Ιση μεταχείριση των αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής ζητά ο ΣΑΚΕΑ από το Υπουργείο Παιδείας – Ανακοίνωση του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής.
Ιση μεταχείριση των αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής ζητά ο ΣΑΚΕΑ
Σε περιστατικά που αφορούν σε μεροληπτικές πρακτικές εις βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής αναφέρεται Ανακοίνωση του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ).
Συγκεκριμένα ο Σύλλογος αναφέρει ότι από ορισμένες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αφαιρέθηκε το δικαίωμα επανατοποθέτησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής (Α΄ φάσης προσλήψεων) στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, όπως δόθηκε το αντίστοιχο δικαίωμα στους/στις εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης. Επίσης αναφέρεται σε παρεκκλίσεις από την ειδικότητα των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, με αποτέλεσμα συχνά να αξιοποιούνται από τις διευθύνσεις των σχολείων για επιτηρήσεις ή για αναπληρώσεις κενών, ενώ παρατηρείται πολύ συχνά αναφορά σε χαρακτηρισμούς (πχ. ήρθε η κοπέλα που προσέχει τον Γιώργο) και λεξιλόγιο που δεν προσιδιάζει με την ενταξιακή προοπτική που φαίνεται να υιοθετεί η εκπαιδευτική πολιτική της χώρας.
Τέλος ο ΣΑΚΕΑ ζητά την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και των Συντονιστών Εκπαίδευσης, στην προσπάθεια αρχικά να αναγνωριστούν και εν συνεχεία να αντιμετωπιστούν τα περιστατικά άνισης μεταχείρισης εις βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.
Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΣΑΚΕΑ
ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ο σύλλογος μας τη φετινή χρονιά δέχεται πολλές διαμαρτυρίες συναδέλφων/συναδελφισσών σχετικά με περιστατικά που αφορούν σε μεροληπτικές πρακτικές εις βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Πιο συγκεκριμένα, από ορισμένες διευθύνσεις εκπαίδευσης αφαιρέθηκε το δικαίωμα επανατοποθέτησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής (Α΄ φάσης προσλήψεων) στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, όπως δόθηκε το αντίστοιχο δικαίωμα στους/στις εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης.
Επιπλέον, παρατηρούνται παρεκκλίσεις από την ειδικότητα των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, με αποτέλεσμα συχνά να αξιοποιούνται από τις διευθύνσεις των σχολείων για επιτηρήσεις ή για αναπληρώσεις κενών. Τέλος, πολύ συχνή είναι η αναφορά σε χαρακτηρισμούς (πχ. ήρθε η κοπέλα που προσέχει τον Γιώργο) και λεξιλόγιο που δεν προσιδιάζει με την ενταξιακή προοπτική που φαίνεται να υιοθετεί η εκπαιδευτική πολιτική της χώρας.
Είναι πολύ σημαντικό, ειδικά οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι Διευθυντές/Διευθύντριες να αντιμετωπίζουν τους/τις εκπαιδευτικούς ως ενιαία κατηγορία, χωρίς διακρίσεις και μεροληψίες, ειδικά σε βάρος συμβασιούχων λειτουργών του δημοσίου. Το ζήτημα αφορά σε όλη την κοινότητα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και άπτεται των ίσων ευκαιριών στα εργασιακά δικαιώματα.
Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής δεν είναι «δεύτερης κατηγορίας εκπαιδευτικοί» και αυτό χρειάζεται να γίνει ΑΜΕΣΑ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, ο ΣΑΚΕΑ ζητά την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και των Συντονιστών Εκπαίδευσης, στην προσπάθεια αρχικά να αναγνωριστούν και εν συνεχεία να αντιμετωπιστούν τα περιστατικά άνισης μεταχείρισης εις βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Θεωρούμε ιδιαίτερα κρίσιμη τη συμβολή των φορέων χάραξης πολιτικής στη θωράκιση των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, η οποία, παράλληλα, μπορεί να διασφαλίσει την εύρυθμη και δίκαιη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Με εκτίμηση,
για τo Δ.Σ. του Σ.Α.Κ.Ε.Α.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Πουλπούλογλου Νικόλαος Ναζίρης Ιωάννης
Δείτε επίσης
Οργανικά κενά: Πως προκύπτουν στην Δευτεροβάθμια και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/isi-metaxeirisi-ton-anapliroton-kathigiton-eidikis-agogis-zita-o-sakea-apo-to-ypourgeio-paideias-zita-o-sakea/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.