Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΙΕΠ-Ενωση Ελλήνων Χημικών για τα νέα Προγράμματα Σπουδών Χημείας-“Αντισφαίριση” απόψεων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΙΕΠ-Ενωση Ελλήνων Χημικών για τα νέα Προγράμματα Σπουδών της Χημείας – Διευκρινίσεις από το ΙΕΠ – Απάντηση στην “Απάντηση” ΙΕΠ από την ΕΕΧ.

Διευκρινίσεις κοινοποίησε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με αφορμή, όπως επισημαίνει, πρόσφατες ανακοινώσεις της Ένωσης Ελλήνων Χημικών, σχετικά με τα νέα Προγράμματα Σπουδών της Χημείας.

Το ΙΕΠ αφού παραθέτει το ιστορικό της εκπόνησης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών της Χημείας και του υποστηρικτικού υλικού που τα συνοδεύει καταλήγει αναφέροντας πως “η εκπόνηση και η πιλοτική εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών Χημείας έχουν τεκμηριωμένη επιστημονική και διδακτική βάση και  αναλόγως, το ΙΕΠ, ως εκ του ρόλου και των αρμοδιοτήτων του, εξετάζει και συνεκτιμά παρατηρήσεις και αιτήματα που κατατίθενται από την εκπαιδευτική κοινότητα και τις επιστημονικές ενώσεις”.

Από την άλλη η Ενωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), όπως αναφέρει σε έγγραφό της  “θεωρεί αντιπαραγωγική την αντισφαίριση απόψεων, όταν αυτή δεν αναδεικνύει επιθυμία συγκλίσεων, αλλά απλή αντιπαράθεση και αποποίηση ευθυνών, οφείλει να απαντήσει σε όσα εκτιμά ως σημαντικά, στο έγγραφο που έλαβε με α.π.: 36853/Δ2, καθώς είναι εμφανές ότι σε πολλά σημεία δίνονται απαντήσεις σε θέματα τα οποία ουδέποτε έθεσε η ΕΕΧ, σε άλλα δίνονται ασαφείς και αναπόδεικτες απαντήσεις – χωρίς σχετική βιβλιογραφία και σε αρκετά δεν δίνεται καμία τεκμηριωμένη απάντηση”. 

Δείτε το έγγραφο της ΕΕΧ με θέμα Απάντηση στην “Απάντηση” ΙΕΠ

Ακολουθεί η Ανακοίνωση ΙΕΠ
Σχετικά με τις ανακοινώσεις της Ένωσης Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) για τα νέα Προγράμματα Σπουδών της Χημείας

Με αφορμή πρόσφατες ανακοινώσεις της Ένωσης Ελλήνων Χημικών, σχετικά με τα νέα Προγράμματα Σπουδών της Χημείας, διευκρινίζουμε τα εξής:

Τα νέα Προγράμματα Σπουδών της Χημείας συνοδεύονται από υποστηρικτικό υλικό και οδηγό για τον/την εκπαιδευτικό που εξειδικεύει παιδαγωγικά και διδακτικά την υλοποίησή τους, βρίσκεται στην τελική φάση επεξεργασίας και αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα.

Για την εκπόνηση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών της Χημείας και του υποστηρικτικού υλικού που τα συνοδεύει συνεργάστηκαν για περισσότερο από ένα έτος, με διαρκή ανατροφοδότηση από το ΙΕΠ, 12 εξειδικευμένοι επιστήμονες.

Την επιστημονική εποπτεία της εκπόνησης είχαν 2 Καθηγητές του Τομέα Χημικών Επιστημών της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με εγνωσμένου κύρους διδακτικό και ερευνητικό έργο στο γνωστικό αντικείμενο της Χημείας και στη Διδακτική της.

Οι υπόλοιποι 10 επιστήμονες είναι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με διδακτορικές και μεταπτυχιακές σπουδές στη Χημεία ή/και στη Διδακτική της. Οι διαδικασίες επιλογής τους έγιναν κατόπιν ανοιχτής προσκλήσεως στην οποία μπορούσαν να δηλώσουν συμμετοχή όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας με τα ανάλογα ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά προσόντα. Οι σχετικές αποφάσεις είναι αναρτημένες στη Διαύγεια.

Η αποτίμηση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού, πριν την καθολική τους εφαρμογή στο σύνολο των σχολικών μονάδων της χώρας, έχει προβλεφθεί από το ΙΕΠ.

Συγκεκριμένα, μέσα από τη διαδικασία της δίχρονης Πιλοτικής Εφαρμογής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών σε όλα τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία της χώρας, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτά τα σχολεία αξιολογούν, μετά τη σχετική επιμόρφωσή τους, τον μετασχηματισμό των νέων Προγραμμάτων Σπουδών σε διδακτική πράξη.

Επιπρόσθετα, σε σύμπραξη με το Εργαστήριο Πολιτικών Εκπαίδευσης, Ηλεκτρονικής Μάθησης, Διάχυσης Γνώσης και Καινοτομίας του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, οργανώνεται και υλοποιείται, κατά τα σχολικά έτη 2021-2022 και 2022-2023, περαιτέρω αξιολογική έρευνα όλων των νέων Προγραμμάτων Σπουδών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των Προγραμμάτων Σπουδών της Χημείας.

Με βάση τα παραπάνω, η εκπόνηση και η πιλοτική εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών Χημείας έχουν τεκμηριωμένη επιστημονική και διδακτική βάση. Αναλόγως, το ΙΕΠ, ως εκ του ρόλου και των αρμοδιοτήτων του, εξετάζει και συνεκτιμά παρατηρήσεις και αιτήματα που κατατίθενται από την εκπαιδευτική κοινότητα και τις επιστημονικές ενώσεις.

Δείτε σχετικά

Πρόγραμμα σπουδών Φυσικής και Χημείας Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου

Δείτε επίσης

Νόμος 4926-2022: Προϋπηρεσία ΠΕ87.02 και ΤΕ01.30-Αδειες-Βιομηχανικά διδακτορικά-Επισκέπτες καθηγητές 

Παπαευαγγέλου: Αλλάζει ο τρόπος καταγραφής κρουσμάτων στα σχολεία-Πότε οι μαθητές θα κάνουν self test 

Κορονοϊός-μέτρα έως 1 Μαΐου 2022: Δημόσιος και ιδιωτικός τομέας-ΑΕΙ-ΙΕΚ-ΚΔΑΠ-Εστίαση-Λιανεμπόριο 

Εξετάσεις Ελληνικής PISA: Την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 θα διεξαχθούν σε εθνικό επίπεδο

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση