“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Καταγγελία ΔΟΕ για το Ειδικό Νηπιαγωγείο Σύρου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Καταγγελία ΔΟΕ για το Ειδικό Νηπιαγωγείο Σύρου: Aπουσιάζει η προσβασιμότητα, ο ισόγειος χώρος, οι ράμπες, η τουαλέτα ΑμεΑ, χώροι για θεραπείες, ειδικό εκπαιδευτικό υλικό και εξοπλισμός.

Καταγγελία ΔΟΕ

Σε καταγγελία προέβη η ΔΟΕ  αναφορικά με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε σχέση με τη λειτουργία του Ειδικού Νηπιαγωγείου Σύρου.

Συγκεκριμένα

Συγκεκριμένα η Ομοσπονδία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καταγγέλλει το Δήμο, τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, την Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης και το Υπουργείο Παιδείας) που “με σειρά παραλείψεων και κακών χειρισμών ευθύνονται  για τον μορφωτικό και εκπαιδευτικό αποκλεισμό παιδιών με Ειδικές ανάγκες”.

Κανένας σχεδιασμός

Σύμφωνα με την Ανακοίνωση της ΔΟΕ, δεν έχει γίνει κανένας σχεδιασμός για τις κτηριακές υποδομές που απαιτούνται ώστε η Σ.Μ.Ε.Α.Ε. να ανταποκρίνεται, στοιχειωδώς στις ανάγκες των μαθητών, καθότι απουσιάζει η προσβασιμότητα, ο ισόγειος χώρος, οι ράμπες, η τουαλέτα ΑμεΑ, χώροι για θεραπείες, ειδικό εκπαιδευτικό υλικό και εξοπλισμός.

Λύση ζητά η ΔΟΕ

Για την αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών η ΔΟΕ απαιτεί την άμεση εξεύρεσης μόνιμης λύσης στέγασης του Ειδικού Νηπιαγωγείου Σύρου.

Δείτε αναλυτικά την Ανακοίνωση της ΔΟΕ

Θέμα : «Λειτουργία» Ειδικού Νηπιαγωγείου Σύρου

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. λαμβάνοντας υπόψη τις καταγγελίες του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σύρου για την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε σχέση με τη λειτουργία του  Ειδικού Νηπιαγωγείου Σύρου,  από τις οποίες (και τα γεγονότα που καταγγέλλονται) γίνεται σαφές ότι έχουν διαμορφωθεί συνθήκες μορφωτικού και εκπαιδευτικού αποκλεισμού για παιδιά με ειδικές ανάγκες,

καταγγέλλει όλους αυτούς (Δήμος, Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης, Υπουργείο Παιδείας) που με σειρά παραλείψεων και κακών χειρισμών ευθύνονται για την κατάσταση που επικρατεί και για την οποία δεν διαφαίνεται  επεξεργασμένη, από την πολιτεία, λύση.

Η λειτουργία του Ειδικού νηπιαγωγείου Σύρου, που θα έπρεπε να εξυπηρετεί μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες,  είναι στον αέρα και αποτελεί  μια δημόσια δομή ειδικής αγωγής φάντασμα.

Παρά την αναγκαιότητα της λειτουργίας του Ειδικού νηπιαγωγείου, αυτή, με απόφαση της τέως Διευθύντριας  Εκπαίδευσης και νυν Περιφερειακής Διευθύντριας ανεστάλη  την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Φέτος, αν και κρίνεται αναγκαία  η επαναλειτουργία του, δεν έχει γίνει κανένας σχεδιασμός για τις κτηριακές υποδομές που απαιτούνται (ακόμα και ο χώρος στέγασης είναι στην πραγματικότητα ζητούμενο και οι «λύσεις» είναι προσωρινές) ώστε η Σ.Μ.Ε.Α.Ε. να ανταποκρίνεται, στοιχειωδώς, στις ανάγκες των μαθητών. Προσβασιμότητα, ισόγειος χώρος, ράμπες, τουαλέτα ΑμεΑ, χώροι για θεραπείες, ειδικό εκπαιδευτικό υλικό και εξοπλισμός, παραμένουν ζητούμενο.

Οι πομπώδεις ανακοινώσεις και το λεκτικό ενδιαφέρον για την Ειδική Αγωγή και τις ανάγκες των μαθητών,  πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και δημοτικών αρχών, είναι σαφές πως δεν επιλύουν κανένα απολύτως πρόβλημα.

Στην πράξη, τα παιδιά, που υποτίθεται ότι βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, βιώνουν τον μορφωτικό αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση.

Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση αποδεικνύει περίτρανα αυτό που η Διδασκαλική Ομοσπονδία έχει αναδείξει ως κυρίαρχο πρόβλημα.

Την συστηματική και διαχρονική υποβάθμιση, από την πολιτεία με το πρόσχημα των μνημονιακών δεσμεύσεων, της δημόσιας εκπαίδευσης, με την πολιτική των περικοπών όλων των δαπανών που είναι απαραίτητες ώστε η δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στο μορφωτικό και κοινωνικό ρόλο της .

Αμεση εξεύρεση λύσης

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απαιτεί την άμεση εξεύρεσης μόνιμης λύσης στέγασης του Ειδικού νηπιαγωγείου Σύρου. Οι «προσωρινές» λύσεις που υιοθετούνται δημιουργούν  κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών και οδηγούν σε αποκλεισμό πολλών από αυτούς.

Το Ειδικό νηπιαγωγείο Σύρου πρέπει να λειτουργήσει με κτηριακές  υποδομές και εκπαιδευτικές συνθήκες που θα ανταποκρίνονται στις μαθησιακές  ανάγκες και θα διαφυλάσσουν την ασφάλεια των μαθητών μας.

_________________

Δείτε

Ράμπες ΑμεΑ, WC για ΑμεΑ στα σχολεία και μέτρα Πυροπροστασίας ανακοίνωσε το Υπουργείο Εσωτερικών

Eλλειψη προσβασιμότητας στις ιστοσελίδες του δημοσίου

Υγειονομικοί έλεγχοι στα σχολεία | Εγκύκλιος

Βιντεοεπιτήρηση στα σχολεία: Δεν επιτρέπεται – Οι Δήμοι αρμόδιοι για την επιτήρηση του χώρου

_________________

Δείτε επίσης

Πανεπιστήμιο Κύπρου: Μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα σπουδών για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος

ΕΠΕΚΕ ΣΥΡΙΖΑ: Η Εκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση στην Ελλάδα

Στήριξη ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό: Τοποθέτηση στη Βουλή Μ. Τζούφη

ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: Υποβαθμισμένο και αυταρχικό το Πανεπιστήμιο της Ν.Δ

Συνάντηση ΑΣΕΠ – ΣΥΡΙΖΑ: Εντός του 2019 οι Πίνακες για διορισμούς στην Ειδική Αγωγή

ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ – Υφυπουργός Παιδείας: Συνάντηση για κενά, διορισμούς, μεταφορές

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση