Τετάρτη, 14 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κάλυψη κενών σε Ειδική Αγωγή-Παράλληλη Στήριξη και Τμήματα Ενταξης ζητείται με Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κάλυψη κενών σε Ειδική Αγωγή-Παράλληλη Στήριξη και Τμήματα Ενταξης ζητείται με Ερώτηση στη Βουλή της Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κας Σοφία Ασημακοπούλου.

Κάλυψη κενών σε Ειδική Αγωγή-Παράλληλη Στήριξη και Τμήματα Ενταξης

Την κάλυψη κενών εκπαιδευτικών και ΕΒΠ σε ΕΑΕ, Παράλληλη Στήριξη και Τμήματα Ένταξης ζητά με Ερώτησή της στη Βουλή, η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 2/10/2023

Της: ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ Βουλευτού Β’ Πειραιώς

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Κάλυψη κενών εκπαιδευτικών και Ε.Β.Π. σε Ε.Α.Ε., Παράλληλη Στήριξη και Τμήματα Ένταξης»

Κύριε Υπουργέ,

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) με αφορμή τις δεκάδες επιστολές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δέχτηκε το τελευταίο τριήμερο, σχετικά με τις έντονες και απόλυτα δικαιολογημένες διαμαρτυρίες γονέων και κηδεμόνων μαθητών και μαθητριών με αναπηρία ή/και με χρόνια πάθηση, που αφορούν στις τεράστιες ελλείψεις που παρατηρούνται σε εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, Παράλληλης Στήριξης, αναφέρει τα εξής:

«Για μία ακόμη σχολική χρονιά, εκατοντάδες μαθητές/τριες με αναπηρία, λόγω των ελλείψεων που παρατηρούνται σε εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, Παράλληλης Στήριξης, Τμημάτων Ένταξης και σε ΕΒΠ για την κάλυψη των αναγκών τους, στερούνται το δικαίωμά τους σε ένα σύστημα που θα έπρεπε να είναι κατ’ ουσία και εν τοις πράγμασι συνεκπαίδευσης και συμπεριληπτικό, με απώτερο στόχο τη διαμόρφωση μιας συμμετοχικής κοινωνίας που αποδέχεται τη διαφορετικότητα και σέβεται τα ατομικά δικαιώματα όλων των μελών της. Οι ελλείψεις ή καθυστερήσεις στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικού και λοιπού βοηθητικού προσωπικού, καθώς και σχολικών νοσηλευτών, οδηγούν σε διακρίσεις για τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία, λόγω της ετεροχρονισμένης έναρξης της φοίτησής τους έναντι των συνομήλικών τους ή/και της αδυναμίας κάλυψης του συνόλου των σχολικών δραστηριοτήτων από το προσωπικό που τοποθετείται στις εκπαιδευτικές μονάδες που φοιτούν. Η μη αντιμετώπιση και επίλυση αυτών των προβλημάτων, έχουν ως αποτέλεσμα τη μη παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης των μαθητών και μαθητριών, η οποία πρέπει να τους διασφαλίζεται χωρίς αποκλεισμούς από την πολιτεία και τους πολιτειακούς θεσμούς, όπως επιτάσσουν η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και το Σύνταγμα της χώρας».

Επίσης, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο μια/ένας εκπαιδευτικός να έχει υπό την επίβλεψή της/του περισσότερους από 3 ή/και 4 μαθητές, ενίοτε, μάλιστα, σε διαφορετικά σχολεία και ίσως και σε διαφορετικές περιοχές. Υπάρχουν, δε, και ακραίες περιπτώσεις, όπως μιας εκπαιδευτικού στα Χανιά, που «τρέχει» για εννιά μαθητές σε δύο διαφορετικά σχολεία. Προφανώς, δεν μπορεί κάποιος να πιστεύει ότι υπό τέτοιες συνθήκες παρέχεται ποιοτική εκπαίδευση.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πώς σκοπεύετε να παρέμβετε, ώστε να επιλυθούν τα ανωτέρω προβλήματα, προκειμένου να επιτευχθεί η απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητριών και μαθητών με ελαφρά αναπηρία ή και με χρόνια πάθηση στην γενική εκπαίδευση, υπό συνθήκες ασφάλειας και αξιοπρέπειας, χωρίς εμπόδια και αποκλεισμούς, όπως πρέπει να διασφαλίζεται σε ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο;

2. Θα καλύψετε στην Β΄ φάση των προσλήψεων όλα τα κενά εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης, ώστε όλοι οι μαθητές με ελαφρά αναπηρία ή και με χρόνια πάθηση να έχουν την ποιοτική υποστήριξη στην προσπάθειά τους να αποκομίσουν όλα ανεξαιρέτως τα οφέλη από την εκπαίδευση, τα οποία με βάση το νόμο δικαιούνται;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Δείτε επίσης

Εκκαθαρισμένοι πίνακες Β Φάσης: 1ΓΕ,2ΓΕ/2023-1ΕΑ,2ΕΑ,3ΕΑ,4ΕΑ,5ΕΑ/2022-1ΓΤ,1ΓΔ/2020-ΠΕ79.01,ΤΕ16 (Οργανα) 

 Μειώσεις σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια και εκπτώσεις σε αεροπορικά για αναπληρωτές Β Φάσης

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply