Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΙΕΠ: Ενδεικτικός Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικών Μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΙΕΠ: Ενδεικτικός Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικών Μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας – Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίων & Λυκείων.

ΙΕΠ: Ενδεικτικός Εσωτερικός Κανονισμός

Ενδεικτικούς Εσωτερικούς Κανονισμούς Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίων & Λυκείων, κοινοποίησε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Αναλυτικά οι Ενδεικτικοί Εσωτερικοί Κανονισμοί

___________________________

Τι είναι ο Εσωτερικός κανονισμός

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου.

Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Ποιος τον συντάσσει

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή/της Διευθύντριας της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου.

Στις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διαδικασία του προηγούμενου εδαφίου συμμετέχει και το Προεδρείο του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου.

Ποιος τον εγκρίνει

Η απόφαση εγκρίνεται από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου και από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου

Είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.ά.

___________________________

Να επισημάνουμε ότι

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΔΟΕ αναφορικά με έκδοση της Υπουργικής Απόφασης με Φ.Ε.Κ. 491/9-2-2021 σχετικά με τη “Σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των σχολικών μονάδων”.

Σύμφωνα με το ΔΣ της ΔΟΕ

παρατηρείται το φαινόμενο άσκησης πίεσης από στελέχη της εκπαίδευσης προς τις σχολικές μονάδες ώστε εσπευσμένα να προχωρήσουν στις διαδικασίες σύνταξης εσωτερικού κανονισμού.

Η ΔΟΕ επισημαίνει πως

η Υπουργική Απόφαση δεν θέτει χρονικούς περιορισμούς και καλεί τους εκπαιδευτικούς να καταγγέλλουν τέτοιου είδους ενέργειες στα ΔΣ των ΣΕΠΕ και να μην προχωρήσουν σε καμία ενέργεια σύνταξης εσωτερικού κανονισμού πριν δοθούν συγκεκριμένες κατευθύνσεις από την Ομοσπονδία, κάτι που θα γίνει πολύ σύντομα.

Δείτε την ανακοίνωση της ΔΟΕ για την σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού

Δείτε σχετικά

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων A/θμιας και B/θμιας | ΦΕΚ

Δείτε επίσης

ΔΟΕ: Μήνυμα σε Υπουργό Παιδείας-Μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση
Ανατύπωση σχολικών βιβλίων ΓΕΛ-ΕΠΑΛ και διανομή από τον Διόφαντο | Λίστα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση