Κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε το ερανιστικό νομοσχέδιο στη Βουλή – Τι δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης.
Κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε το ερανιστικό νομοσχέδιο
Κατά πλειοψηφία – υπέρ ψήφισαν οι Βουλευτές της Ν.Δ και κατά οι Βουλευτές όλων των άλλων κομμάτων – ψηφίστηκε εχθές Παρασκευή 26 Ιουλίου 2024 στη Βουλή, το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού».
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ποικίλες ρυθμίσεις μεταξύ των οποίων και οι παρακάτω:
Άρθρο 3 – Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη – Ψηφιακό Φροντιστήριο – Προσθήκη άρθρου 26Α στον ν. 4368/2016
Άρθρο 4 – Επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση – Προσθήκη άρθρου 26Β στον ν. 4368/2016
Άρθρο 5 – Αυτόνομες Τάξεις σε απομακρυσμένες – ορεινές περιοχές – προσθήκη παρ. 4Α, 4Β και 4Γ στο άρθρο 5 του ν. 1566/1985
Άρθρο 6 – Συνδρομή των αποδεκτών αναφορών της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού από Ειδικούς Συμβούλους – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 8 ν. 5029/2023
Άρθρο 7 – Εκστρατείες ενημέρωσης για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας – Δράσεις για τη διαχείριση των αναφορών στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα – Προσθήκη περ. στ) στο άρθρο 3 του ν. 5029/2023
Άρθρο 10 – Παιδαγωγική ευθύνη Συμβούλων Εκπαίδευσης – Τροποποίηση περ. δ) παρ. 4 άρθρου 10 ν. 4823/2021
Άρθρο 11 – Θητεία στελεχών εκπαίδευσης – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 42 ν. 4823/2021
Άρθρο 12 – Επιτροπές αποτίμησης του συγγραφικού και ερευνητικού έργου των υποψήφιων στελεχών της εκπαίδευσης – Τροποποίηση άρθρου 36 ν. 4823/2021
Άρθρο 15 – Αποτίμηση των κριτηρίων επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 33 ν. 4823/2021
Άρθρο 16 – Πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία – Αντικατάσταση παρ. 21 άρθρου 19 ν. 4692/2020
Άρθρο 17 – Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 62 ν. 4589/2019 – ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Άρθρο 18 – Μετάθεση εκπαιδευτικών με ποσοστό αναπηρίας άνω του ογδόντα τοις εκατό – Προσθήκη υποπαρ. 11 στην παρ. Β του άρθρου 16 ν. 1566/1985 – ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Άρθρο 19 – Επιλογή Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 31 ν. 4823/2021 – ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Άρθρο 45 – Κατ’ οίκον διδασκαλία ή διδασκαλία σε νοσηλευτικά ιδρύματα μαθητών που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 6 ν. 3699/2008
Άρθρο 71 – Μητρώο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών – Προσθήκη άρθρου 13Α στον ν. 3966/2011
Ψηφίστηκε το ερανιστικό νομοσχέδιο
Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού δήλωσε σχετικά:
“Ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές του Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού».
Το Ψηφιακό Φροντιστήριο θα ενδυναμώσει την εκπαιδευτική διαδικασία σε όλες τις τάξεις. Ειδικά για τη Γ΄ Λυκείου θα υπάρχει ζωντανή και δωρεάν διδασκαλία για όλα τα μαθήματα τα οποία εξετάζονται πανελλαδικώς, με στόχο να αφαιρεθεί ένα σημαντικό βάρος για κάθε οικογένεια.
Ενισχύουμε τον επαγγελματικό προσανατολισμό εισάγοντας στο Λύκειο ερωτηματολόγιο και δωρεάν ατομική διαδικτυακή συνεδρία από σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού, με στόχο οι μαθητές να ανακαλύψουν τις επαγγελματικές προοπτικές που τους ταιριάζουν. Με τις αυτόνομες τάξεις, από τη νέα χρονιά, περιοχές της χώρας μας όπως η Γαύδος θα διαθέτουν τρεις εκπαιδευτικούς με φυσική παρουσία με την προσθήκη ψηφιακού μαθήματος, ώστε τα παιδιά που ζουν εκεί να έχουν καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης.
Αυτές είναι μόνο οι κυριότερες από τις τομές που καθιερώνονται με τον νέο νόμο. Θα συνεχίσουμε την αναβάθμιση κάθε βαθμίδας και κάθε πτυχής της εκπαιδευτικής καθημερινότητας, έχοντας πάντα στο επίκεντρο της στρατηγικής μας τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας”.
Δείτε σχετικά
Νομοσχέδιο χωρίς όραμα το ερανιστικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με την ΠΕΚ
Δείτε επίσης
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/kata-pleiopsifia-psifistike-to-eranistiko-nomoshedio-sti-vouli-ti-dilose-o-ypourgos-paideias/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.