Δευτέρα, 21 Απριλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Καταγγελίες για τις ηλεκτρονικές εγγραφές σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Καταγγελίες για τις ηλεκτρονικές εγγραφές σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία – Ερώτηση από την Βουλευτή κας Κυριακή Μάλαμα στη Βουλή.

Καταγγελίες για τις ηλεκτρονικές εγγραφές σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά

Με κοινοβουλευτική Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η ανεξάρτητη Βουλευτής Χαλκιδικής κα Κυριακή Μάλαμα, μέλος του Κινήματος Δημοκρατίας, αναδεικνύει σοβαρές δυσλειτουργίες και κοινωνικά ευαίσθητα ζητήματα που έχουν προκύψει με την εφαρμογή της νέας ηλεκτρονικής διαδικασίας εγγραφών στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας.

Παρότι η εισαγωγή ψηφιακών εργαλείων θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση της γραφειοκρατίας για γονείς και εκπαιδευτικούς, η πλατφόρμα που τέθηκε σε λειτουργία από τις 6 Μαρτίου συνοδεύεται από πληθώρα καταγγελιών, μεταξύ των οποίων:

  • Αυτόματες μετακινήσεις μαθητών από το σχολείο της περιοχής τους σε άλλα σχολεία, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση των οικογενειών.
  • Αδυναμία εγγραφής παιδιών των οποίων οι γονείς βρίσκονται σε διαδικασία έκδοσης νομιμοποιητικών εγγράφων διαμονής.
  • Εξαναγκαστική συγκρότηση τμημάτων των 25 παιδιών, με αποτέλεσμα τη διάσπαση του μαθητικού πληθυσμού και τη μετακίνηση παιδιών σε σχολικά περιβάλλοντα άγνωστα και μη οικεία.

Η Κυριακή Μάλαμα επισημαίνει πως η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή δεν μπορεί να αγνοεί τις ιδιαιτερότητες της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, ούτε να λειτουργεί εις βάρος της παιδαγωγικής σταθερότητας και της κοινωνικής συνοχής.

Με βάση τα παραπάνω, ζητά από την Υπουργό να απαντήσει:

  • Αν πράγματι υπάρχουν περιπτώσεις αυτόματης εγγραφής μαθητών σε σχολεία εκτός της περιοχής τους, λόγω υπεραριθμιών.
  • Αν έχουν προβλεφθεί εναλλακτικές διαδικασίες για την εγγραφή παιδιών με γονείς που δεν διαθέτουν νόμιμα έγγραφα παραμονής.
  • Αν υπάρχουν στατιστικά δεδομένα συγχωνεύσεων τμημάτων και μετακινήσεων μαθητών στην Α’ Δημοτικού και στο Νηπιαγωγείο, ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Η Κυριακή Μάλαμα τονίζει πως η ηλεκτρονική εγγραφή δεν μπορεί να λειτουργεί ως μηχανισμός εξοικονόμησης πόρων, με κόστος για τα μορφωτικά και κοινωνικά δικαιώματα των παιδιών, και καλεί το Υπουργείο να δώσει άμεσα απαντήσεις και να λάβει διορθωτικά μέτρα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κυρία Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: Θα επιλυθούν σοβαρά προβλήματα του συστήματος ηλεκτρονικής εγγραφής μαθητών σε δημοτικά και νηπιαγωγεία;

Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε φέτος στην έκδοση εγκυκλίου εγγραφών για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία, εισάγοντας την υποχρέωση ηλεκτρονικής εγγραφής από τους γονείς. Η διαδικασία αυτή, όμως, η οποία μειώνει την γραφειοκρατία για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και την επεξεργασία ευαίσθητων πτυχών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συγκεκριμένα,

Από τις 6 Μαρτίου που τέθηκε σε λειτουργία η πλατφόρμα, συσσωρεύονται σοβαρές καταγγελίες για:

  • Αυτόματη μετακίνηση εγγεγραμμένων μαθητών από το σχολείο της περιοχής τους σε άλλα σχολεία.
  • Αδυναμία εγγραφής τέκνων γονέων που έχουν σε εκκρεμότητα διαδικασίες έκδοσης νομιμοποιητικών εγγράφων για την παραμονή τους στη χώρα.
  • Αναγκαστική συγκρότηση τμημάτων με 25 παιδιά, ακόμα και όταν αυτό προϋποθέτει τη διάσπαση μαθητικού πληθυσμού και τη μετακίνηση παιδιών σε άγνωστο γι΄αυτά  σχολικό περιβάλλον.

Επειδή η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή για τις διαδικασίες εγγραφής παιδιών στα δημοτικά και νηπιαγωγεία της χώρας θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις επιμέρους ιδιαίτερες εκπαιδευτικές συνθήκες.

Ερωτάται η κυρία Υπουργός:

Υπάρχουν περιπτώσεις αυτόματης εγγραφής μαθητών σε άλλα σχολεία, λόγω υπεραριθμιών;

Υπάρχουν διαδικασίες μέριμνας για την εγγραφή παιδιών των οποίων οι γονείς δεν διαθέτουν επικαιροποιημένα έγγραφα διαμονής στη χώρα;

Υπάρχουν στατιστικά δεδομένα συγχωνεύσεων τμημάτων και μετακινήσεων μαθητών για την Α’ Δημοτικού και για το Νηπιαγωγείο ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης;

Η ερωτούσα βουλευτής

Μάλαμα Κυριακή

Δείτε επίσης

ΕΝΕΕΓΥΛ Αγίου Δημητρίου: Επείγουσα ανάγκη δροµολόγησης σχολικού λεωφορείου για τη µεταφορά µαθητών 

Πειθαρχικές διαδικασίες για τον Πρύτανη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ζητούνται με Ερώτηση στη Βουλή 

Αναπληρωτές 2024-25: Αναζητούνται 1.102 Δάσκαλοι, 968 για ΕΑΕ-Καταιγισμός Τοπικών Προσκλήσεων

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply