Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κατανομή στην ειδική αγωγή: Το 70% των κενών B/θμιας και το 100% των εκπ/κών του κύριου πίνακα ζητά ο ΣΑΚΕΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κατανομή στην ειδική αγωγή: Tο 70% των κενών B/θμιας και το 100% των εκπαιδευτικών του κύριου πίνακα ζητά ο ΣΑΚΕΑ με επιστολή στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. 

Κατανομή στην ειδική αγωγή

Με επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ) καταθέτει αίτημα για δίκαιη κατανομή στους επικείμενους νέους διορισμούς στην εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα ο ΣΑΚΕΑ με αφορμή διαρροές σε ιστοσελίδες σύμφωνα με τις οποίες υπάρχει απόκλιση στα ποσοστά διορισμών ανάμεσα στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή, ζητά να δοθούν 727 κενά, που αφορούν περίπου το 70% των οργανικών κενών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Ακολουθεί η επιστολή
Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (Σ.Α.Κ.Ε.Α)

Προς

1. κ. Κεραμέως Νίκη

2. κ. Μακρή Ζέττα

3. κ. Κόπτση Αλέξανδρο

4. Παπαϊωάννου Χαράλαμπο

5. Τμήμα Διορισμών και Προσλήψεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Υπουργείου Παιδείας

Κοινοποίηση: Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού

Θέμα: Αίτημα για δίκαιη κατανομή.

08/07/2022

Αρ.Πρωτ. 200

Γινόμαστε μέτοχοι στην προσπάθεια του Υπουργείου για κάλυψη των οργανικών κενών σε όλες τις βαθμίδες και παρακολουθούμε  με ικανοποίηση την προσπάθεια του Υπουργείου να πραγματοποιούνται με σταθερή συχνότητα διορισμοί εκπαιδευτικών.

Ωστόσο, μας έχουν προβληματίσει έντονα οι διαρροές που εμφανίζονται σε πολλές ιστοσελίδες σχετικά με την οφθαλμοφανή απόκλιση στα ποσοστά διορισμών ανάμεσα στις δύο βαθμίδες (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια) όσον αφορά την ειδική αγωγή.

Συγκεκριμένα, η ειδική δευτεροβάθμιας σύμφωνα με τις προαναφερθείσες διαρροές καλύπτει κατά προσέγγιση το 50% των οργανικών κενών της (Αρ. Πρωτ. 38185/Ε2), ενώ θα μπορούσε να καλύψει υπό τις παρούσες συνθήκες περίπου το 70% των κενών με βάση τον αριθμό των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στους κύριους πίνακες.

Δεδομένου ότι δεν είχε υπάρξει μέριμνα προκειμένου να συμπεριληφθούν τα  ΚΕΔΑΣΥ στους επερχόμενους διορισμούς, από τα 1124 κενά στην δευτεροβάθμια ειδικής αγωγής, θα μπορούσαν να καλυφθούν 727 κενά.

Όμως, το ποσοστό που συζητείται από διάφορες «Κασσάνδρες» αγγίζει τα 550 κενά και αφορά κάλυψη μικρότερη του 49% των κενών, περίπου 165 λιγότερες θέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ. Αντίθετα, στην ειδική αγωγή πρωτοβάθμιας υπάρχουν διαρροές που αναφέρουν ακόμα και 100% κάλυψη των οργανικών κενών.

Δεδομένου ότι υπάρχει αυξητική τάση στους μαθητές στην Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή, όπως επίσης και σε νέες εκπαιδευτικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής (τα προς λειτουργία  ΕΕΕΕΚ,  ΕΝΕΕΓΥΛ και Τ.Ε.) που θα αυξήσουν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, θα θέλαμε να μας γνωστοποιηθεί αν όλες αυτές οι διαρροές έχουν βάση και αν ναι θα εκτιμούσαμε να γνωρίζουμε την συλλογιστική (εάν και εφόσον ισχύουν αυτά τα νούμερα) που υπήρξε για αυτή την μεγάλη διαφοροποίηση στα ποσοστά κάλυψης.

Η Ειδική Αγωγή είναι ενιαία και αφορά μαθητές που εξακολουθούν να έχουν εγγενείς δυσκολίες και σε όλες τις εκπαιδευτικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο, ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ, Λύκειο) οι οποίες αποτελούν μέρος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και «προθάλαμο» για την είσοδό τους στην αυτονομία της ενηλικίωσης και στον επαγγελματικό στίβο. Οι ανάγκες των παιδιών δεν εξαφανίζονται αντίθετα μεγιστοποιούνται στην δευτεροβάθμια με την έλευση της εφηβείας. Στα πλαίσια ενός συμπεριληπτικού κράτους με σεβασμό στην διαφορετικότητα και στις ίσες ευκαιρίες προς όλους.

Θα θέλαμε πριν την δημοσίευση της κατανομής να δοθούν τα 727 κενά, που αφορούν περίπου το 70% των οργανικών κενών στην ΕΑΕ και το 100% με βάση τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στους κύριους οριστικούς πίνακες ΕΑΕ, δηλαδή όσοι εκπαιδευτικοί έχουν τα τυπικά προσόντα για να διεκδικήσουν μόνιμη θέση, προκειμένου οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας να έχουν την εκπαίδευση που τους αξίζει.

Με εκτίμηση,

για τo Δ.Σ. του Σ.Α.Κ.Ε.Α.

ο Πρόεδρος                                            η Γεν. Γραμματέας

Σταματάκος Γεώργιος                        Γαϊτάνη Μαρία

Δείτε σχετικά

Εκτιμήσεις κατανομής μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση εν αναμονή της επίσημης ανακοίνωσης του ΥΠΑΙΘ 

Ανακοίνωση μόνιμων διορισμών από το Υπουργείο Παιδείας: 8.586 σύνολο 

Κόπτσης: Ανακοίνωση κατανομής στις αμέσως προσεχείς ημέρες-Φακελοι ΟΠΣΥΔ-Νεο σύστημα διορισμών 

Δείτε επίσης

Πίνακες ΑΣΕΠ-Ειδική Αγωγή: Εφικτός στόχος μέσα Αυγούστου να έχουμε Προσωρινούς κατά τον Πρόεδρο ΑΣΕΠ 

Κεραμέως-ανακοίνωση κατανομής: Είμαστε πολύ κοντά και εντός χρονοδιαγράμματος-Τι είπε για τους νέους Πίνακες ΕΑΕ 

Ρύθμιση για την παιδαγωγική επάρκεια από το Υπ. Παιδείας-Αλλάζει το καθεστώς απόκτησης 

Το Υπ. Παιδείας συγκρότησε συνεργεία υπερωριακής απασχόλησης για τους διορισμούς εκπ/κών και ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Κόπτσης-κατανομή διορισμών: Η Υπουργός δεν έχει πει ακόμη το τελικό “ok” για κάποιους-Τι είπε για οργανικές θέσεις και ΕΑΕ 

Αποκλεισμός εκπαιδευτικών από τους Πίνακες Ειδικής Αγωγής ΑΣΕΠ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply