Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κάλεσμα φορέων Κοινωνικών Επιστημών: Από την ΠΕΕΚΕ για το νομοσχέδιο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Κάλεσμα φορέων Κοινωνικών Επιστημών: Από την Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕΕΚΕ), για κοινή δράση αναφορικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

Κάλεσμα φορέων Κοινωνικών Επιστημών

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
(Π.Ε.Ε.Κ.Ε.)
Επικοινωνία: peekepe78@gmail.com

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

(Κάλεσμα για κοινή δράση όλων των φορέων Κοινωνικών Επιστημών)

Αθήνα, 28-4-2020
1. Εν μέσω πανδημίας, καταστάσεως έκτακτης ανάγκης και περιοριστικών μέτρων,
με κλειστά τα σχολεία και σε συνθήκες που αντικειμενικά περιορίζουν τη δυνατότητα τέλεσης του δικαιώματος του συνέρχεσθαι και “συνδικαλίζεσθαι”, από την πλευρά των ΣΥΛΛΟΓΩΝ και των ΕΛΜΕ, το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία και το μέλλον της, με σκοπό να ψηφιστεί άμεσα.
Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, γονείς μαθητές.
Ενδεικτικά:
– Προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο ,
– δημιουργεί νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν
– εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ
– κλείνει τον δρόμο για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στα ΕΠΑΛ
– επανέρχεται η αναγραφή της “διαγωγής”
– δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό(ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κοινωνιολόγοι, κοινωνικοί Επιστήμονες)
– οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση
– τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές δεν άρει την αντιεπιστημονική διάταξη για τους ΠΕ78 με σχετική τροπολογία (Ν.3794/2009 Αρ.39)
– επαναφέρει την τιμωρητική αξιολόγηση
– τροποποιεί τις κατευθύνσεις και τα μαθήματα με αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό τρόπο
2. Για το μάθημα της Κοινωνιολογίας και τους εκπαιδευτικούς ΠΕ78
Η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας αντικαθιστά το μάθημα της Κοινωνιολογίας με τα Λατινικά στην κατεύθυνση Ανθρωπιστικών – Κοινωνικών Επιστημών, την οποία μάλιστα καταργεί!
Στην σημερινή κοινωνία η επίθεση κατά της κοινωνιολογίας και των κοινωνικών επιστημών βάλλει ευθέως εναντίον των θεμελίων της παιδείας, του πολιτισμού και της συνείδησης.
Αποσκοπεί στην υπονόμευση της ίδιας της δυνατότητας των νέων για επιστημονική ορθολογική διερεύνηση του ανθρώπου και της κοινωνίας, άρα και στην αποτροπή της ικανότητας συνειδητής συγκρότησης υποκειμένων της γνώσης και του πράττειν μετά λόγου γνώσεως στο κοινωνικό γίγνεσθαι.
Αποσκοπεί στην αναπαραγωγή παθητικών, χειραγωγήσιμων και άβουλων πειθήνιων όντων και όχι ενεργών πολιτών.
Δεν βάλλουμε εναντίον των Λατινικών και κάθε άλλου μαθήματος.
Θεωρούμε ότι κάθε επιστήμη και κάθε ειδικότητα έχει θέση στην εκπαίδευση με παιδαγωγικό και επιστημονικό τρόπο.
Παιδαγωγικά και επιστημονικά σε μια κατεύθυνση που το 75% των τμημάτων είναι Κοινωνικών Επιστημών, η Κοινωνιολογία είναι αυτονόητο να κατέχει θέση εξεταζόμενου μαθήματος. Αυτό άλλωστε ζητάνε και Πανεπιστημιακά τμήματα με ανακοινώσεις τους.
Όμως προκαλεί η αφαίρεση του μαθήματος και τους εκπαιδευτικούς ΠΕ 78 στην Ιδιωτική εκπαίδευση. Το υπουργείο γνωρίζει ότι το μονό μάθημα που μπορούν να διδάξουν είναι η κοινωνιολογία. Εν μέσω πανδημίας η κυβέρνηση τους φέρνει το χαρτί της απόλυσης στο σπίτι.
3. Για τις κοινωνικές επιστήμες στην εκπαίδευση:
Τόσο η ΠΕΕΚΕ όσο και άλλοι φορείς – σύλλογοι Κοινωνικών Επιστημών, έχουμε επεξεργασμένες προτάσεις, για την ισόρροπη ανάπτυξη των Κοινωνικών Επιστημών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο. Σε συνθήκες δημοκρατικού διαλόγου, είμαστε στην διάθεση του Υπουργείου να τις συζητήσουμε.
Η ΠΕΕΚΕ συμμετέχει σε όλες τις δράσεις, διαμαρτυρίες κατά του αντι-εκπαιδευτικού νομοσχεδίου.
ΖΗΤΑ:
1. Την απόσυρση του νομοσχεδίου
2. Την παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα
3. Μαζικούς διορισμούς σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης–καμία απόλυση συναδέλφου στην Ιδιωτική Εκπαίδευση.
Η Διοικούσα Επιτροπή της Π.Ε.Ε.Κ.Ε.

 Δείτε

Διαβούλευση νομοσχεδίου “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις” έως Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

Δείτε σχετικά

Ανακοίνωση-Καταγγελία ΟΛΜΕ: Βαθύτατα αντιδημοκρατική ενέργεια η κατάθεση του νομοσχεδίου
ΔΟΕ για νομοσχέδιο: Οι “διαρροές” ήταν τελικά επίσημη ενημέρωση
ΟΛΤΕΕ για νομοσχέδιο: Ψαλίδι στα ΕΠΑΛ – Να αποσυρθεί
ΠΕΚΑΠ: Το σχέδιο νόμου χαρακτηρίζεται από ασάφεια και θεωρείται κατώτερο των περιστάσεων
ΕΡΑ για νομοσχέδιο: Εν μέσω πανδημίας φέρνουν νομοσχέδιο που χτυπά τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση
Για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας: Σημείο 1ο: άκαιρο
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση