30 Μαρτίου 2024, στο Στρογγυλό Τραπέζι με θεματική «Πρόληψη και Προαγωγή Υγείας» ως εισηγήτρια συμμετείχε το μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΙΜΕΓΕΕ, κα Μπουλμέτη Γεωργία μαζί με την κα Κορακίδη Γεωργία με θέμα «Χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης στη σχολική κοινότητα»: Παρουσίαση προγράμματος ενδυνάμωσης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από Συμβούλους Εκπαίδευσης για την πρόληψη της σχολικής βίας και τη διαχείριση συγκρούσεων». Ακόμα, ως εισηγήτριες συμμετείχαν το μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΙΜΕΓΕΕ, κα Χατζηδρόσου Δέσποινα, μαζί με την κα Κολλινιάτη Κυριακή και την κα Μουλού Θεοδώρα με θέμα «Κακοποίηση / Παραμέληση Ανηλίκων: Εκτίμηση Παραγόντων Επικινδυνότητας & Παρέμβαση. Οδηγός για Κοινωνικούς Λειτουργούς στην Εκπαίδευση» και με συντονίστριες την κα Τσιακπίνη Λαμπριάνα, Πρόεδρο του ΙΜΕΓΕΕ και την κα Τραγάκη Ευγενία, Αντιπρόεδρο του ΙΜΕΓΕΕ.

Παράλληλα, το Σάββατο 30 Μαρτίου 2024, στο Στρογγυλό Τραπέζι με θεματική «Διεπιστημονικές Παρεμβάσεις για την έγκαιρη ανίχνευση και διαχείριση μαθησιακών και άλλων δυσκολιών στο σχολικό πλαίσιο» ως εισηγητές συμμετείχαν τα μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΙΜΕΓΕΕ, κ. Τσαρουχάς Νεκτάριος – Θεοχάρης και η κα Χατζηδρόσου Δέσποινα με θέμα «Τρόποι Αντιμετώπισης κακοποιητικών περιστατικών μέσα από τη διεπιστημονική προσέγγιση των επαγγελματιών υγείας και των εκπαιδευτικών» και με συντονίστριες την κα  Μπουλμέτη Γεωργία, Σύμβουλο Εκπαίδευσης Κοινωνικών Λειτουργών Γ’ Αθήνας και την κα Τραγάκη Ευγενία, Αντιπρόεδρο του ΙΜΕΓΕΕ.

Επιπλέον, την Κυριακή 31 Μαρτίου 2024το Στρογγυλό Τραπέζι με τη θεματική «Συμπερίληψη και Διεπιστημονικότητα» αφορούσε στο υλικό, την επιμόρφωση και τα αποτελέσματα του ευρωπαϊκού προγράμματος ,στο οποίο συμμετείχε το ΙΜΕΓΕΕ και το ANIMASYROS, με τίτλο I_AM: “Inclusive education using Animation and Multimedia” και στόχευε στην υποστήριξη της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ε.ε.α.) χωρίς αποκλεισμούς, μέσω μιας καινοτόμου προσωποκεντρικής, διεπιστημονικής και καλλιτεχνικής προσέγγισης, που υλοποιήθηκε στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Ουγγαρία και την Πολωνία. Ως εισηγήτριες συμμετείχαν η Αντιπρόεδρος του ΙΜΕΓΕΕ κα Τραγάκη Ευγενία με θέμα «Παρουσίαση των Εργαστηρίων Ανάπτυξης Δεξιοτήτων Εκπαιδευτικών και του Εγχειριδίου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος I_AM» και η Πρόεδρος του ΙΜΕΓΕΕ κα Τσιακπίνη Λαμπριάνα με θέμα «Η διεπιστημονική συνεργασία ως βασική προϋπόθεση για ένα συμπεριληπτικό σχολείο». Επιπρόσθετα, ως εισηγητής συμμετείχε ο κ. Βασίλης Κ. Καραμητσάνης με θέμα «ANIMASYROS – Μια πολιτιστική πρωτοβουλία για το animation διεθνούς εμβέλειας στην ελληνική περιφέρεια, ένας κόμβος άτυπων εκπαιδευτικών δράσεων ενεργητικής συμπερίληψης». Στην παρουσίαση αναλύθηκε πως η χρήση animation, μέσω ενός μεικτού προγράμματος ανάπτυξης ικανοτήτων μάθησης, δημιουργεί ένα φιλόξενο περιβάλλον για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση. Τέλος το μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΙΜΕΓΕΕ κα Πασσαλή Χριστίνα πραγματοποίησε εισήγηση με θέμα «Συμπερίληψη στην Ελλάδα: Τα ερευνητικά δεδομένα». Συντονιστές ήταν η κα Μπουλμέτη Γεωργία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Κοινωνικών Λειτουργών Γ’ Αθήνας, ο κ. Παπαδόπουλος Νίκος, Προϊστάμενος ΚΕΔΑΣΥ Α’ Πειραιά και συζητητής ο κ. Τσαρουχάς Νεκτάριος – Θεοχάρης, Υποψήφιος Διδάκτωρ ΕΚΠΑ.

Κατά τη λήξη των εργασιών του τριήμερου συνέδριου η Αν. Καθηγήτρια του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, κυρία Μαρία Παπαδακάκη και τα μέλη του επιστημονικού συμβουλίου του ΙΜΕΓΕΕ, συνόψισαν τα συμπεράσματα του Συνεδρίου και ανέπτυξαν τις μελλοντικές προοπτικές στην έρευνα του πεδίου των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών. Οι εισηγήσεις άγγιξαν θέματα τα οποία αφορούσαν όλες τις σχολικές βαθμίδες μέχρι την τριτοβάθμια εκπαίδευση, επίκαιρα θέματα μέσα από τη διεπιστημονική προσέγγιση και την συμπεριληπτική κουλτούρα.

Συμπερασματικά, το συνέδριο αποτέλεσε αφορμή για ανταλλαγή επιστημονικών θέσεων, ερευνητικών αποτελεσμάτων και προτάσεων καλών πρακτικών σχετικά με τις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και διεξήχθη σε εξαιρετικό κλίμα φιλοξενίας από τους συναδέλφους του Εργαστηρίου Υγείας & Οδικής Ασφαλείας (LaHeRS). Τα πρακτικά του Συνεδρίου με όλες τις εισηγήσεις θα είναι προσεχώς στη διάθεση της επιστημονικής κοινότητας.

Το επιστημονικό Συμβούλιο του ΙΜΕΓΕΕ θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά τους συνεργάτες του Εργαστηρίου Υγείας & Οδικής Ασφαλείας (LaHeRS) του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και ιδιαιτέρως την Διευθύντρια του Εργαστηρίου Αν. Καθηγήτρια, κυρία Μαρία Παπαδακάκη για την αγαστή συνεργασία και την υποδειγματική φιλοξενία.

Δείτε επίσης

Ορίστηκε Υπηρεσία Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο Υπ. Παιδείας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του 

O Θανάσης Παπακωνσταντίνου στο Μουσικό Σχολείο Σερρών 

Αποζημίωση Καταχωριστών ΕΣΠΑ για τους εργαζόμενους στις Δ/νσεις Εκπ/σης ζητά η ΕΝΕΡΥΠ από το Υπ. Παιδείας 

Τι λέει ο ΕΦΚΑ για την επιστροφή της ειδικής εισφοράς 1% υπέρ ΤΠΔΥ | Εγγραφο

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση