Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΙΜΕΓΕΕ-σχολική βία: Προτάσεις επί συγκεκριμένων άρθρων του νομοσχεδίου “Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΙΜΕΓΕΕ-σχολική βία: Προτάσεις επί συγκεκριμένων άρθρων του νομοσχεδίου “Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή”, το οποίο είχε σε τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση.

ΙΜΕΓΕΕ-σχολική βία

Προτάσεις επί συγκεκριμένων άρθρων του Σχεδίου Νόμου για τη Σχολική Βία “Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή”, το οποίο είχε σε τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση είχε καταθέσει το Ινστιτούτο Μελετών και Έρευνας Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (ΙΜΕΓΕΕ), τι οποίες δημοσιεύουμε ακολούθως.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΙΜΕΓΕΕ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

Με αφορμή τη δημόσια διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου για τη Σχολική Βία «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή» το Ινστιτούτο Μελετών και Έρευνας Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (ΙΜΕΓΕΕ) κατέθεσε προτάσεις επί συγκεκριμένων άρθρων στην διαβούλευση, η οποία ολοκληρώθηκε την Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου.

Αναλυτικότερα για το:

άρθρο 3, ακολουθεί μεν τις επιστημονικές κατευθύνσεις, καθώς σχεδιάζεται σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, ωστόσο δεν ορίζονται οι προδιαγραφές για την υλοποίηση των αξόνων, οι οποίοι αναφέρονται απλώς θεωρητικά. Ειδικότερα για την πρόληψη, είναι αναγκαία η διεπιστημονική συνεργασία για την ανάπτυξη δράσεων, προγραμμάτων και εκπαιδευτικού υλικού. Τα παραπάνω χρειάζεται να αναπτύσσονται και υλοποιούνται στο σχολικό πλαίσιο, σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, από ειδικότητες υποστήριξης (ΕΕΠ-ΕΒΠ).

άρθρο 6, για την «Ειδική ψηφιακή πλατφόρμα» εντοπίζεται η αναγκαιότητα πληροφοριακού εγγραμματισμού σε όλους τους εμπλεκόμενους (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές), καθώς επίσης οι γνώσεις για τη χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Ειδάλλως ελλοχεύει ο κίνδυνος αδυναμίας πρόσβασης μέρους των πληθυσμιακών ομάδων της εκάστοτε εκπαιδευτικής κοινότητας.

άρθρο 7, οι υπεύθυνοι αποδέκτες αναφορών στη σχολική μονάδα, δεν μπορεί να ορίζονται μόνο δύο εκπαιδευτικοί (Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας και ένας (1) εκπαιδευτικός που ορίζεται από εκείνον για τον σκοπό αυτό (πρωτοβάθμια) ή ένας (1) Σύμβουλος Σχολικής Ζωής που είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση κρίσεων και την πρόληψη κάθε τύπου αντικοινωνικών συμπεριφορών (δευτεροβάθμια). Δηλαδή μόνο εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλάβουν την πρωταρχική ευθύνη ανίχνευσης και προτεραιοποίησης άρα και έναν ρόλο για τον οποίο δεν είναι επιστημονικά καταρτισμένοι και οποιαδήποτε επιμόρφωση σε περιοδική βάση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ειδίκευση των ειδικοτήτων ΕΕΠ.
Η πρόληψη, η ανίχνευση και η παρέμβαση πρέπει να πραγματοποιείται από εξειδικευμένους επιστήμονες σε θέματα ψυχοκοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης παιδιών, καθώς και διαχείρισης κρίσεων. Έτσι, το ΕΕΠ μπορεί να εμπλέκει τους γονείς και την κοινότητα και για αυτό είναι απαραίτητοι σε κάθε εκπαιδευτικό πλαίσιο και βαθμίδα.

άρθρο 10, που αφορά τις ομάδες δράσης, οι οποίες βρίσκονται στη δεύτερη γραμμή αναφορών, ενώ σε αυτές προβλέπεται η συμπερίληψη κοινωνικού λειτουργού και ψυχολόγου, οι οποίοι πρέπει να προέρχονται από τις σχολικές μονάδες, δεν πρέπει να καλύπτεται η έλλειψή τους με την διάθεσή τους από τα αντίστοιχα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

άρθρο 13, στην οριζόμενη επιστημονική επιτροπή, αποτελεί μεγάλη παράβλεψη η απόκλιση επίσημων επιστημονικών φορέων της εκπαίδευσης, όπως για παράδειγμα το Ινστιτούτο Μελετών και Έρευνας Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (ΙΜΕΓΕΕ) της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), και αντί αυτών έχουν προστεθεί «προσωπικότητες» οι οποίες δεν αναφέρονται ως προς την ιδιότητά τους και την εμπειρία τους στα σοβαρά ζητήματα πρόληψης και αντιμετώπισης βίας και εκφοβισμού.

Δείτε σχετικά

Αναβλήθηκε η ακρόαση Φορέων για το ν/σ σχολικής βίας-Τριήμερο πένθος για το τραγικό συμβάν στα Τέμπη 

Το νομοσχέδιο αντιμετώπισης σχολικής βίας και εκφοβισμού κατατέθηκε στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση 

Κεραμέως-Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί: Τι απάντησε στη Βουλή για την αναλογία ένας ανά πέντε σχολεία

Νέες ρυθμίσεις παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας προς ψήφιση στη Βουλή 

Νομοσχέδιο για σχολικό εκφοβισμό: Που εμπλέκονται τα ΚΕΔΑΣΥ και οι ΕΔΥ-Παράθεση διατάξεων 

Πριν φύγετε

Κεραμέως για διορισμούς 2023: Εχουμε ζητήσει όπως κάθε χρόνο

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply