Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ιση μεταχείριση των αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής ζητά ο ΣΑΚΕΑ από το Υπουργείο Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ιση μεταχείριση των αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής ζητά ο ΣΑΚΕΑ από το Υπουργείο Παιδείας – Ανακοίνωση του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής.

Ιση μεταχείριση των αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής ζητά ο ΣΑΚΕΑ

Σε περιστατικά που αφορούν σε μεροληπτικές πρακτικές εις βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής αναφέρεται Ανακοίνωση του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ).

Συγκεκριμένα ο Σύλλογος αναφέρει ότι από ορισμένες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αφαιρέθηκε το δικαίωμα επανατοποθέτησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής (Α΄ φάσης προσλήψεων) στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, όπως δόθηκε το αντίστοιχο δικαίωμα στους/στις εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης. Επίσης αναφέρεται σε παρεκκλίσεις από την ειδικότητα των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, με αποτέλεσμα συχνά να αξιοποιούνται από τις διευθύνσεις των σχολείων για επιτηρήσεις ή για αναπληρώσεις κενών, ενώ παρατηρείται πολύ συχνά αναφορά σε χαρακτηρισμούς (πχ. ήρθε η κοπέλα που προσέχει τον Γιώργο) και λεξιλόγιο που δεν προσιδιάζει με την ενταξιακή προοπτική που φαίνεται να υιοθετεί η εκπαιδευτική πολιτική της χώρας.

Τέλος ο ΣΑΚΕΑ ζητά την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και των Συντονιστών Εκπαίδευσης, στην προσπάθεια αρχικά να αναγνωριστούν και εν συνεχεία να αντιμετωπιστούν τα περιστατικά άνισης μεταχείρισης εις βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΣΑΚΕΑ

ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Ο σύλλογος μας τη φετινή χρονιά δέχεται πολλές διαμαρτυρίες συναδέλφων/συναδελφισσών σχετικά με περιστατικά που αφορούν σε μεροληπτικές πρακτικές εις βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Πιο συγκεκριμένα, από ορισμένες διευθύνσεις εκπαίδευσης αφαιρέθηκε το δικαίωμα επανατοποθέτησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής (Α΄ φάσης προσλήψεων) στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, όπως δόθηκε το αντίστοιχο δικαίωμα στους/στις εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης.

Επιπλέον, παρατηρούνται παρεκκλίσεις από την ειδικότητα των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, με αποτέλεσμα συχνά να αξιοποιούνται από τις διευθύνσεις των σχολείων για επιτηρήσεις ή για αναπληρώσεις κενών. Τέλος, πολύ συχνή είναι η αναφορά σε χαρακτηρισμούς (πχ. ήρθε η κοπέλα που προσέχει τον Γιώργο) και λεξιλόγιο που δεν προσιδιάζει με την ενταξιακή προοπτική που φαίνεται να υιοθετεί η εκπαιδευτική πολιτική της χώρας.

Είναι πολύ σημαντικό, ειδικά οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι Διευθυντές/Διευθύντριες να αντιμετωπίζουν τους/τις εκπαιδευτικούς ως ενιαία κατηγορία, χωρίς διακρίσεις και μεροληψίες, ειδικά σε βάρος συμβασιούχων λειτουργών του δημοσίου. Το ζήτημα αφορά σε όλη την κοινότητα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και άπτεται των ίσων ευκαιριών στα εργασιακά δικαιώματα.

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής δεν είναι «δεύτερης κατηγορίας εκπαιδευτικοί» και αυτό χρειάζεται να γίνει ΑΜΕΣΑ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, ο ΣΑΚΕΑ ζητά την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και των Συντονιστών Εκπαίδευσης, στην προσπάθεια αρχικά να αναγνωριστούν και εν συνεχεία να αντιμετωπιστούν τα περιστατικά άνισης μεταχείρισης εις βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Θεωρούμε ιδιαίτερα κρίσιμη τη συμβολή των φορέων χάραξης πολιτικής στη θωράκιση των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, η οποία, παράλληλα, μπορεί να διασφαλίσει την εύρυθμη και δίκαιη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Με εκτίμηση,

για τo Δ.Σ. του Σ.Α.Κ.Ε.Α.

Ο Πρόεδρος                                Ο Γεν. Γραμματέας

Πουλπούλογλου Νικόλαος      Ναζίρης Ιωάννης

Δείτε επίσης

ΠΕΝΑΦΑ για άνοιγμα Πινάκων Ειδικής Αγωγής: Ανησυχεί για την καθυστέρηση και ζητά να εκδοθεί η Προκήρυξη 

Οργανικά κενά: Πως προκύπτουν στην Δευτεροβάθμια και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply