Τρίτη, 8 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κατανομή Τμημάτων και μαθητών σε Δημοτικά-Νηπιαγωγεία-ΕΕΕΕΚ-ΕΝΕΕΓΥΛ-Γυμνάσια & Λύκεια ΕΑΕ-Ειδικά Δημοτικά και Νηπιαγωγεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κατανομή Τμημάτων και μαθητών σε Δημοτικά-Νηπιαγωγεία-ΕΕΕΕΚ-ΕΝΕΕΓΥΛ-Γυμνάσια & Λύκεια ΕΑΕ-Ειδικά Δημοτικά σχολεία και Ειδικά Νηπιαγωγεία.

Κατανομή Τμημάτων και μαθητών

Παρατίθενται ακολούθως από το especial.gr οι προβλέψεις σχετικών Εγκυκλίων του ΥΠΑΙΘ αναφορικά με:

Α. Την κατανομή Τμημάτων στα Δημοτικά σχολεία της χώρας

Β. Την κατανομή Τμημάτων στα Νηπιαγωγεία της χώρας

Γ.Την κατανομή μαθητών και τη δημιουργία Τμημάτων στα Γυμνάσια ΕΑΕ–Λύκεια ΕΑΕ, ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ της χώρας

Δ. Την κατανομή μαθητών, τη δημιουργία Τμημάτων και τις αναθέσεις μαθημάτων στα Ειδικά Δημοτικά και Ειδικά Νηπιαγωγεία της χώρας.

Αναλυτικά
Α. Δημοτικά σχολεία

– Κατανομή Τμημάτων

Η οργανικότητα-λειτουργικότητα στα Δημοτικά Σχολεία προβλέπεται στην Φ.3/897/97652/Γ1/25-9- 2006, (Β΄ 1507) Κ.Y.A.

3 Σύμφωνα με το άρθρο 7, παρ. 2, του ΠΔ 79/ 2017 (Α΄109), όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.3 του άρθρου 50, του ν. 4692/2020 (Α΄111), ο μέγιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά τμήμα στο Δημοτικό Σχολείο καθορίζεται στους είκοσι πέντε (25).

Για τα επταθέσια και άνω σχολεία ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών/τριών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δεκαπέντε (15) ανά τμήμα.

Επισημαίνεται ότι εάν ο αριθμός των μαθητών/τριών για εγγραφή υπερβαίνει τους 25 ανά τμήμα εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στο άρθρο 7 παρ. 4δ του ΠΔ 79 /2017 (Α’109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄25) και έχουν γνωστοποιηθεί με τη με αριθ. πρωτ. Φ6/18474/Δ1/18-2-2022 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων μετά από εισήγηση του/της Διευθυντή/τριας ή του/της Προϊσταμένου/ης της σχολικής μονάδας, ορίζεται ως υπεύθυνος για κάθε ένα από τα λειτουργούντα τμήματα αποκλειστικά ένας (1) εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων στον οποίο ανατίθενται κατά προτεραιότητα τα διδακτικά αντικείμενα του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα της τάξης (παρ. 8, άρθρο 11Α, ΠΔ 79/2017 (Α΄109) και άρθρο 102 του ν. 4823/2021(Α΄136).

Σύμφωνα με την παρ. 10, κεφ. Α του άρθρου 11 του Π.Δ. 79/ 2017 (Α΄109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν.4559/ 2018 (Α΄142), με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων γίνεται η κατανομή των τάξεων/τμημάτων το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου, εφόσον είναι δυνατόν και δεν υπάρχουν μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού. Σε διαφορετική περίπτωση η κατανομή των τάξεων και των τμημάτων μπορεί να πραγματοποιείται με την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023. Πιο συγκεκριμένα στην αρχή του διδακτικού έτους και το αργότερο εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την έναρξή του, οι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν στον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας τις προτιμήσεις τους ως προς τις αναθέσεις διδασκαλίας των μαθημάτων στις τάξεις και στα τμήματα σύμφωνα με το άρθρο 100 του ν. 4823/2021 (Α΄136).

Για την κατανομή των τάξεων/τμημάτων λαμβάνονται υπόψη τα εξής:

α) Ο χρόνος ανάληψης τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία. Η ανάληψη του ίδιου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, παιδαγωγικά τεκμηριωμένη, μετά από σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (και μετά την τοποθέτηση τους, των Συμβούλων Εκπαίδευσης). Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η ανάληψη τμήματος από τον ίδιο εκπαιδευτικό πέραν της τριετίας, συνεχόμενης ή μη.

β) Συνιστάται να αποφεύγεται η κατ’ εξακολούθηση ανάληψη των ίδιων τάξεων ή κύκλου τάξεων (π.χ. Α’ – Β’ Δημοτικού) από τον ίδιο εκπαιδευτικό.

γ) Συνιστάται, επίσης, στους εκπαιδευτικούς για παιδαγωγικούς και λόγους δεοντολογίας να μην αναλαμβάνουν τμήματα στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους.

δ) Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με σχετική απόφασή του, καθορίζει τα κριτήρια για την κατανομή τμημάτων και τάξεων, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας. Η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών, όπως: χρόνια υπηρεσίας, οργανικά τοποθετημένος, αναπληρωτής, αποσπασμένος, δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για την κατανομή των τμημάτων και των τάξεων ανάμεσα στα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας.

Σε περίπτωση που υπάρχουν ανάμεσα στα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας σημαντικές διαφορές απόψεων και προκύπτουν δυσκολίες στην κατανομή των τάξεων/ τμημάτων, την απόφαση λαμβάνει ο/η Διευθυντής/τρια -ο/η Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας σύμφωνα με το άρθρο 100 του ν. 4823/2021 (Α΄136).

4 ε) Για την λειτουργία των συστεγαζόμενων σχολείων εφαρμόζονται οι διατάξεις του κεφ. Α΄ των παρ. 14 & 15 του άρθρου 11 του ΠΔ 79/ 2017 (Α΄109) και το άρθρο 19 του ΠΔ 79/ 2017.

Επισημαίνεται ότι στα συστεγαζόμενα σχολεία με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συγκροτούνται κοινά τμήματα: α) Πρόωρης Υποδοχής και β) Ολοήμερου Προγράμματος.

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων των συστεγαζόμενων σχολείων συνεδριάζουν και ορίζουν από κοινού υπεύθυνους Ολοήμερου Προγράμματος, καθώς και υπεύθυνο Πρόωρης Υποδοχής στην περίπτωση κοινού τμήματος. Σε περίπτωση διαφωνίας, η λύση δίνεται με απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (άρθρο 23 του ν.4559/2018 (Α΄142)). Σε ό,τι αφορά τις εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών/τριών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο. στ) Στα Ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία ο αριθμός των μαθητών/τριών ανά τμήμα καθορίζεται από το άρθρο 14 του ν.682/1977 (Α΄244), όπως συμπληρώθηκε με την παρ.1 του άρθρου 7 του ν.4713/2020 (Α΄147).

Στα Ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία ο αριθμός των μαθητών/τριών ανά τμήμα είναι ο αναγραφόμενος στην Υπουργική Απόφαση χορήγησης της άδειας αυτών, σε συνδυασμό με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του ΠΔ. 79/2017 (Α΄109), όπως αντικαταστάθηκε από τη διάταξη της παρ.3 του άρθρου 50, του ν. 4692/2020 (Α΄111). Στην Υπουργική Απόφαση χορήγησης της άδειας του δημοτικού σχολείου συμπεριλαμβάνεται η προσαύξηση του ποσοστού 10%, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 14 του ν. 682/1977 (Α΄244).

Δείτε αναλυτικά την Εγκύκλιο ΕΔΩ

Β. Νηπιαγωγεία

– Κατανομή Τμημάτων

α) Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 40 του ν. 4589/2019 (Α΄13) και την παρ. 1, του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄111) τα Νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια ή πολυθέσια.

Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά Τμήμα είναι: α) δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες για τα διθέσια και άνω Νηπιαγωγεία και β) πέντε (5) μαθητές/τριες σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/ μετακίνηση μαθητών/τριών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων.

Ο μέγιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά Τμήμα στο Νηπιαγωγείο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6, παρ. 2, ΠΔ79/2017 (Α΄109), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1, του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄111) καθορίζεται στους είκοσι πέντε (25).

Επισημαίνεται ότι, εάν ο αριθμός αιτήσεων νηπίων/ προνηπίων για εγγραφή υπερβαίνει τους 25 μαθητές/τριες ανά Τμήμα, εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στο άρθρο 6 παρ. 4δ του Π.Δ.79/2017 (Α΄109), όπως τροποποιήθηκε την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄25) και σας έχουν γνωστοποιηθεί με τη με αριθ. πρωτ. Φ.6/18466/Δ1/18-2-2022 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.

β) Για την κατανομή των μαθητών/τριών στα Τμήματα του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κριτήρια, όπως η ηλικία (νήπια-προνήπια) και οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών, με στόχο να υπάρξει μια ισόρροπη και ισάριθμη κατανομή των μαθητών/τριών στα Τμήματα.

γ) Επισημαίνεται ότι μέχρι την Παρασκευή 13 Μαΐου 2022 πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί ο αριθμός μαθητών/τριών στα Τμήματα του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος και στα Τμήματα του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος σε όλα τα Νηπιαγωγεία.

δ) Στα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία, ο αριθμός νηπίων είναι ο αναγραφόμενος στην Υπουργική Απόφαση χορήγησης της άδειας αυτών, σε συνδυασμό με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄109), όπως αντικαταστάθηκε από τη διάταξη της παρ. 1, του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄111).

Στην Υπουργική Απόφαση χορήγησης της άδειας του Νηπιαγωγείου συμπεριλαμβάνεται η προσαύξηση του ποσοστού 10%, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 14 του ν. 682/1977 (Α΄244). Όσον αφορά στον ελάχιστο αριθμό νηπίων ανά Τμήμα, τα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία μπορούν να τον καθορίζουν ανάλογα με τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες και τις διαθέσιμες αίθουσες διδασκαλίας (άρθρο 14, παρ.4, του ν.682/1977 (Α΄244), όπως προστέθηκε με την παρ.1 του άρθρου 7 του ν.4713/2020 (Α΄147).

Δείτε αναλυτικά την Εγκύκλιο ΕΔΩ

Γ.α) Γυμνάσια Ε.Α.Ε.–Λύκεια Ε.Α.Ε.

– Κατανομή μαθητών – Δημιουργία Τμημάτων

Για την κατανομή των μαθητών/τριών και τη δημιουργία τμημάτων στα Γυμνάσια Ε.Α.Ε. και στα Λύκεια Ε.Α.Ε, καθώς και για την ανάθεση αυτών στους/στις εκπαιδευτικούς λαμβάνονται υπόψη και σε συνδυασμό τα ακόλουθα: το δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτ. ββ της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν.3699/2008 (Α΄ 199), σύμφωνα με το οποίο: «Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα των γυμνασίων Ε.Α.Ε και λυκείων Ε.Α.Ε ορίζεται από κατ’ ελάχιστον πέντε (5) έως κατ’ ανώτατο όριο εννέα (9) μαθητές.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός μπορεί να μειώνεται με κατώτατο όριο τους τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης κατά τη διατύπωση της εισήγησης λαμβάνει υπόψη του σχετική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, καθώς και γνώμη του οικείου ΚΕΔΔΥ και του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης».

Γ.β) Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ)

– Κατανομή μαθητών – Δημιουργία Τμημάτων

Για την κατανομή των μαθητών/τριών και τη δημιουργία τμημάτων στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ), καθώς και για την ανάθεση αυτών στους/στις εκπαιδευτικούς λαμβάνονται υπόψη και σε συνδυασμό τα ακόλουθα: η υποπερίπτ. αα της περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν.3699/2008 (Α΄ 199), σύμφωνα με την οποία: «Ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια ανά τμήμα γενικής παιδείας, τομέα ή ειδικότητας ορίζεται από κατ’ ελάχιστον πέντε (5) έως κατ’ ανώτατο όριο εννέα (9) μαθητές.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός δύναται να μειώνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης διατυπώνεται ύστερα από ειδικώς αιτιολογημένη πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, εισήγηση του ΚΕΔΔΥ και σύμφωνη γνώμη του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Το κατώτατο όριο του αριθμού των μαθητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις είναι οι τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα».

Γ.γ) Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.)

– Κατανομή μαθητών – Δημιουργία Τμημάτων

Για την κατανομή των μαθητών/τριών και τη δημιουργία τμημάτων στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.), καθώς και για την ανάθεση αυτών στους/στις εκπαιδευτικούς λαμβάνονται υπόψη και σε συνδυασμό τα ακόλουθα: Η υποπερίπτ. ββ της περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν.3699/2008 (Α΄ 199), σύμφωνα με την οποία: «Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ορίζεται από κατ’ ελάχιστον τέσσερις (4) έως κατ’ ανώτατο όριο επτά (7) μαθητές. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός δύναται να μειώνεται με 8 απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Η εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης διατυπώνεται ύστερα από ειδικώς αιτιολογημένη πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, εισήγηση του ΚΕΔΔΥ και σύμφωνη γνώμη του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Το κατώτατο όριο του αριθμού των μαθητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις είναι οι τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα».

Ο καθορισμός των τμημάτων θα πραγματοποιηθεί το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου. Ειδικότερα, για τον καθορισμό τμημάτων με το κατώτατο όριο των τριών (3) μαθητών οι Διευθυντές/ντριες των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. υποβάλλουν αρμοδίως σχετικά αιτήματα, εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις. Οι Περιφερειακοί/κές Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης εκδίδουν τις σχετικές αποφάσεις το αργότερο έως 30-07-2022 και ενημερώνουν τους αρμόδιους Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης.

Σε διαφορετική περίπτωση η κατανομή των τάξεων και των τμημάτων μπορεί να πραγματοποιείται με την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023. Πιο συγκεκριμένα στην αρχή του διδακτικού έτους και το αργότερο εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την έναρξή του, οι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν στον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας τις προτιμήσεις τους ως προς τις αναθέσεις διδασκαλίας των μαθημάτων στις τάξεις και στα τμήματα σύμφωνα με το άρθρο 100 του ν. 4823/21 (ΦΕΚ 136 Α/3-8-2021).

Δείτε αναλυτικά την Εγκύκλιο ΕΔΩ

Δ. Ειδικά Νηπιαγωγεία και Ειδικά Δημοτικά Σχολεία

– Κατανομή μαθητών – Δημιουργία Τμημάτων – Αναθέσεις μαθημάτων

Για την κατανομή των μαθητών/τριών και τη δημιουργία τμημάτων στα Ειδικά Νηπιαγωγεία και Ειδικά Δημοτικά Σχολεία καθώς και για την ανάθεση αυτών στους/στις εκπαιδευτικούς λαμβάνονται υπόψη τα κάτωθι:

α) η υποπερίπτ. ββ της περ. α της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν.3699/2008 (Α΄ 199), σύμφωνα με την οποία: «Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα των Ειδικών Νηπιαγωγείων και των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων ορίζεται από κατ’ ελάχιστον τέσσερις (4) έως κατ’ ανώτατο όριο επτά (7) μαθητές.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός μπορεί να μειώνεται με κατώτατο όριο τους τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης.» σε συνδυασμό με την περίπτ. ιε της παρ. 3 του άρθρου 3 της Υ.Α. με αρ. πρωτ. 158733/ΓΔ4/24-9-2018 (ΦΕΚ 4299/τ.Β΄/27.09.2018) «Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου», σύμφωνα με την οποία οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου: «ιε) Συνεργάζονται με τους Διευθυντές ή τους Προϊσταμένους των σχολικών μονάδων σε επίπεδο περιοχής ή ομάδας σχολείων ή/και σχολικής μονάδας,…………

Στο πλαίσιο της συνεργασίας αυτής, παρέχουν τη συνδρομή τους στην αντιμετώπιση κάθε θέματος που αφορά στην παιδαγωγική/διδακτική διαδικασία και δεν είναι δυνατό να αντιμετωπιστεί μόνο από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ή τον Σύλλογο των Διδασκόντων.»

Ως εκ τούτου ο/η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης, κατά τη διατύπωση της ανωτέρω εισήγησης της περ. α, λαμβάνει υπόψη του/της σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, καθώς και γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και του/της Συντονιστή/στριας Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης. [8]

β) Οι παρ. 2 και 3 του άρθρου 4 του Π.Δ. 603/1982 (Α΄ 117) «Οργάνωση και Λειτουργία των Μονάδων Ειδικής Αγωγής», όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 82 του Ν. 4368/2016, (Α’ 21): «2.

Η κατανομή των μαθητών σε τμήματα στα Δημοτικά Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης μπορεί να γίνεται με τους ακόλουθους τρόπους:

α) ανά τάξη (Προκαταρκτική, A΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, Στ΄) ή

β) ανά βαθμίδες (Προβαθμίδα για την Προκαταρκτική τάξη, Κατώτερη Βαθμίδα για τις Α΄ και Β΄ τάξεις, Μέση Βαθμίδα για τις Γ΄ και Δ΄ τάξεις, Ανώτερη Βαθμίδα για τις Ε΄ και Στ΄ τάξεις) ή

γ) ανά βαθμίδες (Προβαθμίδα, Κατώτερη, Μέση, Ανώτερη), ανεξάρτητα από την τάξη εγγραφής και την καταχώριση των μαθητών στο Βιβλίο Μητρώου Προόδου του σχολείου, με κριτήρια τη διάγνωση, τη μαθησιακή ετοιμότητα, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς των μαθητών και τη δυναμική της δημιουργούμενης ομάδας, με στόχο τη συγκρότηση τμημάτων που να εξυπηρετούν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών».

γ) Η παρ. 10 του άρθρου 3 της με αρ. πρωτ. 85317/Δ3/29.05.2019 Υ.Α. (ΦΕΚ 2171/τΒ΄/2019): «10. Η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, των Τ.Π.Ε. και της Ξένης Γλώσσας σε όσα σχολεία διδάσκεται, τόσο στο υποχρεωτικό όσο και στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων.

Σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του προγράμματος από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ70 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ και ΠΕ71.

Ειδικότερα, η διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου των Τ.Π.Ε., δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ και ΠΕ71, οι οποίοι διαθέτουν πιστοποίηση Β΄ επιπέδου στις Τ.Π.Ε.»

δ) Προτείνεται ως παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία.

Η ανάληψη του ίδιου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, παιδαγωγικά τεκμηριωμένη, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του/της Συντονιστή/στριας Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης. Για την κατανομή των τμημάτων και τάξεων ο Σύλλογος Διδασκόντων, με σχετική απόφασή του, καθορίζει τα κριτήρια για την κατανομή τμημάτων και τάξεων, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας.

Η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών (όπως χρόνια υπηρεσίας, οργανικά τοποθετημένος, αναπληρωτής, αποσπασμένος) δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για την κατανομή των τμημάτων και των τάξεων ανάμεσα στα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Σε περίπτωση που υπάρχουν ανάμεσα στα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας σημαντικές διαφορές απόψεων και προκύπτουν δυσκολίες στην κατανομή των τάξεων/ τμημάτων, την απόφαση λαμβάνει ο/η Διευθυντής/τρια -ο/η Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας σύμφωνα με το άρθρο 100 του ν. 4823/21 (ΦΕΚ 136 Α/3-8-2021).

ε) Σύμφωνα με την παρ. 10, κεφ. Α του άρθρου 11 του Π.Δ. 79/ 2017 (Α΄109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν.4559/ 2018 (Α΄142), με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων γίνεται η κατανομή των τάξεων/τμημάτων το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου, εφόσον είναι δυνατόν και δεν υπάρχουν μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού.

Επισημαίνεται ότι δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί ο αριθμός μαθητών/τριών στα τμήματα του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος και στα τμήματα του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος σε όλα τα Ειδικά Νηπιαγωγεία και στα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία.

Ειδικότερα, για τον [9] καθορισμό τμημάτων με το κατώτατο όριο των τριών (3) μαθητών/τριών οι Διευθυντές/ντριες ή Προϊστάμενοι/ες των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. υποβάλουν αρμοδίως σχετικά αιτήματα, εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις.

Οι Περιφερειακοί/ές Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης εκδίδουν τις σχετικές αποφάσεις το αργότερο έως 30-07-2022 και ενημερώνουν τους/τις αρμόδιους/ες Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης.

Σε διαφορετική περίπτωση η κατανομή των τάξεων και των τμημάτων μπορεί να πραγματοποιείται με την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023.

Πιο συγκεκριμένα στην αρχή του διδακτικού έτους και το αργότερο εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την έναρξή του, οι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν στον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας τις προτιμήσεις τους ως προς τις αναθέσεις διδασκαλίας των μαθημάτων στις τάξεις και στα τμήματα σύμφωνα με το άρθρο 100 του ν. 4823/21 (ΦΕΚ 136 Α/3-8-2021).

Δείτε αναλυτικά την Εγκύκλιο ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Εγκύκλιος: Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου Δημοτικών 2022-23-Ολοήμερο 

Εγκύκλιος: Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου Νηπιαγωγείων 2022-23-Το Ολοήμερο Πρόγραμμα

Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου Ειδικών Δημοτικών και Ειδικών Νηπιαγωγείων 2022-23-Ολοήμερο 

Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου ΕΝΕΕΓΥΛ-ΕΕΕΕΚ-Γυμνασίων ΕΑΕ και Λυκείων ΕΑΕ 2022-23 

ΦΕΚ: Ηλεκτρονική έκδοση ΑΔΥΜ Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή-Η διαδικασία, ο τύπος, το περιεχόμενο 

Πριν φύγετε

Μισθολόγιο μόνιμων εκπαιδευτικών μετά το πρώτο έτος διορισμού | Πίνακας 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση