Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ιδρυση Τάξεων Υποδοχής 2024-25 σε Δημοτικά σχολεία-Οδηγίες στα πλαίσια της Α’ Φάσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ιδρυση Τάξεων Υποδοχής 2024-25 σε Δημοτικά σχολεία της χώρας – Οδηγίες στα πλαίσια της Α’ Φάσης – Εγγραφο της Υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή.

Ιδρυση Τάξεων Υποδοχής 2024-25

Οδηγίες και κατευθύνσεις για την ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής (ΤΥ) ΖΕΠ για το σχολικό έτος 2024-2025 σε Δημοτικά σχολεία της χώρας στα πλαίσια της Α’ Φάσης απέστειλε το ΥΠΑΙΘΑ δια της Υφυπουργού κας Ζ. Μακρή στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Π.E. & Δ.E., στις Διευθύνσεις Π.Ε., στους αρμόδιους Συμβούλους Εκπαίδευσης και στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας.

Σύμφωνα με το έγγραφο Φ1/42235/Δ1/22-4-2025

Kατά το σχολικό έτος 2024-2025 δίνεται η δυνατότητα στα δημοτικά σχολεία της χώρας να λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής Ζ.Ε.Π., μέσω συγχρηματοδοτούμενου έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση – Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, στο πλαίσιο της Πράξης: «Αναδιαμόρφωση και υποστήριξη των Τάξεων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, σχολικά έτη 2023-2026», με κωδικό ΟΠΣ 6001589 του Τομεακού Προγράμματος: «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή», του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η σχετική Πράξη για το σχολικό έτος 2024-2025 αφορά στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων κυρίως στο γραμματισμό, αλλά και στον αριθμητισμό και επιπλέον σε συμπληρωματικά αντικείμενα, ώστε αυτοί να καταστούν ικανοί να ανταπεξέλθουν στο πρόγραμμα σπουδών τους και να παραμείνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους.

Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διαβιβάζουν στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, το αργότερο μέχρι τις 24-05-2024, τα αιτήματα των σχολικών μονάδων μαζί με τα συνοδευτικά έντυπα και συμπληρωμένο ηλεκτρονικά τον συνημμένο Πίνακα A1.

Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης υποβάλλουν ηλεκτρονικά στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Π.Ε.του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. – Τμήμα Α΄ Σπουδών και Εφαρμογής Προγραμμάτων (spudonpe@minedu.gov.gr) το αργότερο μέχρι 31-05-2024, τον τελικό συγκεντρωτικό πίνακα των προτάσεων (Συνημμένος Πίνακας Α1).

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης της σχετικής Πράξης, είναι απαραίτητη:

• Η διατήρηση του αριθμού των μαθητών/τριών στις ΤΥ ΖΕΠ

• Η τήρηση των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία διαδικασιών και των κανόνων δημοσιότητας ώστε να μη διαπιστωθούν αποκλίσεις κατά τις διοικητικές επαληθεύσεις, τις επιτόπιες επιθεωρήσεις, αλλά και τους ελέγχους που διενεργούνται από τα αρμόδια Ελεγκτικά Όργανα, προκειμένου να εξασφαλίζεται η επιλεξιμότητα και η νομιμότητα των δαπανών.

Το Υ.ΠΑΙ.Θ.A., μετά τη συγκέντρωση όλων των προτάσεων θα προβεί στην άμεση έκδοση ενιαίας επικαιροποιημένης Υπουργικής Απόφασης ένταξης των προτεινόμενων σχολικών μονάδων στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, όπου δύνανται να λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ για το σχολικό έτος 2024-2025. (Οι Υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί τα προηγούμενα έτη, στις οποίες είναι ενταγμένες ονομαστικά οι σχολικές μονάδες που δύνανται να δημιουργήσουν ΤΥ ΖΕΠ παύουν να ισχύουν).

Σε συνέχεια της έκδοσης της ανωτέρω Υπουργικής Απόφασης και μετά την οριστικοποίηση της κατανομής των εκπαιδευτικών, θα ακολουθήσει αποστολή εγκυκλίου προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης προκειμένου να προβούν στην έκδοση των σχετικών αποφάσεων ίδρυσης ΤΥ ΖΕΠ.

Δείτε την Εγκύκλιο ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Τι είπε το Υπουργείο για ΚΕΔΑΣΥ-Παράλληλη Στήριξη-Τμήματα Ενταξης-Ειδικά σχολεία

Διορισμοί 2024: Το νομοθετικό πλαίσιο που ορίζει ότι έπονται των Μεταθέσεων και Μετατάξεων 

Πριν φύγετε

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση