Πέμπτη, 7 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κανονισμός λειτουργίας ΚΕΠΑ 2022: Διαδικασία αξιολόγησης | ΦΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κανονισμός λειτουργίας ΚΕΠΑ 2022: Αποστολή και έργο του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) – Διαδικασίες αξιολόγησης – Συγκρότηση επιτροπών.

Κανονισμός λειτουργίας ΚΕΠΑ 2022

Στο ΦΕΚ-4830 Β/13-9-22, δημοσιεύθηκε η υπ. αριθ. Απόφαση 83779/22 του ΥΠΕΚΥΠ με τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ).

Δείτε το ΦΕΚ-4830 Β/13-9-22

Στη Διεύθυνση Ιατρικής Αξιολόγησης του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) λειτουργεί το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), το οποίο αποτελεί αποκεντρωμένη υπηρεσία του e-Ε.Φ.Κ.Α.

Στο ΚΕ.Π.Α. λειτουργούν Υγειονομικές Επιτροπές (Υ.Ε.), οι οποίες στελεχώνονται από ιατρούς του Ειδικού Σώματος Ιατρών (Ε.Σ.Ι.) ΚΕ.Π.Α. και διακρίνονται σε Πρωτοβάθμιες (Α’Υ.Ε.) και Δευτεροβάθμιες (Β’Υ.Ε.), καθώς και Επιτροπή Δειγματοληπτικού Ελέγχου (Ε.Δ.Ε.) όλων των γνωματεύσεων.

Σκοπός του ΚΕ.Π.Α. είναι η εξασφάλιση ενιαίας υγειονομικής κρίσης αναπηρίας για τα πρόσωπα που αιτούνται την αξιολόγησή τους από τις Υ.Ε. του ΚΕ.Π.Α. και η πιστοποίηση της αναπηρίας προς απόδειξη αυτής ενώπιον κάθε Αρχής και ενδιαφερόμενου.

Τα περιεχόμενα του ΦΕΚ

ΜΕΡΟΣ Α: ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΕΡΓΟ ΚΕ.Π.Α.
Άρθρο 1 – Το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.)
Άρθρο 2 – Σκοπός και Έργο του ΚΕ.Π.Α.
Άρθρο 3 – Γενικές Αρχές Προσβασιμότητας
Άρθρο 4 – Ορισμοί

ΜΕΡΟΣ Β: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Άρθρο 5 – Είδη Διαδικασιών εντός του ΚΕ.ΠΑ.
Άρθρο 6 – Αρχική Αξιολόγηση
Άρθρο 7 – Αξιολόγηση για Παράταση Πιστοποίησης
Άρθρο 8 – Αξιολόγηση για Επιδείνωση Υπάρχουσας ή Προσθήκη Νέας Πάθησης
Άρθρο 9 – Αξιολόγηση για Αναθεώρηση Ισχύουσας Πιστοποίησης
Άρθρο 10 – Διαδικασία επανελέγχου ισχύουσας Πιστοποίησης
Άρθρο 11 – Προσφυγή κατά πρωτοβάθμιας Πιστοποίησης
Άρθρο 12 – Προθεσμίες και Λόγοι Απόρριψης της Αίτησης

ΜΕΡΟΣ Γ: ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ
Άρθρο 13 – Ιατρικός Εισηγητικός Φάκελος

ΜΕΡΟΣ Δ: ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
Άρθρο 14 – Κριτήρια Συγκρότησης και Προγραμματισμού Συνεδριάσεων Υγειονομικών Επιτροπών
Άρθρο 15 – Ειδικότητες Υγειονομικών Επιτροπών

Άρθρο 16 – Συγκρότηση Υγειονομικών Επιτροπών
Άρθρο 17 – Κωλύματα Συμμετοχής
Άρθρο 18 – Ειδικότερα Θέματα Συγκρότησης και Αποζημίωσης Υγειονομικών Επιτροπών
Άρθρο 19 – Συνεδρίαση με Φυσική Παρουσία Αξιολογούμενου
Άρθρο 20 – Συνεδρίαση χωρίς Φυσική Παρουσία Αξιολογούμενου

ΜΕΡΟΣ Ε: ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Άρθρο 21 – Συνεδρίαση Υγειονομικών Επιτροπών
Άρθρο 22 – Κανόνες κατά τη Συνεδρίαση
Άρθρο 23 – Ενέργειες κατά τη Διεξαγωγή ή Ολοκλήρωση Συνεδρίασης και έκδοση Γνωμάτευσης

ΜΕΡΟΣ ΣΤ: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
Άρθρο 24 – Γνωμάτευση Αναπηρίας
Άρθρο 25 – Γνωστοποίηση Αποτελέσματος Πιστοποίησης Αναπηρίας (Γ.Α.Π.Α.)
Άρθρο 26 – Υπολογισμός ποσοστού αναπηρίας

ΜΕΡΟΣ Ζ: ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 27 – Διοικητικός Φάκελος Αξιολόγησης
Άρθρο 28 – Αυτεπάγγελτη Αναζήτηση Διοικητικών Δικαιολογητικών
Άρθρο 29 – Παραπομπή στην Επιτροπή Δειγματοληπτικού Ελέγχου
Άρθρο 30 – Μεταβατικές διατάξεις
Άρθρο 31 – Καταργούμενες διατάξεις
Άρθρο 32 – Τελικές διατάξεις

Δείτε επίσης

Οδηγίες αίτησης ΚΕΠΑ μέσω της Εθνικής Πύλης Αναπηρίας 

Αναρρωτική άδεια ειδικού σκοπού λόγω νόσησης με covid-19: 79η Εγκύκλιος ΥΠ.ΕΣ. 

Πρωτόκολλο κορονοϊού 2022-23 για σχολεία και δομές εκπαίδευσης | ΦΕΚ 

Πότε θα λήξουν τα μαθήματα το 2023-Το Πρόγραμμα εξετάσεων όπως ανακοινώθηκε από το ΥΠΑΙΘ 

Υγειονομικοί έλεγχοι σχολείων-βρεφονηπιακών-παιδικών σταθμών-Ειδικότερα μέτρα covid 

Εγκύκλιος: Ωράριο-υπερωριακή διδασκαλία εκπαιδευτικών Α/θμιας-Β/θμιας-Μείωση ωραρίου με τα χρόνια υπηρεσίας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση